اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۶۶۵۵۹
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

نبود پانسمان زخم کودکان را عمیق‌تر کرد

جلسه دادگاه رسیدگی به دعوای بیماران پروانه‌ای علیه ۳۰ فرد حقیقی و حقوقی از جمله کشور امریکا به ریاست قاضی پورمریدی برگزار شد.

خبرگزاری ایلنا: قاضی پورمریدی در ابتدای جلسه دادگاه رسیدگی به دعوای بیماران پروانه‌ای علیه آمریکا، اظهار کرد: این دادخواست پیرو دادخواهی که به شعبه بین‌الملل قوه قضاییه ارجاع شده بود برای ما ارسال شد.

وی افزود: از سوی ۲۹۵ نفر از بیماران و خانواده‌های آنان دادخواستی به طرفیت ۳۰ نفر اعضای حقیقی و حقوقی از جمله کشور آمریکا طرح شده است.

پورمریدی افزود: سنندج، بروجرد، سمیرم، کاشمر، دزفول، درگز، زاهدان، زابل، رودبار جنوب، سرپل ذهاب، قم، کرمان، لامرد، رامهرمز، ایلام، آستارا، اقلید، مرند و تعدادی شهر دیگر مطرح شده و به نوعی می‌توان گفت که این دادخواهی، دادخواهی مردم ایران است.

نبود پانسمان زخم کودکان را عمیق‌تر کرد

قاضی مریدی ضمن اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، بیان کرد: به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اقلام دارویی به این بیماران نمی‌رسد، تنها یک شرکت سوئدی داروهای پانسمانی را تولید می‌کند که بر اثر تحریم این داروها وارد نمی‌شود. تحریم این اطفال در هیچ افکاری نمی‌گنجد.

وی ادامه داد: دولت آمریکا موجب شده تا ۱۵ نفر از این افراد در طول این هشت سال جان خود را از دست دادند. این تحریم‌ها بیماری بسیاری از بیماران را تشدید کر‌ده است.

پورمریدی اضافه کرد: ما جلسه‌ای در ۱۳ تیر ماه برگزار کردیم و امروز دومین جلسه رسیدگی است که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

وی گفت: پیگیری ابلاغ و رسیدگی را توسط وزارت امور خارجه و دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا انجام می‌دهیم. خسارت‌هایی که به این اشخاص وارد شده، از دست رفتن فرصت‌ها و‌ حقوق‌های این بیماران است. این دادخواست توسط وکلای این بیماران و خانه ای‌بی مطرح شده است.

رسول تقدسی در ادامه جلسه در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: در آمریکا قانونی دارند که افرادی که از حملات تروریستی آسیب دیده‌اند در هر کجای جهان که باشند، می‌توانند علیه آن دولت‌ها طرح دعوی کنند. شهروندان آمریکا طبق این قانون با افسردگی حیوان خانگی خود می‌توانند علیه کشورها طرح دعوی کند. ما با چنین نظام حقوقی مواجه هستیم و خواسته‌مان خسارت‌های مادی و معنوی و تنبیهی است.

وی افزود: موکلین من بیماران ای‌بی هستند که برای تخفیف دردشان باید از کشور سوئدی پانسمان فراهم می‌کردند که این شرکت سوئدی در مِی سال ۲۰۱۸ صراحتاً اعلام کرد که ما به واسطه تحریم‌های اقتصادی امریکا این پانسمان را به ایران نمی‌فرستیم و از آن زمان درد و رنج این بیماران افزایش یافت.

وکیل بیماران پروانه‌ای گفت: فقدان این پانسمان‌ها این فجایع را ایجاد کرده است. این پرونده کاملا حقوقی است، چرا باید این بیماران را تحت تاثیر سیاست قرار داد؟

وی ادامه داد: دسترسی شهروندان به دارو بیش از ۵۰ سال است که از حقوق نخست شهروندان در نظر گرفته شده است. در سال ۱۹۶۶ در میثاق بین‌المللی اقتصادی اجتماعی بر حق سلامت تاکید شده و این پیمان به امضا ۱۴۸ کشور از جمله ایران رسیده است.

سپس سید حمیدرضا هاشمی پدر فاطمه سادات بیمار ای‌بی و موسس خانه ای‌بی در جایگاه قرار گرفت و گفت: من به عنوان پدر یک بیمار که ۲۱ سال با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، باید بگویم که این بیماری در کل جهان شایع است. بیماران ای‌بی داروی خاصی ندارند و تنها چیزی که مفید فایده است، پانسمان کشور سوئدی است که بالغ بر ۸۰ کشور‌ از این پانسمان استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: با خروج یک جانبه آمریکا از برجام در می ۲۰۱۸ ما شدت تحریم‌ها را بیشتر احساس کردیم. در عرض یک سال یعنی از می ۲۰۱۸ تا می ۲۰۱۹، ۱۵ نفر از عزیزان ما به دلیل نداشتن پانسمان فوت شدند.

هاشمی به وضعیت بیماران پروانه‌ای در کشور افغانستان و پاکستان اشاره کرد و افزود: در کشور افغانستان خانه ای‌بی فعالی وجود ندارد بنابراین بسیاری از پانسمان‌هایی که می‌توانستیم تهیه کنیم برای آنها نیز می‌فرستادیم.

وی اضافه کرد: ما خانواده‌های بیماران با عمق وجود، بیماری ای‌بی را درک کردیم. فرزند من ۱۷ بار عمل مِری انجام داده یعنی علاوه بر زخم‌های سطحی، مخاط بیماران نیز درگیر این بیماری است.

سعیده احمدی ، مادر فاطمه احمدی بیمار پروانه‌ای نیز در ادامه، اظهار کرد: دختر من زمانی که به دنیا آمد زخم‌های زیادی نداشت اما از زمانی که با نبود پانسمان مواجه شدیم، زخم‌ها افزایش یافت. امروز تمام بدن دختر من درگیر شده است. این موضوع باعث شده که نتواند در اجتماع حاضر شود چون لباس‌ها به بدنش می‌چسبد. این‌ها آسیب‌های روحی و‌ روانی در پی داشت که هم در دخترم و هم در ما ایجاد شد. امیدوارم با تشکیل این دادگاه به نتایج خوبی برسیم.

ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت آمریکا مانع نشده خود شمایید که مانعید خدا ازتون نگذره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج