دغدغه‌های دانش آموزان در آموزش مجازی
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
کلاسینو_1
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
ریزخور_1
سفیر بار ساقدوش_1
کلاسینو_3
ریزخور_3
سفیر بار ساقدوش_3
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 3
سفیر بار ساقدوش_4
کلاسینو_4
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
ریزخور_4
ریزخور_2
سفیر بار ساقدوش_2
اپیلاسیون نانا 2
کلاسینو_2
لاله زار مال_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۱۶۳۴۰۵
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
۹۰۴
مجازی شدن آموزش‌ها دانش آموزان را در فضایی مملو از داده‌های متعدد قرار داده و در این میان نقش خانواده‌ها بیش از پیش موثر است.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان: سال تحصیلی کرونا و ورود ناگزیر فضای مجازی به عنوان اولین محل برای تحصیل دانش آموزان خواسته یا ناخواسته دانش آموزانی را هم که حتی بنا بر اصرار اولیا کمتر در فضای مجازی بودند، ناخواسته به این فضا کشاند، فضایی که کودک و نوجوان با حجم بالای از انواع و اقسام داده، بمباران اطلاعاتی می‌شود و در این میان نقش خانواده بیش از قبل خودنمایی می‌کند.

همان نقشی که تا قبل از کرونا بیشتر در قالب کمک مردمی و اخذ وجه از خانواده ها خود را نشان می‌داد و در واقع صرفا به کمکی مالی تنزل پیدا کرده بود اما شرایط کنونی موجب شد تا پیوند میان اولیاو مربیان نسبتا در حد و اندازه واقعی خود ظاهر شود و  خانواده ها به عنوان یکی ازارکان اصلی تعلیم و تربیت نقش ایفا کند.

دغدغه‌های دانش آموزان در آموزش مجازی

نسل جدید و دنیایی از متغیرها در تربیت

به عقیده علیرضا کاظمی سرپرست آموزش و پرورش، تربیت در نظام هستی، سخت‌ترین کار است چراکه دستور بردار و حاکمیتی نیست. شکل گیری تربیت صدها متغیر کوچک و بزرگ دارند، کار تنظیم گری متغیرها پیچیده است لذا بالاترین ماموریت به نبی مکرم اسلام سپرده شده است. همچنین نجیب ترین کار، کار معلمی است و از همین منظر، حرفه معلمی حرفه انبیا نام گذاری شده است.

به گفته او پدران و مادران هم بر این اساس کاری دشوار دارند. امروز این کار صدها برابر از گذشته سخت تر شده است چراکه بسیاری از متغیرهای تربیت از کنترل اولیا و مربیان خارج شده است.

متغیرهای متعدد به سبب عصر تکنولوژی روزانه بیشتر از قبل می‌شودو رسمیت بخشید به حضور در فضایمجازی هم این شرایط دو چندان دشوار کرده است، بر همین اساسالهام پورمولائی روانشناس به خبرنگار آموزش و پرورش در خصوص اهمیت درک کردن دانش آموزان توسط والدین و اولیا مدرسه در شرایط مجازی شدن مدارس گفت که والدین و معلمان باید شرایط جدیدی را که با همه گیری ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها برای دانش‌آموزان به وجود آمده است، را درک کنند. متاسفانه با توجه به اینکه در این شرایط دانش آموزان هیچگونه تعاملی با همکلاسی‌ها و دوستان خود ندارند بسیاری از آن‌ها از وضعیت سلامت روان خوبی برخوردار نیستند، همچنین خود این دانش آموزان هم از به وجود آمده ناراضی هستند.

او ادامه داد: در این شرایط از خانواده‌ها و اولیا مدرسه انتظار می‌رود که دانش آموزان را درک کنند، همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشند که دانش‌آموزان باید یاد بگیرند با عواقب کار‌های خود مواجه شوند، به طوری که خانواده‌ها نباید بیش از حد بر انجام تکالیف دانش آموزان خود کنترل داشته باشند.

این روانشناس در خصوص آسیب‌های توجه بیش از حد والدین بر انجام تکالیف دانش آموزان بیان کرد:  این موضوع به خصوص در دانش آموزانی که در پایه‌های پایین دوره  ابتدایی قرار دارند، نه تنها باعث ترغیب آن‌ها به انجام تکالیف نمی‌شود بلکه اضطراب مضاعفی به آن‌ها وارد می‌کند، در این شرایط دانش آموز عملکرد درستی از انجام تکالیف خود نخواهد داشت.

دغدغه‌های دانش آموزان در آموزش مجازی

بایدهای و نبایدهای تعامل میان اولیا و مربیان در دوران کرونا 

پورمولائی گفت: تعاملی که میان والدین و اولیا مدرسه وجود دارد  نباید به گونه‌ای باشد که والدین مجبور شوند استرس زیادی را به دانش‌آموزان وارد کنند و سعی کنند در هفته یک روز را به عنوان بحث آزاد با فرزندان خود قرار دهند تا گزارش درسی و رفتاری  فرزندان خود را که از مدرسه می‌گیرند در یک فضایی که ارتباط دو طرفه با فرزند خود داشته باشند با او در میان بگذارند.

او افزود: والدین همچنین باید به این نکته توجه داشته باشند که فرزندان شان علاوه بر درس خواندن نیاز به برقراری ارتباط و همکلاسی‌ها و همسن و سالان خود دارند. اگر والدین انجام تکالیف و درس خواندن دانش آموزان را در اختیار خود آن‌ها قرار دهند و با یک نظارت نامحسوس و دوستانه با فرزندان خود پیش روند نتیجه‌ای که از عملکرد آن‌ها می‌گیرند بسیار بهتر است.

این روانشناس اظهار کرد: خانواده‌ها باید سعی کنند برای کمک به فرزندان خود در این زمینه، فضای خانه را در آرامش قرار دهند و با اولیای مدرسه ماهی یک بار در تماس باشند تا از اوضاع رفتاری و درسی فرزندان خود مطلع شوند، ولی بار منفی را به فرزندان خود به صورت تحکم انتقال ندهند.

شرایط کنونی و و توصیه های کارشناسان امر نشان می‌دهد که والدین و اولیا مدرسه باید بدانند که دانش آموزان در کنار انجام تکالیف و درس‌های خود در ابتد باید از سلامت روان خوبی برخوردار باشند تا بتوانند در آینده افراد شاد و با سلامت روان کاملی را به جامعه تحویل دهند و همین موضوع ورود متعادل خانواده هابه روند آموزشی و پرورشی فزندانشان را تاکید دارد.


برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
عارفی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
دکتر نائبی_1
ادیب_1
سوییچ ایران_1
شیرآلات زمانی_1
خرید باکس 1
عارفی_3
شیرآلات زمانی_3
خرید باکس 3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
ادیب_3
سوییچ ایران_3
دکتر نائبی_3
سوییچ ایران_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
شیرآلات زمانی_4
عارفی_4
خرید باکس 4
دکتر نائبی_4
ادیب_4
شیرآلات زمانی_2
ادیب_2
خرید باکس 2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
سوییچ ایران_2
دکتر نائبی_2
عارفی_2
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
آیلین_تزریق چربی موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
اورانوس_فوترموبایل2
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
انجمن پرستاری ایران_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
کالازم_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
اورانوس_فوتر2
آیلین_فوتر کاشت ابرو
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
کلینیک النا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
فنی آتل_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
کالازم_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی بانو_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
تنورستان_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شفا_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
انجمن پرستاری ایران_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو