۱۱۶۶۱۱۰
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

بازی مرکب کره‌ای‌ها در ایران

ماجرای توییت جنجالی سفارت کره به اهدای ۲۰۰۰ عدد ماسک ۳ بعدی (کی‌اف۹۴) به یک بیمارستان خصوصی در تهران برمی‌گردد؛ گمان می‌رود هدیه کره جتوبی در مقابل با دستور رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور باشد که طی آن ایشان خواستار ممنوعیت واردات لوازم خانگی ساخت کره‌جنوبی به کشور شده بودند. به نظر می‌آید کره ای‌ها بازی مرکب در ایران راه انداخته اند.

روزنامه همشهری: انتشار عکس و متنی کوتاه در توییتر سفارت کره در ایران بار دیگر نگاه مردم ایران را متوجه کشوری کرد که در سخت‌ترین دوران یعنی ترکیب ویرانگر تحریم و کرونا نه‌تنها از کمک‌های انسان دوستانه سر باز زد که حتی مانع پرداخت پول‌های بلوکه شده ایران شد؛ پول‌هایی که در روزگار کرونا می‌توانست کمک‌های جدی در راه تامین نیازهای دارویی و درمانی کشور باشد.
سریال کره‌ای بازی مرکب که این روزها حسابی سروصدا به پا کرده، به بدهی‌هایی می‌پردازد که شخصیت‌های مختلف این سریال به بار آورده‌اند؛ حالا انتشار یک توییت فارسی در صفحه سفارت کره در ایران یک‌بار دیگر نام کره‌جنوبی را در ایران بر سر زبان‌ها انداخت.
ماجرای توییت جنجالی سفارت کره به اهدای ۲۰۰۰عدد ماسک ۳بعدی (کی‌اف۹۴) به یک بیمارستان خصوصی در تهران برمی‌گردد؛ عکسی که در آن تعدادی از مسئولان ارشد سفارت کره و بیمارستان در مقابل یک کارتن ماسک لبخندزنان و پیروزمندانه عکس یادگاری گرفته‌اند. البته کاربران ایرانی توییتر بعد از انتشار آن حسابی از خجالت سفارت کره در آمده و تعداد زیادی از آنان خواستار پرداخت طلب‌های ایران شده‌اند؛ هرچند برخی نیز از پذیرفتن این به‌اصطلاح هدیه که ارزش مادی آن حدود ۴میلیون تومان ارزیابی می‌شود آن هم توسط یک بیمارستان خصوصی ابراز تأسف کرده‌اند.

طلب‌های ایران از کره‌جنوبی مربوط به فروش نفت به این کشور است که رقم آن حدود ۷ تا ۹میلیارد دلار ارزیابی می‌شود که در ۲بانک کره‌جنوبی به‌نام‌های «ووی بانک» و «بانک صنعتی» بلوکه شده‌اند. نکته حیرت‌آور ماجرا این است که کره‌ای‌ها برای نگهداری پول‌های ایران نه‌تنها سود پرداخت نمی‌کنند که خواهان کارمزد نیز هستند!

«چانگ ایی ینگ» وزیر امور خارجه جمهوری کره نیز در این گفت‌وگوی تلفنی مدعی شده بود همچنان پیگیر دسترسی کشورمان به منابع مالی خود در کره خواهد بود. وی همچنین از خبر منتشر شده درخصوص منع ورود کالاهای کره‌ای به ایران ابراز نگرانی کرد و خواهان رسیدگی به این موضوع شد.
اشاره وزیر خارجه کره‌جنوبی به دستوری از طرف رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور است که طی آن ایشان خواستار ممنوعیت واردات لوازم خانگی ساخت کره‌جنوبی به کشور شده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در داخل چه کسانی بعد از آنکه پولهایمان را نمی دادند به صادرات نفت ادامه می دادند وهشداری صادر نشد آیا سودی بردند یا غفلت بود واگر همچین اتفاقی برای ابر قدرتها پیش می آمد چه کار می کردند کشتیهایشان را با بار توقیف می کرد ومی فروخت

    • محمد 1

      سلام. کشور. نمی. شود. با. همه قطع. رابطه. کند. نیاز. است که. باکشور. ها. یی. که. با. ما. کاری. ندارند. هم. سو. شود. سلامتی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج