۱۱۶۶۵۲۸
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

تنفس سخت در ۷ کلانشهر

کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، تردد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های دودزا را ممنوع کرد / ذرات معلق ناشی از احتراق منجر به تشدید آلودگی هوا و سختی تنفس در کلانشهر‌های کشور شد.

روزنامه همشهری نوشت: آلودگی هوا دست‌بردار نیست. این دومین موج فراگیر است که پاییز امسال به آسمان شهرهای بزرگ رسیده تا مجال تنفس را سخت‌تر از قبل کند. افق دید در برخی شهرها دیروز به کمتر از ۳۰۰متر رسید و ساعت به ساعت بر غلظت آلاینده‌هایی افزوده می‌شود که جز خطر برای سلامت شهروندان، هیچ کارکرد دیگری ندارند. صبح دیروز اما همزمان با تشدید آلودگی هوا در پایتخت، کمیته شرایط اضطرار تشکیل شد و تصمیماتی برای کاهش انتشار آلاینده‌های جوی ناشی از منابع متحرک گرفته شد که مهم‌ترین آنها ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی است.

در اصفهان نیز نامه‌ای به روسای ۲قوه کشور برای جلوگیری از مازوت‌سوزی نوشته شد. در شهرهای تبریز، کرج، اراک، زابل و اهواز نیز هشدارهایی به شهروندان داده شده است. بررسی همشهری از نقشه‌های جهانی هواشناسی نشان می‌دهد از عصر امروز با ورود سامانه ناپایدار بارشی، کیفیت هوا بهبود می‌یابد، اما این پایان قصه آلودگی هوای امسال ایران نیست.

موج بعدی آلودگی هوا از نیمه هفته آینده بار دیگر جولان خواهد داد و شهرهای بزرگ کشور باز هم دستخوش آلاینده‌های احتراقی و ریزگردی می‌شوند. بررسی‌های پژوهشکده تغییر اقلیم هواشناسی نشان می‌دهد که پاییز امسال، نسبت به دوره‌های مشابه سال‌های گذشته، کم‌بارش‌تر و گرم‌تر است و این یعنی وارونگی دمای امسال نیز در مقایسه با سال‌های گذشته زودرس اتفاق خواهد افتاد.

در چنین شرایطی باید به‌زودی در انتظار موج سنگینی از آلودگی هوا بر اثر وارونگی زودرس باشیم که دامنه خطرناک آن بر زندگی ۴۵میلیون شهرنشین شهرهای بزرگ کشور اثر مستقیم دارد.

تنفس سخت در ۷ کلانشهر

تنفس سخت در ۷ کلانشهر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا حریص های طماع قیمت خودرو برقی ایرانی رو زدن 600 میلیون تومان!! چه موقع اعلام کردن؟ موقع شروع الودگی هوا !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج