جاباما
۱۱۶۵۱۵۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ایران و مصر برای بهبود روابط آمادگی دارند

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بهبود روابط میان ایران و مصر گفت: «واقعیت این است که ما و مصر روابط خصمانه نداریم که بخواهیم فاصله بگیریم؛ ولی طبیعی است که بخشی از روابط دیپلماتیک آرام نیست و تنش‌هایی وجود دارد.

انتخاب: شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بهبود روابط میان ایران و مصر گفت: «واقعیت این است که ما و مصر روابط خصمانه نداریم که بخواهیم فاصله بگیریم؛ ولی طبیعی است که بخشی از روابط دیپلماتیک آرام نیست و تنش‌هایی وجود دارد.

روابط ما با مصر هم در طول ۵۰ ۶۰ سال گذشته شدت و ضعف داشته که این حکایت از آن دارد که ما هیچ وقت نخواستیم از یکدیگر فاصله گیریم. بنابراین الان دو دولت برای بهبود و تقویت روابط آمادگی دارند. وجوه و مشترکات ما در منطقه هم بسیار زیاد است که خود می‌تواند عامل توسعه روابط و پرهیز از تنش باشد. جمهوری اسلامی همیشه اعلام کرده است که آمادگی دارد با کشور‌هایی که تمایل دارند، ارتباط تجاری، فرهنگی و سیاسی برقرار کند. مصر هم از کشور‌هایی است که ما هیچگونه رابطه خصمانه با آن نداشته‌ایم ولی این رابطه ضعیف است و قابل قبول نیست. از مصر انتظار می‌رود که با جمهوری اسلامی رابطه بهتر و محکم‌تری داشته باشد.»

این نماینده مجلس درباره اینکه سرانجام حکم اعدام چند شهروند ایرانی، ابراز کرد: «در بعضی صحبت‌هایی که بین ایران و مصر بوده و مسائلی که باعث تنش در روابط دو کشور بوده اینها باید برداشته و حل شود. این موضوع هم فعلا در حد بحث است انشاالله نتیجه خواهد داشت.»

حیدری درباره اینکه در صورت بهبود ارتباط میان ایران و مصر آیا خیابان خالد اسلامبولی تغییر نام می‌دهدیا باز هم با موانعی رو به رو خواهد بود، گفت: « فعلا روی این موضوع صحبتی نشده است. هر زمان که این بحث در روابط جدید صحبت شود، قطع به یقین مذاکراتی صورت می‌گیرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج