۱۱۷۲۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

آشفتگی کافی است

این دفتر کار همه را جذب می کند

کار کردن در یک دفتر کار، نبايد کسالت‌آور و خسته‌کننده باشد. نيازي نيست با شلوغ نگه‌داشتن میز تحریر، کشوها و دیوارها، خود را یک فرد پرکار نشان دهید. دفتر كار به‌همان اندازه كه محيطي جدي است، بايد آسايش لازم براي گذراندن ساعات طولاني را داشته باشد.

این دفتر کار همه را جذب می کند

این دفتر کار همه را جذب می کند

کار کردن در یک دفتر کار، نبايد کسالت‌آور و خسته‌کننده باشد. نيازي نيست با شلوغ نگه‌داشتن میز تحریر، کشوها و دیوارها، خود را یک فرد پرکار نشان دهید. دفتر كار به ‌ همان اندازه كه محيطي جدي است، به دليل اينكه هر فرد بخش زيادي از عمر خود را در آن سپري می‌كند، بايد آسايش لازم براي گذراندن ساعات طولاني را داشته باشد. فضاي دفتر كار بهتر است به محيطي دوست‌داشتني تبدیل شود تا گذران وقت در آن به‌ منزله ساعات کار اجباری به‌نظر نرسد. این دفترکار ممکن است در مکانی دور از خانه یا در فضای منزل شما باشد. در هر شکل با تغییراتی جزئی می‌توانید آن‌‌را به محیطی مطلوب تبدیل کنید.

از به‌کارگیری رنگ در اتاق کارتان واهمه نداشته باشید و رنگی مناسب با روحیه‌ خود انتخاب کنید تا به افزايش انرژي شما كمك كند. رنگ‌های کدر و چرک، انرژی شما را تحلیل می‌برند؛ همین‌طور رنگ‌های خیلی گرم مثل قرمز ممکن است به بالا رفتن میزان هیجان در محیط کار و در نتيجه عصبی شدن شما بیانجامند.

  • آشفتگی کافی است

نگاهی به برگه‌های کاغذ، فایل‌، پرونده و یادداشت‌های روی میز و درون کشوهای‌تان بیاندازید. وقت آن رسیده که از دست آنها خلاص شوید؛ البته واضح است که آنها را لازم دارید اما دیگر، زمان نگهداري اطلاعات به اين روش، گذشته است. با ذخیره کردن اطلاعات به‌صورت الکترونیکی (کامپیوتر) از دست اینهمه کاغذ راحت شوید. با دسته‌بندی و نام‌گذاری دقيق اطلاعات در كامپيوتر، دسترسی به آنها راحت‌تر از دسترسی به اطلاعات کاغذی است.

این دفتر کار همه را جذب می کند

بسیاری از کاغذهای روی میز شما را بروشورها و دستورالعمل‌هایی که برای موارد مختلف به‌کار می‌روند، تشكيل مي‌دهند که بسیاری از این اطلاعات را می‌توانید به صورت آنلاین و در هر زمان که به آنها نیاز دارید از طریق اینترنت به‌دست آورید؛ پس دلیل نگهداری آنها به‌صورتی که فضای شما را اشغال کنند چیست؟

فکری برای سیم‌ها و کابل‌های خروجی دستگاه‌های مختلف مثل کامپیوتر و تلفن و پرینتر کنید. از وسایل جدید پنهان‌کننده برای مخفی کردن آنها بهره گيريد. اگر پشت میز کارتان به ‌سمت دیوار است، با ایجاد یک حفره ساده که اطراف آن با حلقه تزئینی پوشانده شده، سیم‌ها را به فضای زیر میز هدایت كنيد تا نظم بیشتری به فضای کار شما بدهند.

نگاهی دیگر به میز کارتان بیاندازید تا دیگر موارد ايجاد كننده آشفتگي را بیابید. جامدادی‌های متعدد با انواع قلم‌ها و وسایل ناهمگون، چهره میز کار شما را نامطلوب جلوه می‌دهند. بهتر است برای جلوگیری از شلوغی محیط کارتان از دو یا چند ظرف هم‌شکل که جنبه دکوراتیو دارند به ‌همراه تعدادی قلم یک شکل و مرتب به‌جای خودکارهای رنگارنگ تبلیغاتی استفاده کنید؛ البته وقتی صحبت از دکوراتیو بودن این وسایل به‌میان می‌آید صدای اعتراض عده‌ای (به‌خصوص آقایان) شنیده می‌شود که چه لزومی دارد ظروف رنگارنگ و گل و بوته‌دار را روي ميز كارمان قرار دهيم؟ در جواب این افراد باید گفت که شما می‌توانيد از ظروفي با رنگ‌های ساده و بدون نقش و نگار یا حداکثر با طرح‌های هندسی و ساده كه مناسب با روحیه و محیط‌ کارتان است، استفاده كنيد.

این دفتر کار همه را جذب می کند

اگر لازم است فضای روی میزتان را تقسیم کنید؛ اين كار را می‌توانید به‌وسیله گلدان‌های کوچک گیاهاني مثل کاکتوس‌ انجام دهيد. بدین ترتیب، هم اکسیژن بیشتری در محیط کار خود خواهید داشت و هم با تلطیف محیط، خستگی ناشی از کار را کاهش می‌دهید.

وجود کتاب در دفتر کارتان لازم است تا چهره‌ای حرفه‌ای به محیط کار شما دهد؛ پس كتاب‌ها را با نظم و دقت روی میز یا درون قفسه قرار دهید و برای این‌کار از نگهدارنده‌های مخصوص كتاب کمک بگیرید.

اگر از آن دسته افراد هستید که علاقه‌اي به قرار‌دادن قاب عكس‌هاي خانوادگي روي ميز كارشان دارند، قاب عكس‌هاي چندتايي را جايگزين قاب‌هايي با فريم‌هاي متعدد كنيد تا فضاي زيادي از ميزتان اشغال نشود. نگاه كردن به اين عكس‌هاي خانوادگي خستگي را از تن و روان شما مي‌زدايد.

این دفتر کار همه را جذب می کند

وجود تعداد زیادی لیوان‌ چای و قهوه یا قندان و ظرف غذا با شکل‌های مختلف روي ميز، منظره چشم‌نوازي را براي اتاق كار شما به وجود نمي‌آورد. جایی برای آنها در داخل کمد پیدا کنید و فقط با قرار دادن یک بطری آب تمیز روی میز، نوشيدن آب را به خود يادآوري كنيد.

این دفتر کار همه را جذب می کند

حالا نوبت به دیوارها می‌رسد. اگر مدارك تحصيلي و گواهينامه‌ها به‌صورت پراكنده روي ديوار نصب شده است، وقت آن رسيده تا آنها را با قاب‌هاي مشابه و حاشيه‌هاي بزرگ‌تر قاب کنید و روي يك ديوار به صورت گروهي و زيبا در يك چهارچوب مناسب بياويزيد تا زيبايي و تاثيرگذاري بيشتري داشته باشند. پراکندگی مدارک روی دیوار برای بیننده خسته‌کننده است. اگر چنین مواردی روی دیوار اتاقتان وجود ندارد، بهتر است برای تزئین دیوارهایتان فکری کنید. استفاده از مناظر طبیعی یا نقشه‌ای با قاب زيبا مي‌تواند نقطه عطفي در دكوراسيون فضاي كار شما باشد كه نگاه هر بیننده را به خود جلب مي‌کند، البته اين كار را بعد از انتخاب رنگي مناسب براي اتاق انجام دهيد.

این دفتر کار همه را جذب می کند

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

این دفتر کار همه را جذب می کند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • leila

      خيلي زيبا و جذاب هستند و كار كردن در اين محيط واقعا" لذت بخش هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج