جدال قدیم و جدید استقلال و سازمان لیگ
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
کلاسینو_1
ریزخور_1
سفیر بار ساقدوش_1
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
ریزخور_3
سفیر بار ساقدوش_3
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 3
کلاسینو_3
کلاسینو_4
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_4
ریزخور_4
سفیر بار ساقدوش_4
لاله زار مال_2
ریزخور_2
سفیر بار ساقدوش_2
کلاسینو_2
اپیلاسیون نانا 2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۱۶۴۰۴۹
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
۵۴۱
قابل پیش‌بینی بود که سازمان لیگ از تمام درآمد‌هایی که برایش ایجاد می‌شود، حتی در مواردی که بدون ایده اجرا می‌شود و خلق‌کننده درآمدی چشمگیر نیست، دفاع می‌کند و می‌خواهد انحصارش را در اختیار داشته باشد. استقلال و سازمان لیگ جدالی قدیمی را در اخبار جدید بازسازی می‌کنند.

ایران ورزشی: «روزی که باشگاه استقلال خبر هیجان‌زده کف درآمد ۵۰۰ میلیارد تومانی را در قرارداد با یک شرکت تبلیغاتی اعلام کرد، روشن بود که از یک درآمد تضمین‌شده حرف نمی‌زند اما قدم‌برداشتن استقلال برای پیداکردن مسیرهای شناخته‌شده درآمدزایی از بدیهیات و در فوتبال ایران قابل تحسین است.

استقلال در آن درآمد فرضی ۵۰۰ میلیاردی، تبلیغات محیطی را نیز در نظر گرفته است و این قابل پیش‌بینی بود که سازمان لیگ از تمام درآمدهایی که برایش ایجاد می‌شود، حتی در مواردی که بدون ایده‌ اجرا می‌شود و خلق‌کننده درآمدی چشمگیر نیست، دفاع می‌کند و می‌خواهد انحصارش را در اختیار داشته باشد. استقلال و سازمان لیگ جدالی قدیمی را در اخبار جدید بازسازی می‌کنند.

فقط تبلیغات محیطی نیست که سال‌های سال در اختیار سازمان لیگ است بلکه حق پخش اینترنتی نیز مورد دیگری است که به رغم عقد قرارداد، برای باشگاه‌ها درآمدی پدید نیاورده است. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال طی دست‌ کم یک دهه گذشته که بحث حق پخش تلویزیونی بیش از گذشته مطرح بوده، هرگز مذاکره‌کننده خوبی با صداوسیما نبودند و نتوانستند باشگاه‌ها را به بدیهی‌ترین حقوق خود برسانند. ناگفته نماند که مذاکره‌کننده خوب و حرفه‌ای هم در زمینه دریافت حق پخش در مذاکره با صداوسیما به نتیجه‌ای نمی‌رسید.

مسأله باشگاه استقلال نیست که حق استفاده از فضای تبلیغات محیطی را در بازی‌های خانگی خود طلب می‌کند. پرسپولیس هم می‌تواند صاحب این فرصت باشد و این در حالی ممکن است که همه باشگاه‌ها طبق این روش فرصت کسب درآمد داشته باشند؛ بدیهی این که با اعدادی متفاوت. این روش، باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس را صاحب درآمد بیشتر می‌کند و باشگاه‌های بدون تماشاگر یا کم‌تماشاگر و بخصوص باشگاه‌های پرشمار که بسیاری از بازی‌های‌شان از شبکه تلویزیونی پرمخاطبی پخش نمی‌شود، از درآمد تبلیغات محیطی محروم می‌شوند یا درآمد ناچیزی خواهند داشت.

این فاصله‌ای که بین درآمد باشگاه‌های پرطرفدار و دیگران ایجاد می‌شود، در اقتصاد فوتبال بدیهی است و لازم نیست بر سر آن چانه‌زنی راه بیفتد. این استدلال که باید باشگاه‌های کوچک هم با فرمول توزیع این درآمد توسط سازمان لیگ حمایت شوند، وقتی که سازمان لیگ هرگز موفق به ایجاد درآمدی چشمگیر حتی در مقیاس گردش مالی باشگاه‌های کوچک نشده است، چندان اعتباری برای بحث ندارد.

اعتراض باشگاه پرسپولیس که لازم نبود بیانیه‌ای با متن خشن باشد، بیراه هم نیست. در واقع اعتراض هم نیست و فقط با نگارش و نگاه غلط و خشن به اعتراض تبدیل شده است. پرسپولیس هم حق دارد حامی منافع خود باشد و اگر سازمان لیگ به توافقی برای واگذاری حق تبلیغات محیطی به باشگاه استقلال برسد، باید این توافق تازه را با پرسپولیس و هر باشگاه دیگری نیز داشته باشد.

چه‌بسا باشگاه‌هایی باشند که این فرصت مستقل را نخواهند چون چندان درآمدی برای آنها خلق نخواهد کرد. مثلاً باشگاه پیکان باید دور تا دور زمین خود در ورزشگاهی که هرگز تماشاگری ندارد، لوگوی کارخانه مالک خود را نمایش دهد و بازیکنان و داوران تبلیغات محیطی‌اش را تماشا کنند. روشن نیست مذاکرات بین سازمان لیگ و استقلال به چه نتیجه‌ای برسد اما روشن است که واگذاری این فرصت به باشگاه‌ها، در حالی که سازمان لیگ پروژه‌های موفقی را در تبلیغات محیطی و حق پخش اینترنتی اجرا نکرده است، می‌تواند قدمی برای درآمد بیشتر باشد. حتی این شیوه که باشگاه‌ها صاحب این فرصت باشند، می‌تواند باشگاه‌های دیگر به جز استقلال و پرسپولیس را وادار به فعالیت بیشتر در زمینه‌های تجاری کند. واگذاری این پروژه به کارگزار که در فوتبال ایران مرسوم شده، در واقع برون‌سپاری کاری است که یک باشگاه خود باید از پس انجامش بربیاید اما باشگاه‌ها در فوتبال ایران عادت به کارکردن ندارند.»

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
ادیب_1
عارفی_1
سوییچ ایران_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
شیرآلات زمانی_1
دکتر نائبی_1
خرید باکس 1
عارفی_3
شیرآلات زمانی_3
سوییچ ایران_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
ادیب_3
خرید باکس 3
دکتر نائبی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
خرید باکس 4
شیرآلات زمانی_4
سوییچ ایران_4
دکتر نائبی_4
ادیب_4
عارفی_4
ادیب_2
شیرآلات زمانی_2
دکتر نائبی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
سوییچ ایران_2
عارفی_2
خرید باکس 2
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
کالازم_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
دکتر عارفی - موبایل فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
تنورستان_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
انجمن پرستاری ایران_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
آیلین_فوتر بلفارو
فنی آتل_فوتر
تنورستان_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
انجمن پرستاری ایران_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
کالازم_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
شفا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_تزریق چربی