۱۱۶۴۴۱۲
۲۸۰۳۸
۲۸۰۳۸
پ

محتوای حمایت‌شده

آیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون درد

اگر با افتادگی پلک مواجه باشید، حتما برایتان سوال است که آیا بلفاروپلاستی بدون درد امکانپذیر است؟ در پاسخ باید بگوییم بله، اما لازم است نکاتی را بدانید.

برترین‌ها: بلفاروپلاستی بدون درد یک روش درمان مناسب برای زیبایی پلک است. پلک‌ها قسمتی از صورت هستند که هم روی بینایی و هم زیبایی افراد تاثیر بسیار زیادی دارند. در واقع شایع‌ترین مشکل پلک‌ها نیز، افتادگی یا برآمدگی آن‌ها می‌باشد که در صورت بیشتر بودن حجم توده‌های چربی پلک ها، علاوه بر گرفتن زیبایی، جلوی دید را نیز می‌گیرند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از این مسئله رنج می‌برید و به دنبال راهی برای بهبود وضعیت پلک هایتان هستید، بلفاروپلاستی بدون درد را امتحان کنید. اما بهتر است قبل از جراحی یا هر گونه اقدامی با یک پزشک متخصص مشورت داشته باشید. در ادامه توضیحات کامل تری را درباره جراحی پلک بالا و پایین ارائه خواهیم داد.

آیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون درد

آیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون درد

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۰۱۷۱۳۲

۰۹۱۲۶۴۰۸۴۱۹

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی یک روش مناسب و بدون درد جهت از بین بردن چربی‌های اضافی پلک‌های چشم می‌باشد. شاید دو مشکل شایع پلک‌ها، افتادگی پلک بالا و برآمدگی پلک بالا بر اثر چربی زیاد باشد که قطعا زیبایی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. حتی این وضعیت حس ناخوشایندی را به افراد می‌دهد و روی اعتماد به نفس و انگیزه آن‌ها نیز تاثیرات منفی دارد. اما امروزه با استفاده از روش‌های مدرن و پیشرفته می‌توان این مشکلات را رفع نمود که این فرآیند در کلینیک‌ها و با بی حسی موضعی انجام می‌شود. شاید روش‌های درمانی بسیار زیادی وجود داشته باشد؛ اما بلفاروپلاستی یکی از بی نظیرترین روش‌هایی است که نتیجه بسیار مطلوبی هم خواهد داشت. چه بسا اینکه این روش حتی بدون درد و عوارض می‌باشد.

برای خارج کردن چربی و توده‌های چربی اضافی نیز، ابتدا یک برش ظریف در چین پلک بالا و داخل پلک پایین ایجاد می‌کنند که البته روش برش‌ها در دو پلک متفاوت خواهد بود. در نتیجه باعث برداشتن پوست اضافی و بافت چربی اضافی میشود. این عمل حدود ۱-۲ ساعت طول می‌کشد که نتیجه آن خلق زیبایی و حذف چربی اضافی و حالت پیری چهره شما می‌باشد. بلفاروپلاستی در لیفت پلک و چشم‌ها مؤثر است، اما نباید آن را با عمل پتوز (افتادگی پلک بالا و ابرو) اشتباه بگیرید. در عمل پتوز جراح از طریق سفت کردن عضلات چشم و تاندون‌های مسئول بالا نگه داشتن پلک‌ها مشکل افتادگی آنها را برطرف می‌کند.

درمان افتادگی پلک با دو روش اصلی، روش‌ های تهاجمی و غیرتهاجمی انجام می‌شود. درمان تهاجمی که همان بلفاروپلاستی به روش جراحی است و درمان های غیرتهاجمی یا بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی شامل پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP، تزریق بوتاکس، فرکانس رادیویی، لیزر،ورزش های مخصوص صورت، ماسک و لیفت پلک با نخ میشوند.

آیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون درد

آیا بلفاروپلاستی بدون درد امکان پذیر است؟

بلفاروپلاستی بدون درد همان جراحی زیبایی پلک‌های بالا و پایین است. اما نکته مهم عدم احساس درد در حین جراحی می‌باشد. بسیاری از کاربران به دنبال جراحی هستند که حتی پس از عمل نیز درد کمی را با خود به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید که بلفاروپلاستی به دو روش جراحی با تجهیزات پزشکی با ایجاد برش پلک و روش لیزر انجام می‌شود. شاید از نظر شما جراحی لیزر بهتر و کم درد‌تر باشد؛ اما اینگونه نیست. چرا که بلفاروپلاستی بدون درد به میزان مهارت پزشک و تبحر او در زمینه جراحی، ایجاد برش‌ها و حتی تجویز دارو‌های بعد از جراحی بستگی دارد.

اگر شما روش جدید و پیشرفته‌ای که توسط لیزر انجام می‌شود و قطعا برش‌های کمتری نیز دارد را در یک کلینیک سطح پایین توسط یک شخص تازه وارد انجام دهید، قطعا درد بیشتری احساس خواهید کرد. حتی ممکن است عواقب بدی هم داشته باشد. پس اگر به دنبال بلفاروپلاستی بدون درد هستید، ابتدا یک کلینیک معتبر پیدا کنید که بهترین جراح پلک، عمل جراحی پلک‌ها را برای شما انجام دهد. البته یک کلینیک خوب باید خدمات بسیار مفید و استانداردی را نیز ارائه دهد که مشاوره قبل از جراحی قطعا یکی از خدمات مهم آن به شمار می‌رود.

آیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون درد

آیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون درد

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام دنبال کنید.

@drmirhaji

انواع جراحی بلفاروپلاستی بدون درد

جراحی پلک، شامل دو نوع جراحی پلک بالا و جراحی پلک پایین می‌باشد. این جراحی‌ها اگرچه هر دو به روش بلفاروپلاستی انجام می‌شوند، اما تفاوت‌های بسیار ریزی با یکدیگر دارند و قطعا نوع برش پلک و اندازه آن‌ها در جراحی نمونه‌ای از تفاوت‌ها است.

جراحی پلک بالا

در بسیاری مواقع بنابر دلایل مختلفی، پلک بالایی دچار افتادگی می‌شود. حال این افتادگی زیبایی چشمان شما و حتی صورتتان را بهم می‌ریزد. افرادی که دچار افتادگی پلک شده اند، قطعا صورت آن‌ها حالت بی روح و کم حوصلگی به خود می‌گیرد که این اصلا خوشایند نیست. علت این نوع مشکلات معمولا ناشی از پیری، جم شدن چربی و یا بروز سانحه‌ای و ... می‌باشد. مهمترین مزیت این روش این است که شما جلوی انسداد بینایی را می‌گیرید و زیبایی در اولویت دوم شما قرار می‌گیرد. پزشکان متخصص برای انجام بلفاروپلاستی بدون درد ابتدا از بی حسی موضعی استفاده می‌کنند تا شما به هنگام جراحی هیچگونه دردی را احساس نکنید. معمولا مدت زمان این جراحی نیز حدود یک ساعت است که قطعا نتایج آن دائمی خواهد بود.

آیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون درد

جراحی پلک پایین

جراحی پلک پایین نیز همانند جراحی پلک فوقانی می‌باشد. اما همانگونه که اشاره شد این پلک نیز تحت تاثیر عواملی، چون جمع شدن چربی، پیری و کیسه های چربی به وجود می‌آید. بالا آمدگی پلک پایین نیز زیبایی را به شدت کاهش می‌دهد و حتی در صورت بزرگ شدن جلوی دید را می‌گیرد. اما بلفاروپلاستی بدون درد بهترین روش درمانی است که شما می‌توانید با کمک آن چنین مشکلاتی را رفع کنید. این بالا آمدگی شما را زشت‌تر و پیرتر نشان می‌دهد که قطعا این مسئله برای خانم‌ها بسیار اهمیت دارد. روش جراحی پلک پایین همانند پلک بالایی، به صورت سرپایی می‌باشد و نیازی به بستری شدن بیمار ندارد. قبل از انجام جراحی ابتدا پزشک با بی حسی موضعی پلک هایتان را بی حس می‌کند. گاهی به دلیل برش‌های زیاد در جراحی ورم و کبودی به وجود می‌آید که تا ۲ هفته ادامه خواهد یافت.

آیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون درد

بلفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

بلفاروپلاستی بدون درد یک روش جراحی برای حذف توده‌های چربی دو پلک می‌باشد. اما همه افراد می‌توانند از جراحی پلک استفاده کنند؟ خیر، چرا که این روش جراحی برای استخراج چربی‌های اضافی بالا یا پایین چشم‌ها است و تنها افرادی می‌توانند از آن استفاده کنند که مستعد جراحی باشند. تمامی افرادی که پلک بالای آن‌ها در اثر تجمع چربی دچار افتادگی شده و حتی کسانی که پلک پایین آن‌ها نیز بالا آمدگی دارد. اما برای جراحی چه شرایطی باید داشته باشید.

  • باید بالغ و حدود ۳۰ سال سن داشته باشید.
  • سیگار و مشروبات الکلی مصرف نکنید.
  • وضعیت جسمانی ثابتی داشته باشید.
  • دچار افتادگی پلک بالا یا پایین یا هر دو شده باشید.
  • پلک‌ها یا چشم‌های شنا دارای عفونت فعال یا بیماری جدی چشم نباشد.

آیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون دردآیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون درد

آیا جراحی پلک چشم افتاده با لیزر دردناک است؟

در این روش غیرتهاجمی یعنی جراحی پلک چشم افتاده با لیزر فرد با عوارض ناشی از مصرف دارو‌های بیهوشی مواجه نخواهد بود و همچنین به دلیل عدم نیاز به ایجاد برش پلک، بخیه هم وجود ندارد. درمان افتادگی پلک و افزایش میدان دید به‌سادگی انجام می‌شود. این جراحی جوانسازی و شادابی چشم‌ها را به دنبال دارد. در این روش، پزشک با استفاده از دستگاهی مخصوص، حذف بافت‌های اضافی در پلک بالا و پایین را انجام می‌دهد. در درمان افتادگی پلک با لیزر از انرژی CO2 برای رفع افتادگی و حذف توده چربی پلک بالا و پایین استفاده می‌شود. به بیان دیگر درمان افتادگی پلک یا تجمع چربی در این روش از طریق سوزاندن رگ‌ها انجام می‌شود و متقاضی درد کمتری نسبت به روش جراحی احساس می‌کند. احتمال عفونت و خونریزی هم در این روش کاهش چشمگیری داشته است.

آیا بلفاروپلاستی بدون درد در رفع افتادگی پلک موثر است؟

روش‌های مختلفی همچون تزریق، برای رفع افتادگی پلک‎های چشم که بر اثر افزایش سن و ... نمایان شده است، وجود دارد. اما اکثر روش‌ها به صورت موقتی موثر بوده و نیاز به تمدید دارند. اما، بلفاروپلاستی به هر روشی که انجام شود جراحی یا لیزر، روشی دائمی محسوب میشود و ماندگاری آن برای رفع افتادگی پلک‎های افراد همیشگی است. البته لازم به ذکر است این ماندگاری به رعایت مراقبت‌ های قبل و بعد از عمل توسط خود فرد نیز، بستگی دارد.

آیا در سنین پایین درمان افتادگی پلک بدون جراحی و درد امکان پذیر است؟

باید گفت که معمولا سن خاصی برای بلفاروپلاستی در نظر گرفته نمی‌ شود زیرا این عمل تنها برای افتادگی پلک بر اثر افزایش سن انجام نمیشود و ممکن است فردی در جوانی به صورت ژنتیکی پف پلک و یا افتادگی پلک داشته باشد. نتیجه جراحی بلفاروپلاستی برای افرادی که در دهه چهل یا پنجاه سالگی خود هستند، حدودا 10 تا 12 سال ماندگار و ثابت است. اما بعد از آن احتمال دوباره جمع شدن پوست پلک وجود دارد و کاملا طبیعی است.

هزینه بلفاروپلاستی بدون درد

هزینه بلفاروپلاستی می‌تواند بسته به عوامل مختلفی از جمله روشی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، میزان تخصص جراح و کلینیکی که در آن درمان می‌شوید بستگی داشته باشد. برای تخمین دقیق‌تر هزینه بلفاروپلاستی، باید در جلسه مشاوره با پزشک متخصص جراحی پس از معاینه چشم‌ها و مشخص شدن بهترین روش برای شما، هزینه را جویا شوید.

نکته لازم به ذکر این است که اگر جراحی پلک به منظور درمان، برای کسانی که افتادگی پلک، بینایی آن‌ها را دچار اختلال کرده، باشد در اینصورت بیمه هزینه آن را خواهد پرداخت. اما اگر بلفاروپلاستی بدون درد به منظور زیبایی انجام شود، بیمه تعهدی در قبال هزینه‌های آن نخواهد داشت.

آیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون درد

کلینیک دکتر میرحاجی - پزشک متخصص زیبایی

دکتر مهسا میرحاجی با بیش از ۱۵ سال سابقه مشغول به طبابت در زمینه پوست و مو وجراحی های سرپایی برای لاغری و پیکرتراشی و… هستند از سال گذشته با تاسیس کلینیک تخصصی پوست و مو در فضایی بزرگتر و مناسب‌تر با توجه به شیوع کرونا و با همکاری پزشکان متعدد متخصص در پوست و مو، چشم پزشکی و زنان به صورت گسترده تر و تخصصی تر در خدمت زیبا رویان محترم هستند.

برای مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه‌ها کلیک کنید تا با شما تماس بگیریم.

آیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون درد

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۰۱۷۱۳۲

۰۹۱۲۶۴۰۸۴۱۹

آیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون درد

نمونه‌های بیشتر را از صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

@drmirhaji

آیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون درد

www.drmirhajiclinic.com

آیا بلفاروپلاستی بدون درد ممکن است؟ | جراحی پلک چشم بدون درد

میدان تجریش، خیابان غلام جعفری، پلاک ۵، طبقه ۵، واحد ۵

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج