الان مشکل مملکت ما، حیوانات خانگی‌ست؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
زمردی_داخلی1
کلاسینو_1
دکتر نداف کرمانی 1
ریزخور_1
لاله زار مال_1
سفیر بار ساقدوش_1
دکتر نداف کرمانی 3
زمردی_داخلی3
لاله زار مال_3
ریزخور_3
سفیر بار ساقدوش_3
کلاسینو_3
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_4
زمردی_داخلی4
سفیر بار ساقدوش_4
کلاسینو_4
ریزخور_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر نداف کرمانی 4
اپیلاسیون نانا 2
سفیر بار ساقدوش_2
زمردی_داخلی2
لاله زار مال_2
دکتر نداف کرمانی 2
کلاسینو_2
ریزخور_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۱۷۰۴۷۸
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۳
۸۷۳۶
«طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» در همان آغاز حرف و حدیث‌های فراوانی را به دنبال داشت و پس از آنکه متن آن منتشر شده، حواشی مربوط به آن به اوج رسید. طرحی که به نظر می‌رسد جدای از مردم حتی به نظر کارشناسانه نیز توجه نداشته است.

برترین‌ها: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با نام «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به مجلس معرفی کرده و اعلام وصول شده است که هدف آن قانونمند‌سازی نگهداری از حیوانات «مضر و خطرناک» و دفاع از حقوق مردم در برابر خطرات ناشی از این حیوانات است. در این طرح برای نگهداری حیواناتی مانند «کروکودیل (تمساح)، مار، سوسمار، موش و میمون، لاک‌پشت، گربه، خرگوش و سگ» جزای نقدی «معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگری» تعیین شده و البته آن حیوان نیز ضبط خواهد شد.

الان مشکل مملکت ما، حیوانات خانگی‌ست؟

این طرح در همان آغاز حرف و حدیث‌های فراوانی را به دنبال داشت و پس از آنکه متن آن منتشر شده، حواشی مربوط به آن به اوج رسید. طرحی که به نظر می‌رسد جدای از مردم حتی به نظر کارشناسانه نیز توجه نداشته است و نه تنها حافظ حقوق عامه نیست که می‌تواند حقوق مردم را در معرض پایمال شدن قرار بدهد. در کشور‌های دیگر در خصوص نگه داری از حیوانات قوانین متعدد و همچنین سخت گیرانه‌ای وجود دارد، زیرا افراد زیادی از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، اما هیچگاه به طور کلی نگهداری از این حیوانات ممنوع اعلام نشده است.

عدم ارتباط قانون‌گذار با بطن جامعه

مهدی نبییان کارشناس حیات وحش در این باره به آفتاب یزد گفت: «موضوع این است که قانونگذار در این بحث انگار نه با بطن جامعه در ارتباط است و نه نظر کارشناسان را در این زمینه احراز کرده است. ماجرا از این قرار است که قاعدتا سرپرست حیوانات اهلی انسان‌ها هستند. یعنی ما هیچ حیوان اهلی‌ای را نمی‌توانیم متصور باشیم که بتواند به صورت آزاد و رها در طبیعت زندگی کند. یعنی همانطور که ما گاو، گوسفند، مرغ، خروس و... را آزاد در طبیعت نداریم سگ و گربه هم جزو حیوانات اهلی حساب می‌شوند. منظور این است که ما خواستگاهی در طبیعت برای این حیوانات نداریم بنابراین ما نمی‌توانیم این طور بگوییم که عده‌ای از حیوانات اهلی نمی‌توانند سرپرست انسانی داشته باشند.

الان مشکل مملکت ما، حیوانات خانگی‌ست؟

ما کارشناسان محیط زیست قائل بر این هستیم که تمامی حیوانات اهلی باید مستقیما تحت سرپرستی انسان‌ها باشند و اتفاقا به شدت درحال درگیری با موضوع سگ‌های ولگرد در طبیعت هستیم. ما معتقدیم که این سگ‌ها باید به هر نحوی از طبیعت حذف شوند و یکی از راه‌های حذف این سگ‌ها زنده گیری، درمان و واگذاری آن‌ها به سرپرست انسانی است. این طور که قانون‌گذار به ماجرا ورود کرده است و فقط موضوع را از یک بعد حلاجی کرده است این را می‌رساند که تلاش‌های کارشناسان محیط زیست برای تخلیه طبیعت از حیوانات بی‌سرپرست بی‌ثمر خواهد ماند. در کشور ما به صورت قانونی پت شاپ وجود دارد یعنی فروشگاه‌هایی که محصولات مورد نیاز حیوانات خانگی را عرصه می‌کنند.

از طرفی کلینیک‌های دامپزشکی پت در سراسر کشور وجود دارد و الان گفته‌اند که نگهداری حیوانات خانگی ممنوع است. درواقع چیزی که من از این طرح استنباط می‌کنم این است که نگهداری از حیوانات خانگی را قانون‌گذار بر نتابیده است. مثل این مانند که ما جاده تاسیس کنیم و بنزین بفروشیم سپس بگوییم استفاده از خودرو ممنوع است. چنین چیزی امکان پذیر نیست. وقتی پت شاپ‌ها وجود دارد و خرید و فروش حیوانات اهلی خانگی انجام می‌شود و از طرف دیگر کلینیک‌های دامپزشکی حیوانات کوچک و پت به صورت قانونی فعالیت می‌کند نمی‌توانیم بگوییم نگه داری حیوانات خانگی ممنوع است.»

پاک کردن صورت مسئله

وی ادامه داد: «من این را قبول دارم حساسیت‌هایی در خصوص نحوه نگهداری حیوانات اهلی خانگی از طرف بخشی از جامعه وجود داشته باشد، اما با پاک کردن صورت مسئله قرار نیست مشکل حل شود. اگر قانونگذار در زمینه‌ای اقدام می‌کند باید تمام جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و علمی ماجرا را در نظر بگیرد. کارشناسان محیط زیست همانطور که با بحث حیوانات اهلی به صورت رها و بی‌ضابطه مخالف هستند با بحث نگهداری از حیوانات خانگی به شرط وجود ضوابط و مقررات مشکلی ندارند. متاسفانه در کشور ما قانونی که حقوق حیوانات و حقوق انسان‌ها در خصوص بحث حیوانات اهلی علی الخصوص بت‌ها وجود ندارد.

الان مشکل مملکت ما، حیوانات خانگی‌ست؟

الان در هر کشور توسعه یافته نگهداری از حیوانات خانگی مشمول ضوابط و مقررات بسیار سخت گیرانه است. در هیچ کشور توسعه یافته‌ای در دنیا افراد اجازه ندارند پت خود را به صورت آزادانه با خودرو حمل کنند. یعنی اگر در کشور آمریکا فرد سگ خود را با خودرو جا به جا کند فرد را جریمه سنگین می‌کنند و همچنین به احتمال زیاد سگ را ضبط می‌کنند. زیرا قانون وجود دارد که باید سگ در داخل باکس استاندارد جا به جا شود. همانطور که فرد اگر بچه زیر ۶ سال داشته باشد باید در صندلی مخصوص کودک بشیند وگرنه جریمه می‌شود و حتی امکان دارد حضانت بچه را از او بگیرند. در این کشور‌ها اگر فرد با سگ خود در خارج از منزل بدون قلاده و بند حرکت کند بازهم فرد جریمه می‌شود. یا اگر سگ فرد در بیرون مدفوع کند و صاحب سگ آن مدفوع را جمع نکند فرد را جریمه می‌کنند و گا‌ها جریمه آن به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

در ایالات متحده افراد اجازه ندارند با سگ خود از فاصله ۵۰۰ متری مدرسه گذر کنند، اما در ایران متاسفانه هیچ گونه قانونی در این حوزه وجود ندارد و به جای اینکه قانونگذاری بکنیم که شرایط و ضوابط نگهداری از حیوانات خانگی به چه صورت است صورت مسئله را پاک می‌کنیم. با تصویب این طرح تکلیف ده‌ها هزارنفر شهروند ایرانی که در منازل خود حیوان خانگی دارند چیست؟ ما باید برای این گروه ضوابط و مقررات معین کنیم. الان در ایالت متحده اگر یک سگی حتی با قلاده به سمت یک بچه‌ای پارس کند و او بترسد و شکایت انجام شود به احتمال خیلی قوی سگ را اسلیپ می‌کنند. در ایران هرج و مرج عجیبی در نگهداری از حیوانات خانگی وجود دارد و هیچ قانونی در این زمینه نداریم و از سمت دیگر قانونگذار هم هیچ شناختی از ابعاد موضوع ندارد.»

قانونگذار باید شرایط نگهداری از حیوانات را مشخص کند

نبی یان افزود: «در گام اول ما نیاز به این داریم که قوانین مشخص، شفاف و واضح برای نگهداری حیوانات خانگی داشته باشیم. مثلا در استرالیا فرد اگر بیشتر از یک گربه داشته باشد جریمه می‌شود، اگر حیوان عقیم نباشد فرد جریمه می‌شود و توله کشی در بسیاری از کشور‌ها ممنوع است. ما باید به این سمت و سو پیش برویم. با ممنوعیت ما به این موارد دست پیدا نخواهیم کرد باید با قانون که حد و حدود افراد را مشخص می‌کند می‌توانیم این مسئله را حل کنیم.

الان مشکل مملکت ما، حیوانات خانگی‌ست؟

قانونگذار باید شرایط نگهداری از حیوانات را مشخص کند با ممنوعیت این قانون هرگز اجرایی نخواهد بود. حتما ما نیاز به این داریم که حقوق افرادی که تمایل دارند حیوانات خانگی داشته باشند به رسمیت شناخته شود. اما این بدین معنی نیست که هرکسی که سگ وگربه دارد هرکاری می‌تواند انجام دهد. باید با یک سری قوانین مشخص حد و حدود افراد مشخص شود. ما نباید تنها به دنبال این باشیم که اسباب بازی زنده‌ای بخریم و به خانه ببریم و حیوانات هم دارای حقوقی هستند.»

سلامت و بهداشت جامعه

مهدی نبییان تاکید کرد: «در کشور ما برای نگهداری از حیوانات خانگی در منازل هیچ قانونی وجود ندارد یعنی هرکس هرکاری بخواهد در این باره انجام می‌دهد. مثلا در کیش دیده می‌شود که افراد از سگ هاسکی که متعلق به مدار‌های شمالی نزدیک قطب است نگه داری می‌کنند. اگر کشور ما قانونمند بود برای این نوع افراد نگهداری از حیوانات را ممنوع می‌شد، زیرا این عمل عین حیوان آزاری است. اگر افراد توانایی نگهداری از حیوان خانگی را نداشته باشند این حیوان می‌تواند بستر بیماری برای صاحبان سگ و جامعه باشد. در حال حاضر ما نمی‌دانیم چه تعداد سگ در کل کشور در منازل نگهداری می‌شوند.

الان مشکل مملکت ما، حیوانات خانگی‌ست؟

ضمن احترام به دغدغه مندی قانونگذار محترم در این زمینه چه به لحاظ فرهنگی و چه به لحاظ مشکلاتی که حیوانات اهلی بدون صاحب و حیوانات اهلی با صاحب، ولی بدون قانون می‌توانند برای سلامت بهداشت و روان جامعه به وجود بیاورند، اما راه حل آن ممنوعیت نیست بلکه استفاده از کارشناسان و متخصصین حوزه محیط زیست، دامپزشکی و بهداشت در کنار یکدیگر و تدوین قوانینی است که بتواند هم حقوق صاحبان سگ و هم حقوق سگ‌های صاحب دار و هم حقوق شهروندان را صیانت کند..»

واکنش کاربران

کاربری نوشت: نگهداری حیوان خانگی ممنوع،میخوان هرطور شده ازدواج کنیم

کاربر دیگر نوشت: اطلاع نداشتن در مورد یک موضوع عمومی اجتماعی خیلی عجیبه. یعنی کسانی هستند که اطلاع ندارند در کشورهای زیادی در دنیا خانواده ها یا افراد مجرد حیوان خانگی دارند؟

دیگری نوشت:و قتی میگیم براشون قانون گذاری کنید یعنی در مورد نگهداری حیوانات خانگی قانون بذارید نه اینکه حیوان خانگی رو ممنوع کنید ، نمیفهمین با ممنوعیت نمیشه مردم رو از این کار منع کرد.

کاربر دیگر نوشت: این که میگه ماشین حامل حیوان خانگی جریمه نقدی میشه یعنی دیگه چجوری قراره بچمونو برسونیم دامپزشکی؟؟؟

انتشار یافته: 114
در انتظار بررسی:122
Iran (Islamic Republic of)
07:01 - 1400/08/27
البته که مشکل مملکت ما حیوانات خانگی ست
البته که مشکل مملکت ما اینترنت است
البته که مشکل مملکت ما چند تار موی جوانهاست که از زیر روسری بیرون افتاده
البته که مشکل مملکت ما بی حجابی ست

مشکل مملکت ما هرچیزی هست غیر از اختلاس، فقر، فحشا، دروغ، ریا، تملق و چاپلوسی، بیسوادی مسوولین، فامیل بازی، گرانی، تورم، بی اعتباری پاسپورت، بی اعتباری ملیت، ازبین رفتن منابع طبیعی، به تاراج رفتن منابع زیرزمینی و روزمینی توسط چین و روسیه، اختلاف وحشتناک طبقاتی و...
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
بله مشکل ما حیوانات خانگیه آپارتمانها پارکها خیابونها شده باغ وحش.ما نمی تونیم این وضعو تحمل کنیم
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
با همین جمله: الان مشکل ما اینه... دارید همه چیزهای مزخرفو عادی سازی می کنید خدا کنه این دولت و این مجلس دیگه برابر هوچی گری شماها کوتاه نیاد وگرنه این مملکت کلا فرهنگشو از دست میده
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
این غربزده های ایرانو صادر کنیم کلی از مشکلات کشور حل میشه
علی 11
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
اینا همش شلوغ کردن الکیه، هر هفته یه موجی میندازن تو جامعه که ذهنها رو منحرف کنن
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
آفرین...
بدون نام
Germany
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
هر مشکلی باید جای خود حل کرد مشکل اقتصادی جایی خودش مشکل اجتماعی جای خودش چرا ما مردم ایران همه چی با هم قاطی میکنیم همه مشکلات باید در
جایی خودشون حل بشه
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
آفرین
م م
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
بسیار بجا گفتی، با این طرحهای مزخرف میخوان خودشون رو سرگرم کنن و واقعیت‌ها رو نادیده بگیرن، اینها همون انتخاب شده ها هستن
جاوید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
07:10 - 1400/08/27
طرح چرتی
پاسخ ها
رابین هود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
خون های که سگ داره امنیت داره
بدون نام
Germany
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
هر چیزی جای خود خوب بهترین کار انجام دادن آسایش از مردم گرفتند نوی یک آپارتمان ۷۰ متری با ۵ نفر تازه یه سگ میارن بهداشت رعایت نمکنند بهداشت خودشون نمدونند رعایت کنند سگ هم اضافه میکنند برای همسایه ها مشکل ایجاد میکنند صدا سگ آسایش از ما گرفته من با این کار موافق هستم چون همسایه ما با سگش خیلی اذیت میکنه
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
دیگه مردم سرگرمی ندارن با سگ خودشونو سرگرم کردن
Iran (Islamic Republic of)
07:10 - 1400/08/27
ازدواج نمیکنیم بچه دار نمیشیم با این گرونی و اقتصاد افتضاحی که درست کردین
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
غربزده ها بچه دار نشن به منفعته چون فرهنگ گربه بازی و بی حجابی رو به بچه هاشون هم منتقل می کنند ایرانیهای اصیل باید بچه دار بشن
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
بهتر .لطف می کنید
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
بهتر
Iran (Islamic Republic of)
07:11 - 1400/08/27
با همه چی مشکل دارند
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
با سگ در آپارتمان مشکل داریم حتمی و صد درصد
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
دقیقا
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
نه عزیز فقط با هرچی مردم یکم دل خوش کنن مشکل دارن وگرنه با غم و غصه و بد بختی مردم مشکلی نیست که عزیزم خوشحالم میشن فقط تیغ بزنن به هر عنوان ساختگی
Iran (Islamic Republic of)
07:11 - 1400/08/27
کسری بودجه اس
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
پول از سگ باز بکنند بهترین ایده ست خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
07:12 - 1400/08/27
اگر صیانت از جامعه براشون مهم بود قیمت و تورم رو مهار میکردن نه از عمد گرون کنند بیکاری و مسکن رو درست میکردن
Iran (Islamic Republic of)
07:40 - 1400/08/27
افرین به مجلس
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
لعنت بهشون
شادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
بترس ازخدا اه این زبان بسته ها گریبانتو میگیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
لعنت به مجلس
Iran (Islamic Republic of)
07:41 - 1400/08/27
همه کشورا حیوان آزاده توی ایران ممنوع شد
پاسخ ها
............
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
افرادی که به حیوانها رحم نکنن هرگز با انسانها مهربان نخاهند بود
¿¡
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
اینجا ایرانه همه چی روحسابه ! پس چی اینجا نظم عدالت بجاست!! وهیچ کم وکسری هم نداریم کورشم !!
Iran (Islamic Republic of)
07:41 - 1400/08/27
اقلیت چهار درصدی اصولگرا برای اکثریت تصمیم میگیره
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
اکثریت از سگ و گربه و صاحبینش متنفرند
اصلاحطلب درغگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
چهار درصدی اصلاحطلبان آمارش تو انتخابات در اومد کاملا واضح
Iran (Islamic Republic of)
07:44 - 1400/08/27
خدا کنه اجرا بشه
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
اون وقت چطوری می ری بیرون؟؟
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
امیدوارم نشه شکم سیر
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
چطوری از منزل تشریف میارین بیرون اونوقت !! ؟
Iran (Islamic Republic of)
07:47 - 1400/08/27
اتفاقا قانون بسیار خوبی هست. همه باید از قانون تبعیت کنند وگرنه من خودم اسلحه برمیدارم و تمام سگها را میکشم.
در هرصورت تکلیف خودتون را مشخص کنید یا به قانون تمکین کنید یا هرج و مرج را بپذیرید.
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
چه خوب! چه خوب که موافقان این طرح شخصیت اصلی خودشون رو اینقدر واضح نشون میدن. وحشی بودن شما بیشتره یا حیوانات
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
قبل از اینکه گربه بازی مد بشه مشکلی با گربه ها نداشتم ولی الان اینقدر که پررو و چاق شدند و اینقدر که زیاد شدند و اینقدر که این جماعت گربه باز نفرت انگیزند حالم از هر چی گربه بهم می خوره
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
خدا شفات بده
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
اینا دوست دارند ایران شبیه کشورهای کلنگی بسه بی قانون و هر کی هر کی شاید حقشون همینه
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
معلومه از چه قشری هستی . آتش به اختیار
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
شما با همون اسلحه نقضِ قانونی دنبال قانون هم میگردی.
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
و خداوند روانپزشک را آفرید...
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
مگه تگزاس چرا اینقدر فرهنگتون پایینه
Iran (Islamic Republic of)
07:51 - 1400/08/27
بله دقیقا یکی از معضلات شهر نشینی دارد همین وجود حیوانات خانگی میشود. باید همین ابتدا رسیدگی شود .
پاسخ ها
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
ای بابا دوست عزیز اگر همه با هم مهربان تر برخورد کنند همه چی درست میشه اگه به حیوانات اطرف خودمون کمی محبت کنیم هیچ سگی بیخود بکسی حمله نمیکنه اگه شهرداری به وظایف خود عمل کنه باید سگ هارو عقیم کنه که این کارو نمیکنن ....امان از جیب‌های گشاد که هیچ وقت پر نمیشه ..که به این کار ها هم برسن
Iran (Islamic Republic of)
07:51 - 1400/08/27
پارکها و اماکن عمومی باید محل تفریح فرزندان ما باشه نه سگهای شما.
حضور یک سگ حتی اگه بی آزار باشه باعث میشه خیلی از خانواده ها به پارک نرند.
اگه خیلی سگ و گربه دوست دارید برید روستا زندگی کنید، شهر جای این جنگولک بازیها نیست. البته اگه روستائیها شماها رو بتونن تحمل کنند.
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
چقدر حرف زدی بیخود
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
چرا باید؟ این باید از کجا میاد؟ چرا شما حق داری و حیوونا نه؟ کی این حقو به شما داده؟
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
خسته نشدی ۲۰ تا کامنت گذاشتی پشت سر هم
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
08:23 - 1400/08/27
رژ لب اون خانومه تو عکس خوش رنگه
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
میزنه که جلب توجه امثال تو رو بکنه
Iran (Islamic Republic of)
08:50 - 1400/08/27
بابا به پیغمبر مردم فقیرن گشنه اند آهای به جای فکر نان برای مردم گیر دادی به سگ وگربه وحیوانات
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
مردم فقیرند بعد به گربه های خیابانی غذا میدین.به پیغمبر که آخرزمانه
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
مردم فقیر که نون بچه گرسنه خودش را نمیتونه تامین کنه هزینه خرید و نگهداری سگ را از کجا تامین میکنه؟!!
شما سگ بازها همین تفریح مردم معمولی که پارک و فضای سبز محلشون بود را هم ازشون گرفتید.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
اتفاقا آدمهای فقیر خرج خودشون را هم ندارند تا اینکه بخوان ماهیانه د و میلیون به بالا خرج سگ و گربه کنند سگ و گربه بازها همان مرفهان هستند که دغدغه خرج و قسط وام ندارند
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
اینم لازمه ، حتما شما هم سگ دارید
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
به خدا قسم ناله و نفرین این حیوانات بیچاره که روز به روز مردم تو بدبختی و فلاکت دست وپا میزنن
Iran (Islamic Republic of)
08:58 - 1400/08/27
کاملا حرف شما درست هست،
Iran (Islamic Republic of)
09:04 - 1400/08/27
خدا خیرشون بده که این قانون را تصویب کردند.
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
هیچ خیری از اینا به ما نمی رسه
Iran (Islamic Republic of)
09:05 - 1400/08/27
مملکت به هزار و یک درد بی درمون لامصب گرفتاره اونوقت این مثلاً نماینده نماهای از خدا بیخبری که باید تمام هم و غمشون رفع مشکلات معیشتی مردم درمونده ی این خاک و بوم باشه تمام فکر و ذکرشان شده ممنوع اعلام کردن نگهداری حیوانات زبون بسته و روسری خانما و قطع کردن اینتر نت و ......... . وای به حال این مملکت.
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
از خدا بی خبر اونایی هستند که به بهانه مشکلات اقتصادی دارند سگ بازی و بی حیایی رو رایج می کنند
Iran (Islamic Republic of)
09:19 - 1400/08/27
ممنوع
حرام
تعطیل
پلمپ
جریمه
برخورد

اینها کلمات مهمی هستند که هر روز با آن مواجهه میشیم.
بعد توقع یه جامعه با نشاط و به دور از خشونت هم دارند!!!
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
نازی
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
یه روز همین ممنوعیت ها کار دستشون می ده
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
جامعه اگر بی قانون باشه لذتی توش نیست عزیز دل
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
کلا با حقوق انسانی مشکل دارن
China
09:23 - 1400/08/27
اینا فقط می خوان مردمو سرگرم کنن، چون همینجا معلومه که هنوز خیلی هستن به این جور تفکرات بها می دن!
Iran (Islamic Republic of)
09:29 - 1400/08/27
مجلس نتونسته برا معیشت و تورم و مسایل اصای ایران کاری کنه،چسبیده به این مسایل پیش پا افتاده،به خیال خودش داره کار میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
09:40 - 1400/08/27
حيوان هارو تو خونه حبس كردن جاي حيوون تو جنگله
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
جای شما هم تو مدرسه اس. شاید چیزی یاد بگیری
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
حیوانات اهلی تو جنگل دووم نمیارن
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
تو جنگل پیدا کن''ما رها می کنیم!!
پس اول این نمایندگان دلسوز قانون منع تخریب جنگل و زمین خواری رو تصویب کنن''تا ما حیوانات خانگی رو تو این جنگلها رها کنیم
بدون نام
Italy
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
جای حیوان اهلی تو جنگله؟ خدایا چیکار کنیم از دست شما
Iran (Islamic Republic of)
09:48 - 1400/08/27
مردم روز به روز از گرانی تا میشوند شما نمایندکان به فکر چی هستید
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
مردم از گرانی تا میشن بعد گربه های خیابانی رو کی چاق و چله کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
10:00 - 1400/08/27
یکی از مشکلات ومهمه
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
مهمتر از مشکلات اقتصادی؟؟!!!!!!!!
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
خدا یکم عقل بهت بده مشکل و مهم رو بفهمی
Iran (Islamic Republic of)
10:27 - 1400/08/27
میخوان حال پولدارا گرفته شه!
Iran (Islamic Republic of)
10:43 - 1400/08/27
خیلی از زن ها دارن از سگ و گربه هاشون استفاده جنسی میکنن معلومه این قانون به ضررشونه
Iran (Islamic Republic of)
12:05 - 1400/08/27
تا دیروز طرف می گفت چرا شهرداری این سگهای ولگرد را تلف نمی کنه حالا بر عکس شده سگه را ورمیداره میبره تو رختخوابش
Iran (Islamic Republic of)
12:09 - 1400/08/27
مشکل مملکت ما هر چیزیه که مردم بهش توجه و علاقه دارند
Iran (Islamic Republic of)
12:16 - 1400/08/27
شیر و ببر و یوز میشه نگه داشت اسامی این حیوانات داخل طر ح مجلس نبوده البته من دوست دارم زرافه نگه دارم
Iran (Islamic Republic of)
12:22 - 1400/08/27
برو رأی بده
همه چی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
12:43 - 1400/08/27
بله مشکل فقط اقتصادی نیست. ما در همه عرصه ها مشکلات داریم . این هم یکی از مشکلاته
Iran (Islamic Republic of)
12:52 - 1400/08/27
خدا خودش جای حق نشسته روز قیامت خودش میدونه و کسانی که خون مردم رو تو شیشه کردن
Iran (Islamic Republic of)
12:59 - 1400/08/27
با این که من از مسئولین و نمایندگان خوشم نمیاد و مخالف اونها هستم، ولی با این طرح موافقم، پر شهر شده سگ و گربه...
Germany
13:02 - 1400/08/27
خدا خیرشون بده این بزرگترین مشکل برای همه آپارتمان نشین ها کار بسیار خوبی کردنند
Iran (Islamic Republic of)
13:37 - 1400/08/27
دیگه بایدم ازین طرح ها بدن مردمو محدود کنن ک مردم دوره بعدی دوباره اصولگرا اصلاح طلب کنن
Iran (Islamic Republic of)
14:43 - 1400/08/27
برای شروع از همون دویست و چند حیوان مضر و خطرناک که به اسم نماینده تو مجلس هستند و خیلی از همین حیوون ها که اسم مسئول دارند، شروع کنید.
Iran (Islamic Republic of)
14:46 - 1400/08/27
کاش طرح صیانت ازحقوق جامعه درمقابل اختلاس آقازاده هاهم کلیدبزنین
Iran (Islamic Republic of)
14:52 - 1400/08/27
طرحی بدهید،اجناس کالاهایی،اساسی رابصورت کوپن بمردم بدهنند!بفکرمعیشت مردم ورفاه مردم ورسیدگی به محرومان جامعه باشید!اون سگ گردان دلش برای پایینی هانمی سوزه وجزوواجبات کشورنیست!
Iran (Islamic Republic of)
15:30 - 1400/08/27
سلام دم نماینده ها گرم این طرح امیدوارم تصویب بشه
Iran (Islamic Republic of)
15:31 - 1400/08/27
الان تو مملکت ما همه چی سر جای خودشه .گرانی ،فقر وفحشا.،فساد،ودزدیو.تنها یه چیز مونده نگهداری از حیوانات اهلی .بس کنید .اهای کسانی که دوست دارید برید پارک کروناست...بشینید سر جاتون فقط پارک رفتن ها مونده .
Iran (Islamic Republic of)
16:31 - 1400/08/27
مشکل از دیدگاه شما چی هست وقتی شب یک خانم در خیابان است و چند سگ نره غول دنبالش مکنند از ترس سکته میکنه و راه بجائی ندارد این مشکل اجتماعی نیست همه اینها با هم مشکلات جامعه ماهستند و دانه دانه باید به ان رسیدگی کرد و هر کدام در جای خود دارای اهمیت خاص خودش است اگرخطر چند سگ خانواده شما تهدید کند عکس العمل شما چیست ؟کمی فکر کنیم !!
Iran (Islamic Republic of)
16:40 - 1400/08/27
بله

سگ وحیوانات خانگی مهمتر ازکارگروقشر ضعیف مملکته

منبع درآمد جدیده
ازکارگر فقط پوست واستخوان مونده ک خورده نمیشه احتمالا منبع جدید درآمد دولت حیوانات خانگیه
عزیزان بودجه دولتو میخورن کمبود بودجشوازجیب ما برمیدارن دستشون توجیب ماست
Iran (Islamic Republic of)
16:43 - 1400/08/27
بله ، دقیقا یکی از مشکلات حاد
Iran (Islamic Republic of)
16:51 - 1400/08/27
سگ گردان ها با این کارمسخره شان مشکلات مردم را دوچندان کردند.جناب سگ گردان،جای سگ توخیابون وپارک وآپارتمان نیست.چرا نمی فهمید.چیو دنبال می کنید.مجلس محترم هرچه زودتر این طرح را تصویب واجرا کنه.خسته شدیم ازبسکه واق واق تو آپارتمان وکوچه وخیابون شنیدیم وترسیدیم.سگ گردان ها رابه اشد مجازات برسونیدلطفا.
Iran (Islamic Republic of)
16:54 - 1400/08/27
دونه دونه باید اینجور قوانین اعمال بشه ومعضلات جامعه ازبین بره بعد این موضع حجاب رو پیگیری کنید لطفاً وبه نظر کارشناسهای امروزی اعتماد و امتحانی نیست و نباید بشه چون بشدت ازاین جور معضلات جامعه نون میخورن وکسب روزی میکنن ،کارشناسی که حقوق حیوان رو به حقوق انسان ترجیح بده دارای عقل سالم نمیباشد با تشکر از کسانی که این قوانین رو وضع کردن ...از تهران
Iran (Islamic Republic of)
17:43 - 1400/08/27
خوب کاری کردن من باردارم دکتر گفته باید پیاده روی کنی همسایه سمت راستیمون انواع اقسام گربه و همسایه سمت چپیمون سگ نگه میداره چند بار رفتم بیرون حمله ور شدن اخرش صاحبش گفته نترس مامان همسایس،از ترسم نمیتونم برم بیرون مبادا اتفاقی برا من و بچم بیفته
Iran (Islamic Republic of)
17:48 - 1400/08/27
این عقب افتادگی اجتماعی و فرهنگیه که از شما هایی که تایید کردید این به اصطلاح طرح صیانت فقط ادای حمایت از حقوق عامه رو در میارن
Iran (Islamic Republic of)
18:51 - 1400/08/27
داشتن سگ وگربه بهتر از معاشرت با بعضی از افرادبه ظاهر دوست است
Iran (Islamic Republic of)
19:01 - 1400/08/27
قبل از هراقدامی نظر روان شناسان، کارشناسان را بگیرید جامعه ایران افسرده وبا انواع مشکلات بیکاری، گرانی ، تورم و۰۰۰ درگیر است وممنوعیت وگرفتن حیوانات وسخت گیری عکس العمل بدی را خواهد گذاشت لطفا بدون کارشناسی به این جور مسائل وارد نشویم۰
Iran (Islamic Republic of)
20:13 - 1400/08/27
تو همه ی کشور ها آزاد هست فقط در ایران ممنوع شده آفرین به این فکر ناقصتون
Iran (Islamic Republic of)
20:18 - 1400/08/27
آفرین به این فکرتون بسیار بسیار فکر احمقانه ای بود الان ما مشکلمون سگه! احمقا
Iran (Islamic Republic of)
20:33 - 1400/08/27
قانونگذار محترم صیانت عامه از حیوانات:
ایمان بدون عشق، شما را متعصب می کند
وظیفه بدون عشق، شما را بداخلاق می کند
قدرت بدون عشق، شما را خشن می کند
عدالت بدون عشق، شما را سخت می کند
زندگی بدون عشق، شما را بیمار می کند.

این قانون از عشق تهی است و مملو از ...
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سوییچ ایران_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
خرید باکس 1
عارفی_1
دکتر نائبی_1
شیرآلات زمانی_1
عارفی_3
سوییچ ایران_3
شیرآلات زمانی_3
دکتر نائبی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
خرید باکس 3
شیرآلات زمانی_4
خرید باکس 4
عارفی_4
سوییچ ایران_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
دکتر نائبی_4
عارفی_2
دکتر نائبی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
سوییچ ایران_2
خرید باکس 2
شیرآلات زمانی_2
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
زمردی_فوتر موبایل اصلی
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
کلینیک النا_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
شفا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
آیلین_تزریق چربی
رستوران باغ بهشت _فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر