بهترین خوراکی برای پیشگیری از انواع سکته‌
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
شیرآلات زمانی_1
لاله زار مال_1
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 1
شیرآلات زمانی_3
ادیب_3
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_3
ادیب_4
شیرآلات زمانی_4
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_2
شیرآلات زمانی_2
اپیلاسیون نانا 2
ادیب_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۱۱۷۲۸۵۶
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷
۱۷۶۳
ورزش و خواب متعادل عادت‌هایی عالی برای کم کردن خطر سکته هستند، اما نمی‌توان نقشه تغذیه را در این مورد نادیده گرفت.

برنا: ورزش و خواب متعادل عادت‌هایی عالی برای کم کردن خطر سکته هستند، اما نمی‌توان نقشه تغذیه را در این مورد نادیده گرفت. برطبق یک مطالعه، اگر موز و سایر غذاهایی را که غنی از پتاسیم هستند به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید - و البته مصرف غذاهایی که پزشکانِ قلب تأکید می‌کنند از خوردنشان خودداری کنید، کاهش دهید - می‌توانید سلامت قلبتان را ارتقا دهد.

محققان در دانشگاه آلاباما دریافتند که خوردن یک موز در روز می‌تواند در پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی کمک‌کننده باشد. مطالعه آنها، که با هدفِ بررسی نقشِ پتاسیم معدنی بر جریان خون و سلامت عروق انجام شده است، بروی موش‌هایی انجام شد که رژیم غذایی معمولی و رژیم غذاییِ حاوی پتاسیمِ بالا مصرف کرده بودند.

بهترین خوراکی برای پیشگیری از انواع سکته‌

روی‌هم‌رفته، موشی‌هایی که غذاهایی با پتاسیم پایین مصرف کرده بودند عروقِ سخت‌تری نسبت به همتایان خود داشتند. موش‌هایی که رژیم غذایی حاوی پتاسیم بالا دریافت کرده بودند تصلب بسیار کمتری در رگ‌ها داشتند و سفت شدنِ آئورت نیز در آن‌ها کمتر گزارش شد. راگاوندرا بالیگا، متخصص قلب در دانشگاه اوهایو، می‌گوید: «مطالعات و داده‌های پیشن نیز نقش رژیم غذایی غنی از پتاسیم را در کاهش فشار خون و سکته قلبی تأییده کرده بودند. یکی از تحلیل‌هایی که در سال ۲۰۱۱ در یکی از مجلات معتبر آمریکایی به چاپ رسید شامل داده‌هایی بود که از ۱۱ مطالعه و ۲۵۰۰۰۰ نفر گردآوری شده بود. این مطالعه نشان داد افزایش ۱۵۴۰ میلی‌گرم پتاسیم در روز می‌تواند به کاهشِ ۱۲ درصدی سکته بینجامد.»

پتاسیم به سلامت قلب کمک می‌کند

اما تحقیقِ دانشگاهِ آلاباما نخستین تحقیقی است که تأثیر مواد معدنی را بروی سلامت عروق سنجیده است. برطبق گفته‌های میشل روترستین، متخصص پیشگیری از بیماری‌های قلبی از طریق تغذیه، مصرف مقادیر کافی از پتاسیم در رژیم غذایی روزانه به سلامت قلبی کمک می‌کند.

او می‌گوید: «وقتی پتاسیم کافی نباشد، کمبود آن به آریتمی قلبی منجر می‌شود و در نتیجه جریان خون به مغز، ماهیچه‌ها و سایر اعضای بدن دچار مشکل می‌شود.» برطبق نتایج این مطالعه پتاسیم همچنین عملکرد قلب را از طریق تنظیم ضربان قلب، هضم هیدروکربن‌ها و ساختِ عضله بهبود می‌بخشد. ترکیب این موارد می‌تواند به سلامت رگ‌ها، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سکته مغزی و قلبی کمک کند.

علی وبستر، معاونِ شورای بین‌المللیِ اطلاعاتِ غذایی، می‌گوید: «نتایج این پژوهش بسیار امیدوارکننده است، اما باید در میان مردم مختلف تکرار شود تا بتوان نتایج قطعی‌تری گرفت. البته خوردن غذاهای حاوی پتاسیم بالا به صورت روزمره ضرری ندارد، مگر آنکه افراد پرهیز غذایی داشته باشند. اما نمی‌توانیم بگوییم یک نوع غذا به طور مشخص می‌تواند از بیماری‌های قلبی پیشگیری کند. شما باید کل رژیم غذایی و تمام عوامل خطر را در نظر بگیرید.»

وبستر می‌گوید: خوردن غذاهایی که غنی از پتاسیم هستند، مانند موز، سیب‌زمینی شیرین، لوبیا و برگ‌های سبز تیره، در بسیاری از مردم با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است. در آمریکا مصرف پایین پتاسیم یک نگرانی بهداشتی است.

بالیگا می‌گوید، درحالی‌که موز به خاطر مقدار بالای پتاسیم معروف است، غذاهای دیگر مانند کلم بروکلی، اسفناج، هویج، گل کلم و سایر سبزیجات نیز می‌توانند به جای موز استفاده شوند؛ بنابراین اگر از این میوه زردرنگ خوشتان نمی‌آید نگران نباشید، هنوز انتخاب‌های بی‌شماری پیش رویتان است.

برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
دکتر نائبی_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
سفیر بار ساقدوش_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
دکتر نائبی_3
سفیر بار ساقدوش_4
دکتر نائبی_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
گروه تولیدی نیلوفر_2
سفیر بار ساقدوش_2
دکتر نائبی_2
تنورستان_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
کلینیک النا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
دکتر صالحی_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
پارسیان طب - فوتر
روشا فارمسی_فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی ادیب_فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
دکتر لاجوردی_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
کلینیک النا_فوتر
اورانوس_فوتر2
قالیشویی ثمین_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
تنورستان_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر