۱۱۶۳۸۴۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

واکنش اپوزیسیون ترکیه به اقدام جنجالی اردوغان

رهبر حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری‌خواه" ترکیه امروز (یکشنبه) تاکید کرد، تصمیم رئیس جمهور این کشور برای اعلام سفرای ۱۰ کشوری که از آنکارا خواسته‌اند عثمان کاوالا، فعال حقوق بشر را آزاد کند به عنوان "عنصرهای نامطلوب"، به منظور توجیه بحران اقتصادی ترکیه اتخاذ شده است.

اسپوتنیک: رهبر حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری‌خواه" ترکیه امروز (یکشنبه) تاکید کرد، تصمیم رئیس جمهور این کشور برای اعلام سفرای ۱۰ کشوری که از آنکارا خواسته‌اند عثمان کاوالا، فعال حقوق بشر را آزاد کند به عنوان "عنصرهای نامطلوب"، به منظور توجیه بحران اقتصادی ترکیه اتخاذ شده است.

واکنش اپوزیسیون ترکیه به اقدام جنجالی اردوغان

روز سه‌شنبه، سفارتخانه‌های کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، هلند، نیوزیلند، نروژ، سوئد و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک خواستار آزادی عثمان کاوالا، فعال حقوق بشر پس از چهار سال بازداشت شدند. وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش سفرای این ۱۰ کشور را احضار کرد و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد که آنها را به خاطر نقض کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک از کشورش اخراج می‌کند.

کمال قیلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری‌خواه" ترکیه در توییتی نوشت: شخصی که به سرعت کشور را به ورطه نابودی کشانده، دستور داده تا ۱۰ سفیر به عنوان عناصر نامطلوب اعلام شوند. می‌توانم صریحا بگویم که دلیل این اقدامات حفاظت از منافع ملی نیست بلکه ایجاد بهانه‌های ساختگی برای فروپاشی اقتصادی است که او نابودش کرده است.

به رغم کاهش ارزش لیر ترکیه، بانک مرکزی ترکیه روز پنجشنبه نرخ بهره را با دو درصد کاهش ۱۶ درصد اعلام کرد؛ پس از آن لیر ترکیه مجددا با کاهش ارزش تاریخی جدیدی مواجه شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج