۱۱۷۳۱۷۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

رمزگشایی از نامه‌ محرمانه‌ وزارت‌خارجه به دستگاه‌ها

مذاکرات هیات ایرانی به سرپرستی معاون سیاسی وزارت امور خارجه با نمایندگان ۱+۴ برای رفع تحریم‌های ایران در حالی رسما از روز دوشنبه در وین ‌آغاز می‌شود که تیم کارشناسی ایران با هدف رفع تحریم‌ها در بخش‌های مختلف به وین اعزام شده است.

ایرنا: مذاکرات هیات ایرانی به سرپرستی معاون سیاسی وزارت امور خارجه با نمایندگان ۱+۴ برای رفع تحریم‌های ایران در حالی رسما از روز دوشنبه در وین ‌آغاز می‌شود که تیم کارشناسی ایران با هدف رفع تحریم‌ها در بخش‌های مختلف به وین اعزام شده است.

دو ماه پیش دستگاه‌های درگیر با تحریم نامه‌ای از وزارت امور خارجه دریافت کردند. در این نامه خواسته شده بود برای تقویت تیم مذاکره کننده کارشناسانی معرفی کنند که واجد سه خصوصیت باشند؛ به موضوعات حوزه کاری خود اشراف داشته باشند، پیچیدگی‌ها و ظرایف تحریم را بشناسند و با حقوق بین الملل آشنایی داشته باشند.

رمزگشایی از نامه‌ محرمانه‌ وزارت‌خارجه به دستگاه‌ها

این نامه را تمام دستگاه‌هایی که به نوعی درگیر تحریم‌های ظالمانه بودند، از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک مرکزی وزارت صمت، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی دریافت کردند.

موضوع مهم این که با هدف استفاده از تجارب تیم سابق، تصمیم بر این شد که ترکیب کارشناسان تیم مذاکره کننده در وزارت امور خارجه تغییر نکند و حتی بر تعداد آنها افزوده شود.

در همه دوره‌های مذاکرات هسته‌ای، تعداد کارشناسان تیم مقابل چندین برابر تیم ایران بود و ترکیبی از کارشناسان مرتبط با تحریم‌ها را در برمی‌گرفت. حالا این بار ایران تصمیم گرفته از همه ظرفیت‌های خود برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه استفاده کند.

واقعیت این است که مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران فرایند بسیار پیچیده و چند بعدی دارد. ‌از این رو طبیعی است که نمایندگان دستگاه‌های مختلف اعم از حوزه‌های بانکی، انرژی، ‌حمل و نقل، در تیم مذاکره کننده حضور داشته باشند. یکی از موضوعاتی که در دوره های گذشته درباره ترکیب مذاکره کنندگان ایرانی در مقایسه با تیم طرف‌های مقابل مطرح می‌شد این بود که ترکیب تیم مقابل دست کم سه برابر تیم ایران بود و همین امر باعث می شد تیم ایرانی با مشکلاتی مواجه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بگو چرا اینقدر گل خوردیم!

    • بدون نام

      ۴۰ نفر شماها انها هم که زیاد کی مخارج این سرگردانی و این بازی را فراهم میکنه ملت درد مند خسته شدند از این سرگرمیها ملتی بیکار و فقیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج