جاباما
۱۱۷۱۷۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

اعدام قاتل پسر دبستانی در ملأ‌عام

مردی که پسری ۹‌ساله را در دبستان محل تحصیلش در قزوین به قتل رسانده بود به قصاص در ملأ‌عام محکوم شد.

روزنامه شرق: مردی که پسری ۹‌ساله را در دبستان محل تحصیلش در قزوین به قتل رسانده بود به قصاص در ملأ‌عام محکوم شد.

این جنایت هفدهم اردیبهشت به‌وقوع پیوست و دانش‌آموز کلاس دوم دبستان در سرویس بهداشتی مدرسه به قتل رسید. متهم به قتل که مردی ۵۰‌ساله، کارمند بازنشسته بانک و سابقه‌دار است مدتی همسر موقت مادر مقتول بود اما بعد از جدایی مزاحمت‌هایش را برای این مادر و فرزند آغاز کرد.

او ساعت ۱۳ روز حادثه مقابل دبستان محل تحصیل امید-پسر ۹‌ساله- رفت. این مرد در حالی‌که کلاه‌کاسکت بر سر داشت وارد حیاط مدرسه شد و وقتی امید را دید او را به سرویس بهداشتی کشاند و در آنجا با چاقویی بزرگ چند ضربه به وی وارد کرد.

دانش‌آموزان وقتی از وقوع این جنایت مطلع شدند که متهم را با لباس‌های خون‌آلود در حال خروج از سرویس بهداشتی دیدند. آنها که به‌شدت ترسیده بودند مسوولان دبستان را در جریان قرار دادند اما پیش از آنکه اقدامی صورت بگیرد متهم از محل گریخت. پس از آن ماموران پلیس و امدادگران اورژانس در محل حاضر شدند اما شدت جراحات امید به حدی بود که نمی‌شد برای نجات جان وی کاری انجام داد. به این ترتیب پرونده قتل گشوده و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز شد. ساعتی بعد متهم خودش را به پلیس معرفی و به ارتکاب قتل اقرار کرد.

کارآگاهان در جریان تحقیقات تخصصی که انجام دادند فهمیدند امید و مادرش با هم زندگی می‌کردند و زن جوان مدتی قبل با متهم آشنا شده. مرد میانسال با اینکه متاهل بود به مادر امید پیشنهاد ازدواج داد و او را پنهانی به عقد موقت خودش درآورد اما همسر اولش از این موضوع مطلع شد و اختلافاتی به وجود آمد. در این میان مادر امید که از رفتارهای متهم به ستوه آمده بود از وی جدا شد. پس از آن متهم به ایجاد مزاحمت برای وی پرداخت تا اینکه مادر امید از این مرد شکایت کرد و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.

کشمکش‌ها میان این دو ادامه داشت تا اینکه روز حادثه متهم با مادر امید تماس گرفت و به او گفت: «کاری می‌کنم که تا آخر عمر پشیمان شوی.» مرد میانسال سپس چاقویی تهیه کرد و راهی دبستان شد. او قصد داشت مادر امید را بزند اما وقتی دید این زن برای بردن فرزندش به مدرسه نیامده است پسربچه را هدف قرار داد. مادر امید که تنها ولی‌دم او محسوب می‌شود بعد از اعترافات متهم علیه وی شکایت کرد و خواستار قصاص او شد.

در نهایت پرونده با صدور کیفرخواست در اختیار قضات دادگاه کیفری استان قزوین قرار گرفت و مرد سابقه‌دار پای میز محاکمه رفت. او در دادگاه جزییات قتل را شرح داد و هیات قضات در نهایت وی را به قصاص در ملأ‌عام محکوم کردند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در این‌باره گفت: قتل دانش‌آموز ۹‌ساله در مدرسه حادثه غمبار و تلخی بود و به همین دلیل موضوع را با فوریت و حساسیت تعقیب کردیم و از دادگاه کیفری استان خواستیم مجازات قصاص در ملأعام اجرا شود که با پیگیری‌های انجام‌شده حکم آن صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین ادامه داد: محکوم ۲۰ روز پس از صدور حکم برای دفاع و اعتراض به آن مهلت دارد که این مهلت از روز ۲۷ خرداد آغاز شده است. با توجه به اینکه وکیل این قاتل در تهران مستقر است، باید تا پایان ۲۰ روز خویشتنداری کنیم اما پیش‌بینی ما این است که رأی تابستان اجرا شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین درباره محل اجرای حکم تصریح کرد: حکم قصاص ترجیحا مقابل مدرسه به اجرا درمی‌آید اما چنانچه مدرسه در آن روز باز باشد، به دلیل تاثیرات روحی و روانی ناشی از اجرای حکم در دانش‌آموزان، محل آن مقابل مدرسه نیست.

وی همچنین گفت: بعد از وقوع این قتل نامه‌ای به مدیرکل آموزش‌وپرورش قزوین نوشتیم و موضوع را تذکر دادیم. به این ترتیب دستورالعمل اجرایی در این زمینه به مسوولان این اداره کل ابلاغ شد تا یک‌نفر را بگمارند که ورود و خروج افراد به مدارس را کنترل کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شادی

      این جانی کارمند بانک هم بوده ؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج