۱۱۶۸۵۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

گالری‌های تهران به استقبال تابستان می‌روند

گالری‌ها و مراکز فرهنگی هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوع از هنرهای تجسمی، میزبان هنردوستان در آغاز فصل گرم سال هستند.

خبرگزاری ایسنا: نمایشگاه گروهی عکس عکاسان خبرگزاری ایسنا با موضوع انتخابات ریاست جمهوری یازدهم همزمان با نخستین سالگرد این انتخابات در نگارخانه صبا افتتاح شده است. این نمایشگاه با ارائه عکس‌هایی از عکاسان خبرگزاری ایسنا، از ۲۴ خرداد به مدت یک ماه برگزار می‌شود.

این نمایشگاه با حمایت استانداری تهران در موسسه صبا واقع در خیابان ولی‌عصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری سبلان

جعفر نجیبی تعدادی از آثارش را که در دهه‌ی پنجاه، شصت و هفتاد تهیه‌کرده است به نمایش می‌گذارد. این آثار مجموعه‌ای از ۲۰ نقاشی و هشت مجسمه‌ی این هنرمند است. کارها حاصل مطالعه‌ی مسائل فرهنگی است و در واقع نجیبی مطالعات خود را به تصویر کشیده است. نقاشی‌های این مجموعه در سبک نگارگری است و در میان آن‌ها، تعدادی هم کار حسی و برداشت از نقاشی ایرانی وجود دارد.

این نمایشگاه از ۳۰ خردادماه به مدت یک هفته در گالری سبلان به آدرس سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی، خیابان ۲۶ شرقی، شماره ۱۰۱/۱ برپا می‌شود.

فرهنگسرای ابن‌سینا

یک زوج هنرمند نمایشگاه نقاشی مشترک خود را با موضوع طبیعت بیجان در فرهنگسرای ابن‌سینا به نمایش گذاشته‌اند. ژیلا عبادی و حمزه سیدپور در نمایشگاه «همدلی» ۶۶ تابلوی نقاشی را در ابعاد مختلف و به سبک رئالیزم و امپرسیونیزم و با استفاده از متریال‌های مختلفی چون رنگ و روغن، اکریلیک و مداد رنگی به نمایش گذاشته‌اند.

نمایشگاه «همدلی» از ۲۴ تا ۲۹ خرداد ماه در فرهنگسرای ابن‌سینا واقع در شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی، میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری ویونا

نمایشگاه گروهی عکاسان تئاتر در گالری ویونا برگزار می‌شود. این نمایشگاه گروهی با عنوان «یک جرعه چای؛ یک قاب عکس» حاوی آثار آوا کیایی، سیامک زمردی مطلق، خسرو پرخیده و مهرداد امینی است. این نمایشگاه ساعت ۱۷ روز جمعه (۳۰ خرداد) در کافه گالری ویونا تهران، به آدرس خیابان گاندی، نبش پل همت، کافه گالری ویونا کار خود را آغاز می‌کند.

گالری ویستا

گالری ویستا میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی سحر مسلمیان، سمیه دادرس، الهام شیروی، شادی موسوی و شاهین نوروزی است. در این نمایشگاه از هر هنرمند سه تابلو به نمایش گذاشته شده است. هر هنرمند براساس تکنیک و روال کار هنری خود کار کرده و تابلوها در عین اینکه از متریال‌های یکسان بهره گرفته‌اند، اما در نحوه برخورد با آن‌ها و موضوع کاملا متفاوت و منطبق با دنیای هنرمند هستند.

این نمایشگاه از ۲۳ خرداد تا سوم تیر ماه در گالری ویستا به نشانی خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، شماره ۱۱ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری شماره ۶

آکو سالمی تعدادی از عکس‌هایی را که با دوربین موبایل از شهر تهران گرفته در قالب نمایشگاهی با عنوان «پرسه‌های ذهن مربعی» در گالری شماره ۶ به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه ۲۸ عکس در اندازه ‌۳۵×۳۵سانتیمتر روی دیوار قرار گرفته است.

این نمایشگاه از ۲۳ خرداد تا دوم تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شماره ۶ به نشانی خیابان میرزای شیرازی، خیابان بیستم، شماره ۲، طبقه همکف میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.

گالری سیحون

نمایشگاهی از آثار هنرمندان خیابانی نیویورک با عنوان «نیویورک به تهران/ تهران به نیویورک» در گالری سیحون گشایش یافته است. ۲۳ نفر از هنرمندان خیابانی نیویورک که در زمینه هنر خیابانی (street Art) فعالیت می‌کنند و شناخته شده هستند، بخشی از آثار خود را برای نمایش در تهران به گالری سیحون آورده‌اند. همزمان با این نمایشگاه، هشت هنرمند خیابانی ایرانی هم آثار خود را در نیویورک به نمایش می‌گذارند.

این نمایشگاه از ۲۳ خرداد تا چهارم تیر در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، شماره ۱۱ میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری سیحون روزهای دوشنبه تعطیل است.

گالری پنجره

گالری پنجره نمایشگاهی از نقاشی‌های آریا ساعتچی را برپا کرده است. این نمایشگاه شامل ۱۴ پرتره در قطع ۱۵۰*۱۲۰ است که به شیوه اکسپرسیونیستی خلق شده‌اند. اولین تجربه نمایشگاهی مستقل آریا ساعتچی به تجربه و سعی نقاشانه او در بیرون کشیدن کاراکتر و شخصیت درونی سوژه‌هایش با انتخاب رنگ‌ها از منظر روانکاوانه اختصاص دارد که بر ایده ترکیب تک چهره‌های رنگین با نگاه‌هایی بهت زده و تضاد میان دنیای درون و بیرون استوار است.

آثار آریا ساعتچی که با تکنینک رنگ روغن روی بوم و اکرولیک روی بوم خلق شده اند تا ۳۰ خرداد ماه در گالری پنجره روی دیوار است. علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه واقع در ظفر، خیابان فرید افشار،انتهای کوچه بابک شرقی، بن بست بابک، پلاک ۲۹، طبقه دوم بازدید کنند.

گالری آتبین

حسن شکاری مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود از طبیعت ایران را با عنوان «جشن بی‌پایان»، در گالری آتبین به نمایش می‌گذارد. ۲۰ تابلوی نقاشی این هنرمند در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته شده است. همه نقاشی‌ها با تکنیک اکریلیک روی بوم و چوب کار شده‌اند.

نمایشگاه «جشن بی‌پایان» از ۲۳ خرداد تا سوم تیر ماه در گالری آتبین به نشانی خیابان ولیعصر، جنوب چهارراه پارک‌وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، شماره ۴۲ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

تالار چهارسوی تئاتر شهر

نمایشگاهی از عکس‌های نمایش «آخرین نامه» با نمایش آثاری از هفت عکاس در لابی تالار چهارسوی تئاتر شهر برپا شده است.

مهدی آشنا، مسؤول برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد:۱۰ عکس رنگی ۵۰*۷۰ از هفت عکاس به نمایش گذاشته شده است. این عکس‌ها حاصل عکاسی رضا معطریان، سیامک زمردی مطلق، مهدی آشنا، سینا عدلی، کامران چیذری، مهرشاد کوروش‌نیا و پیمان صدیقی از نمایش «آخرین نامه» به کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا است.

نمایشگاه عکس‌های نمایش «آخرین نامه» از ۱۸ خرداد تا پایان این ماه و همزمان با روی صحنه رفتن این نمایش در لابی تالار سایه مجموعه تئاتر شهر برپا خواهد بود.

موزه‌ی عکسخانه‌ی شهر

نمایشگاهی از عکس‌های نخستین زن عکاس اصفهان از مجموعه شخصی الهه عبدالله‌آبادی در موزه عکسخانه شهر در حال برگزاری است.

عبدالله‌آبادی درباره‌ی عکس‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه شامل ۵۰ عکس سیاه و سفید در اندازه‌های مختلف از مجموعه شخصی من است. عکس‌ها را سال ۸۶ از عکاسخانه زیبای اصفهان خریداری کردم.

این نمایشگاه از ۱۸ خرداد تا ششم تیر ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

موزه‌ی هنرهای معاصر

در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران نمایشگاهی با عنوان «از امپرسیونیسم تا امروز - تاریخ معاصر چاپ های دستی»، به نمایش در آمده‌ است.

در این نمایشگاه بیش از ۲۴۰ اثر از ۷۴ هنرمند به روی دیوار رفته است . علاقه‌مندان جهت بازدید از نمایشگاه آثار« از امپرسیونیسم تا امروز - تاریخ معاصر چاپ های دستی»، می‌توانند تا ۱۶ مردادماه ، روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۰صبح تا ۸ شب وروزهای جمعه از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۸ شب به جز شنبه ها وتعطیلات رسمی به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.

گالری هما

علی ملک، ۱۲ قطعه مجسمه‌ی خود را که از خمیر کاغذ و دستمال توالت ساخته شده‌اند و با رنگ صنعتی و ماژیک بر روی آن‌ها نقاشی شده است در گالری هما، به نمایش گذاشته‌است.

او در بیانیه‌ی نمایشگاه نوشته است: «هنر، دست‌ساخته و ذهن ساخته‌ای‌ست که جدا از احساس فردی به آن، به عنوان یک امر موجود، وجود دارد؛ آنچه به آن معنا می‌بخشد موافقت و مخالفت بیننده در مقام ناظر است».

این نمایشگاه از ۱۶ خرداد آغاز و تا ۳ تیر ماه در گالری هما بر قرار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج