۱۱۶۴۲۶۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کومان یا سولشر، کدام زودتر اخراج می‌شود؟

ال‌کلاسیکوی نخست این فصل را در نوکمپ رئال مادرید با برتری ۲ بر یک به سود خود به پایان برد تا رونالد کومان بار دیگر در یک بازی مهم و بزرگ مغلوب شود. او از ابتدای فصل پیش که هدایت کاتالان‌ها را برعهده گرفته تنها در یک مسابقه توانسته یک تیم مدعی را شکست دهد و این آمار نشان می‌دهد که او مرد بازی‌های بزرگ نیست.

فرهیختگان: یکشنبه جذاب و پرحادثه فوتبال اروپا با اتفاقات مهمی همراه بود که مهم‌ترین آنها را می‌توان برتری رئال مادرید در ال‌کلاسیکو و همچنین شکست تحقیرآمیز منچستریونایتد در اولدترافورد دانست. دو دیدار مهم اینترمیلان برابر یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن مقابل مارسی نیز با تساوی به پایان رسید. با این حال دو بازی نخست و شکست بارسا و شیاطین‌سرخ سبب شد تا مربیان این دو تیم بیش از قبل در خطر اخراج قرار گیرند و با ادامه این روند بعید است بتوانند حتی تا نیم‌فصل صندلی خود را در باشگاه‌های خود حفظ کنند.

رونالد کومان که در دومین فصل حضورش در نوکمپ هنوز نتوانسته اوضاع بد آبی‌اناری‌ها را بهتر کند و اوله‌گنار سولشر که به نظر می‌رسید تیمش در مسیر تبدیل شدن به یک مدعی قرار دارد، در فصل جدید اصلا نتوانسته انتظارات را برآورده کند و حالا با شکست ۵ بر صفر خانگی برابر رقیب و دشمن دیرینه انتقادات از او به اوج رسیده و حتی نام‌هایی نیز برای جانشینی او مطرح شده‌اند.

ناکام در دیدارهای بزرگ

ال‌کلاسیکوی نخست این فصل را در نوکمپ رئال مادرید با برتری ۲ بر یک به سود خود به پایان برد تا رونالد کومان بار دیگر در یک بازی مهم و بزرگ مغلوب شود. او از ابتدای فصل پیش که هدایت کاتالان‌ها را برعهده گرفته تنها در یک مسابقه توانسته یک تیم مدعی را شکست دهد و این آمار نشان می‌دهد که او مرد بازی‌های بزرگ نیست. بارسا در این مدت ۱۱ بار در لیگ اروپا برابر تیم‌های مطرح صف‌آرایی کرده که ۸ بازی را باخته و تنها در مرحله گروهی فصل پیش توانست یوونتوس را مغلوب کند که البته در بازی برگشت برابر این تیم هم سه گل خورد تا به‌عنوان تیم دوم گروهش صعود کند.

این فصل آنها سه دیدار مهم را تاکنون برگزار کرده‌اند که هر سه بازی را باخته‌اند. باخت به رئال(۲ بر یک)، بایرن مونیخ(۳ بر صفر) و اتلتیکو مادرید(۲ بر صفر) که آماری ضعیف برای کومان و شاگردانش محسوب می‌شود. آنها در این سه مسابقه ۷ گل خورده‌اند و تنها یک بار موفق به گشودن دروازه رقبا شده‌اند. مرد هلندی بلافاصله پس از شکست سنگین ۸ بر ۲ برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان دو فصل پیش به نوکمپ رفت تا شرایط را بهتر کند اما او هم نتوانست تغییر چندانی در تیمی که کیکه ستین ساخته بود ایجاد کند و در بازی‌های مهم قافیه را به رقبا باخته است.

نخستین بازی مهم او روی نیمکت کاتالان‌ها ال‌کلاسیکوی رفت فصل پیش بود که تیمش ۳ بر یک باخت و شکست برابر اتلتیکو، یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن این باور را در بین هواداران به وجود آورد که کومان نمی‌تواند این تیم را به موفقیت برساند و حالا با شکست در سومین ال‌کلاسیکوی خود فشار زیادی را روی شانه‌های خود حس می‌کند. کومان پس از بازی عصر یکشنبه تیمش بسیار ناراحت و عصبانی بود و انتظار چنین شکستی را از تیمش نداشت. به‌خصوص که در نیمه نخست سرجینیو یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد. در زمان خروج از ورزشگاه نیز هواداران خشمگین علیه او شعار دادند و حتی نزدیک بود کار به درگیری فیزیکی نیز بکشد.

البته باشگاه در بیانیه‌ای به‌شدت این رفتار هواداران را محکوم کرد اما کومان به خوبی می‌داند که با شروع ضعیفی که در فصل جدید داشته و شکست در سومین ال‌کلاسیکوی خود آینده روشنی در این باشگاه ندارد و خطر اخراج را در نزدیکی خود می‌بیند. رسانه‌های اسپانیایی نیز نسبت به این رفتار هواداران متعصب تیم معترض بودند و اعتقاد داشتند که اگرچه کومان و تیمش روند خوبی نداشته‌اند اما این مربی شایسته حمله به اتومبیلش و همچنین توهین‌هایی که به او شده، نبوده است.

کومان اگر چه مورد انتقادات زیادی قرار گرفته اما از طرف دیگر برخی کارشناسان معتقدند که او در این مدت بدشانسی‌های زیادی را نیز تجربه کرده است. بحران مالی باشگاه که منجر به جدایی ستاره‌هایی چون لیونل مسی و آنتون گریزمان شد و همچنین مصدومیت نفراتی چون دمبله، آنسو فاتی، آگرو و چندین ستاره دیگر باعث شده او به ندرت بتواند تیمی کامل را در اختیار داشته باشد. خبر بد برای او و هواداران باشگاه هم پس از شکست در ال‌کلاسیکو مصدومیت چند بازیکن دیگر تیم است.

گفته می‌شود آنسو فاتی دوباره دچار مصدومیت شده و وضعیت جرارد پیکه و فرانکی دی‌یونگ هم برای بازی‌های بعدی مشخص نیست. بارسا فردا باید به مصاف رایو وایکانو برود و اگر چه دوربین‌های تلویزیونی فاتی را درحالی که از ناحیه زانوی راست احساس ناراحتی می‌کرد نشان دادند اما کومان در نشست خبری گفت که این آسیب‌دیدگی جدی نیست. دی‌یونگ هم از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد و جای خود را به سرجی روبرتو داد. به نظر می‌رسد هافبک گرانقیمت کاتالان‌ها برای چند هفته دور از میادین خواهد بود و بعید است بتواند در دیدار فردا به میدان برود.

شکست رکورد 125 ساله

در اولدترافورد اما هواداران یونایتد شبی تلخ را تجربه کردند و در همان نیمه نخست مشخص شد که شکست سنگینی در انتظار سولشر و شاگردانش است. خوردن ۵ گل، هت‌تریک محمد صلاح و در ادامه اخراج پل پوگبا پس از تکل وحشتناکی که روی پای نبی کیتا زد باعث شد بدترین شکست شیاطین سرخ برابر لیورپول در ۱۲۵ سال اخیر رقم بخورد و این بار سولشر در خانه شکست تلخی دیگر را تجربه کرد.

با حضور کریس رونالدو در اولدترافورد و همچنین خرید بازیکنانی چون رافائل واران و جیدون سانچو بسیاری معتقد بودند که این یونایتد می‌تواند امسال مدعی جدی قهرمانی باشد اما با شروع فصل و نتایج پرنوسان تیم، خیلی زود مشخص شد که قرمزها حتی نسبت به فصل قبل نیز دچار افت شده‌اند. گری نویل، مدافع سابق این تیم که به‌عنوان کارشناس بازی‌های لیگ برتر را تحلیل می‌کند معتقد است یونایتد در شرایط بسیار بدی قرار دارد اما سولشر این توانایی را دارد که دوباره شرایط را به نفع تیمش تغییر دهد: «شکست‌های این‌چنینی باعث می‌شود تا همه در باشگاه تحت فشار زیادی قرار گیرند و شکی نیست که این شکست بسیار سنگین و تلخ بود. با این حال تیم نیاز به تغییرات دارد و به نظرم به اوله این فرصت داده خواهد شد که بتواند این تغییرات را اعمال کند. باشگاه دوران دشواری را سپری می‌کند اما سولشر می‌تواند اوضاع را بهتر کند.»

اگرچه نویل تلاش دارد تا از هم‌تیمی قدیمی خود حمایت کند اما هواداران باشگاه به‌شدت به این صحبت‌های او معترض بودند و اعتقاد دارند که فرصت کافی به سولشر داده شده و حالا زمان ایجاد تغییرات در این باشگاه است. پل اسکولز، اسطوره باشگاه هم این نتیجه را تحقیرآمیز و ناامید‌کننده خوانده و البته به‌شدت از رفتار پوگبا در این مسابقه انتقاد کرد. هافبک سابق شیاطین سرخ می‌گوید: «پوگبا در بین دو نیمه راهی زمین شد تا به تیمش کمک کند و باید کمی مسئولیت‌پذیرتر رفتار می‌کرد.

او باید نشان می‌داد که شایستگی بازی در خط میانی را دارد و می‌تواند کمک کند تا تیم فاصله‌اش را با حریف کمتر کند اما کاری که او کرد این بود که با یک تکل احمقانه اخراج شد. حالا تیم ۵ بر صفر باخته و ۱۰ نفره هم شده است. همه می‌دانیم که او بازیکن بااستعدادی است و همه مربیان تیم به او اعتماد کرده‌اند اما در مقابل او چه کرده است؟ از تمدید قراردادش خودداری کرده و حواشی زیادی برای تیم ایجاد کرده است. به نظرم اگر او دیگر در این فصل برای یونایتد به میدان نرود هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد. یونایتد بازی بسیار سختی داشت و فکر می‌کنم کادر فنی هنوز در فضای کامبک برابر آتالانتا در لیگ قهرمانان بودند. آنها امیدوار بودند این اتفاق در بازی یکشنبه هم رخ دهد اما نباید فراموش کرد که این بار حریف لیورپول بود که توانایی بسیار بالایی دارد.»

حالا سولشر به یکی از سه مربی لیگ برتری تبدیل شده که شانس زیادی برای اخراج از تیمش دارد. به عقیده بنگاه‌های شرط‌بندی شانس اخراج سولشر درحال حاضر از دنیل فارک، سرمربی نوریچ که نتایج بسیار بدی با تیمش گرفته و همچنین کلودیو رانیری و نونو اسپریتو سانتو نیز بیشتر است. گفته می‌شود یونایتد همچنان شرایط مربیانی چون زین‌الدین زیدان، آنتونیو کونته و براندان راجرز را زیرنظر دارد و البته دیروز در جزیره این شایعه قوت گرفته بود که کونته شانس زیادی برای نشستن روی نیمکت یونایتد دارد.

یونایتد در ۲۱ بازی قبلی خود تنها یک‌بار موفق شده کلین‌شیت کند و خط دفاعی این تیم هنوز نتوانسته ثبات لازم را به دست آورد. شاگردان سولشر تنها ۸ امتیاز از ۸ بازی خانگی اخیر خود کسب کرده‌اند و این درحالی است که در سه مسابقه بعدی خود باید برابر تاتنهام، آتالانتا و منچسترسیتی به میدان بروند و لغزش در این دیدارها می‌تواند به قیمت اخراج سرمربی نروژی تمام شود؛ اتفاقی که چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج