جاباما
۱۱۶۸۴۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

یک نماینده: قلیان‌ سراها مملو از جوانان است

نماینده مردم نوشهر گفت: قلیان‌سراها امروز مملو از جوانان است و بسیاری از آنها در نوبت خدمات‌گیری قرار می‌گیرند؛ براساس آمار سال ۹۲ چرا عامل طلاق افزایش غیرقابل باوری دارد و ۷۰ درصد طلاق‌ها زیر ۲۸ سال اتفاق افتاده است.

تابناک: نماینده مردم نوشهر در مجلس خطاب به دولت گفت: اما دولت محترم؛ بنا دارم امروز از جوانان بگویم و بگویم که این قشر خیلی مظلوم واقع شده‌اند و در لابه‌لای مسائل سیاسی گم شده‌اند و بگویم سهم حدود ۲۵ میلیون نفری آنها در نظر گرفته نشده است و فقط شعار جوان‌باوری و جوان یاوری داده‌ایم، اما در عمل اینگونه نبوده‌ایم.

احمدی لاشکی اظهار داشت: مصاحبه‌ها و سمینارهای فراوانی داشته‌ایم، اما نتیجه فقط به یک جمله ختم شد؛ مشکلات جوانان، ازدواج، اشتغال و مسکن و راه‌حل فقط وام؛ آیا این جوان‌یاوری است؟

وی گفت: مردان ۲۰ تا ۳۴ ساله کشورمان ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر هستند، هرگز ازدواج نکرده‌ها ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر، زنان ۱۵ تا ۲۹ ساله ۱۱ میلیون و ۷۹۰ هزار نفر، زنان هرگز ازدواج نکرده ۵ میلیون ۶۷۰ هزار نفر هستند. آری آمارها از روند افزایشی افراد مجرد خبر می‌دهد و امروز ۴ میلیون نفر تاخیرکنندگان در ازدواج داریم.

نماینده مردم نوشهر در مجلس ادامه داد: پسران بالای ۳۵ سال و دختران بالای ۲۷ سال زیاد هستند؛ علت چیست؟ سونامی ۸.۵ میلیونی بیکاران تا چند سال آینده موضوع مهم بیکاری را از حوزه اجتماعی به حوزه امنیتی خواهد کشاند. نرخ بیکاری جوانان امروز به مرز هشدار رسیده است.

احمدی لاشکی با اشاره به آمارهای شیوع اعتیاد در کشور گفت: شیوع اعتیاد ۲.۶۵ درصدی یعنی یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر معتاد رسمی ثبت شده که ۵۸ درصد آنها زیر ۳۴ سال هستند علت آن چیست؟ قلیان‌سراها امروز مملو از جوانان است و بسیاری از آنها در نوبت خدمات‌گیری قرار می‌گیرند؛ براساس آمار سال ۹۲ چرا عامل طلاق افزایش غیرقابل باوری دارد و ۷۰ درصد طلاق‌ها زیر ۲۸ سال اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد: متاسفانه ۷۷ درصد افرادی که طلاق گرفته‌اند از وام ازدواج هم استفاده کرده‌اند؛ آیا وقت آن نرسیده است که بگوییم ادغام سازمان ملی جوانان در وزارت ورزش و جوانان یعنی ظلم مضاعف به جوانان؛ مگر چه تعداد از جوانان در ورزش نقش‌آفرین هستند که باید اول نام ورزش باشد بعد جوانان.

نماینده مردم نوشهر در مجلس خاطرنشان کرد: چرا حق جوانان در لابه‌لای مسابقات جهانی فوتبال و والیبال گم شده است و وزیر ورزش و جوانان نیز به مثابه همه ملت ایران پیگیری نتایج مسابقات جهانی برزیل، کشتی و سایر رشته‌های ورزشی در جای‌جای جهان است که بسیار خوب است اما به چه قیمتی؛ به آن اندازه که فرصتی برای فکر کردن به درد جوانان نیز نباشد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج