۱۱۷۳۲۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

اشتباهی به قیمت یک زندگی

لحظاتی از زندگی، ناخودآگاه باید تصمیمی حیاتی بگیری و چقدر خوب است که تصمیمت به‌گونه‌ای نباشد که مجبور باشی به‌خاطر آن، مابقی عمر خود را میزبان گله‌مندی وجدانت باشی.

خبرگزاری ایسنا: سرهنگ جعفرکردلو معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان زنجان درباره نحوه حادثه تیراندازی ماموران که منجر به قطع نخاع شدن یک مظنون شد، گفت: این حادثه به دلیل تشابه پلاک خودرو و طی یک عملیات مشترک تیمی که قرار بود با استان‌های همجوار صورت گیرد، اتفاق افتاد،

به این صورت که مأموران به این خودرو مشکوک می‌شوند و دستور ایست می‌دهند، اما عدم توجه راننده به دستور پلیس و هم‌چنین متواری شدن از صحنه باعث شد تا ظن مأموران در این زمینه که خودروی مذکور می‌تواند همان خودرویی باشد که حامل موادمخدر است را بیشتر کرد.

وی با یادآوری اینکه تعقیب و گریز این ماجرا به جاده قدیم زنجان ابهر کشیده شد، می‌افزاید: متأسفانه این خودرو از لاین مخالف و به صورت کاملاً خطرناک به گونه‌ای که هر لحظه امکان برخورد خودروهای عبوری از مقابل وجود داشت اقدام به فرار می‌کرد تا اینکه در مقابل پل ایران‌ ترانسفو نتوانست به راهش ادامه دهد، لذا از خودرو پیاده شده و به سمت بیابان فرار کرد که مأموران انتظامی نیز بعد از اعلام ایست و به واسطه عدم توجه این فرد به هشدار پلیس، اقدام به تیراندازی کردند.

به گفته وی هم‌اکنون این پرونده در دادسرا در حال پیگیری است، اما در خصوص مقوله تیراندازی باید گفت که هیئت بررسی‌کننده در این زمینه اعلام کرده که تیراندازی در روز حادثه، کاملاً قانونی بوده و مشکلی در این راستا نبوده است، بنابراین اظهارات شخص مورد نظر در خصوص اینکه تیراندازی از فاصله نزدیک نیم متری اتفاق افتاده، به هیچ وجه صحت ندارد.

کردلو با بیان اینکه فاصله تیراندازی به حدی بود که تیم بررسی کننده، آن‌ را قانونی اعلام کرد، تصریح‌می‌کند: این پرونده در حال بررسی بوده و اگر قصوری متوجه همکاران نیروی انتظامی باشد، به این موضوع رسیدگی خواهد شد، اما در قانون به کارگیری سلاح آمده که اگر ظن پلیس مبنی بر قاچاق موادمخدر باشد، می‌تواند اقدام به تیراندازی کند که در خصوص این مورد خاص نیز فرار طرف مقابل باعث شد تا ظن مأموران مبنی بر صحت دستگیری سوژه مورد نظر افزایش یابد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان، خاطرنشان می‌کند: اگر فرد مورد نظر احساس می‌کند که در حقش اجحافی صورت گرفته، می‌تواند درباره این‌که تیراندازی به وی قانونی بوده یا نه، درخواست بررسی پرونده بدهد.

"ابراهیم ب"، دارای دو دختر، اهل شهرستان مهاباد و مهمان ۶۰ روزه زنجانی‌ها در بیمارستان آیت‌الله موسوی است که به قول رانندگان بیابان، از بد روزگار در این شهر زمین‌گیر شد تا خاطرات زندگی خود را از این به بعد به گونه‌ای دیگر به رشته تحریر درآورد، چرا که در طول ۳۵ سال گذشته، برای انجام هر کاری، خود فعل برخاستن را صرف می‌کرد، اما از این به بعد حتماً باید یار دیرینه‌ای برای خود برگزیند تا شاید در گذر زمان بتواند داشته‌های گذشته خود را که "راه رفتن روی دو پا" بود را به فراموشی بسپارد.

به گفته وی، حدود ساعت ۷ صبح به عوارضی زنجان می‌رسد. در این هنگام فردی که لباس شخصی بر تن داشت، با دست اشاره‌ای مبنی بر نگه‌داشتن خودرو می‌کند، اما ترتیب اثری به آن نمی‌دهد. چون بارها شنیده بود که نباید در جاده برای افراد ناشناسی که دست تکان می‌دهند یا تقاضایی دارند، توجه کنی، چرا که ممکن است سارق یا ... باشند و بخواهند اموالت را مصادره کنند، به همین خاطر من نیز بدون توجه به دست تکان دادن‌های این دو نفر به راه خود ادامه دادم، اما وقتی دیدم که به تعقیبم پرداختند، ترس بر من مستولی شد، چرا که گواهی‌نامه رانندگی نداشتم و از طرفی، در غیبت مرخصی به سر می‌بردم. (وی به علت حمل مشروبان الکلی به یکسال حبس محکوم و به قید ضمانت آزاد شده بود)

وی با یادآوری اینکه قصد داشتم به محلی که شلوغ است بروم تا دست از تعقیب آن دو نفر خلاصی یابم، اظهار می‌کند: با توجه به اینکه خودروی من پژو بود و خودروی تعقیب‌کنندگان، زانتیا، به همین خاطر نتوانستم فاصله چندانی از آن‌ها بگیرم و زمانی که صدای شلیک تیرهوایی را شنیدم مجبور به توقف خودرو شدم. دو سرنشینی که داشتم، به محض توقف خودرو، از آن پیاده و به دلیل ترس از ربوده‌شدن پول‌هایی که در دست داشتند، پا به فرار گذاشتند و در این لحظه، تیر خورده و از هوش رفتم.

ابراهیم که از ۶۰ روز پیش در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان بستری است، در ادامه صحبت‌های خود، با بیان اینکه وقتی به هوش آمدم دیدم که گلوله اصابت شده باعث شده تا قطع نخاع بشوم، مدعی‌ شد: زمانی که از ماشین پیاده شدم، نمی‌دانستم افراد تعقیب‌کننده مأمور هستند به فاصله کمتر از یک متری من رسیده بودند و می‌توانستند مرا بدون متوسل‌شدن به سلاح گرم دستگیر کنند، اما برای من جای سئوال است که چرا به جای دستگیری، اقدام به تیراندازی، آن‌هم به کمرم کردند؟

"جلال" که بعد از روی دادن این حادثه برای برادرش، تا به امروز همراه وی بوده تا کارهای مربوط به دوره درمان ابراهیم را انجام دهد نیز با بیان اینکه شلیک این گلوله باعث شد تا برادرم تا آخر عمر خود زمین‌گیر شود، به ایسنا گفت: متأسفانه تا به امروز هیچ‌کس جویای حال برادرم نبوده و فقط در همان روزهای اول، همان مأمورانی که اقدام به این کار کردند، بر سر بالین وی حاضر شده و اظهار کردند که این اتفاق یک حادثه بوده و ما سعی می‌کنیم آن را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته مسئولان بیمارستان، هزینه اعمال جراحی برادرم و مدت زمانی که روی تخت بیمارستان بوده حدود ۲۰۰ میلیون ریال است، یادآور می‌شود: متأسفانه ما چنین پولی را نداریم، از طرفی صاحبخانه ابراهیم نیز امروز و فردا است که اثاثیه برادرم را روانه کوچه و خیابان کند. همه این شرایط یک طرف، ابراهیم یک عمل جراحی دیگر نیز که حدود ۱۲۰ میلیون ریال هزینه برمی‌دارد، باید انجام دهد که برای این منظور مبلغ ۷۰ میلیون ریال به حساب بیمارستان واریز کردیم تا وسایل عمل از شرکتی که مدنظر بود خریداری شود، اما فعلاً این لوازم موجود نیست و باید علی‌رغم واریز این مبلغ، منتظر رسیدن لوازم باشیم.

ابراهیم امروز نظاره‌گر روزهایی است که اشتباهات زیادی در زندگی خود مرتکب شده و از دید همه ما او یک خلافکار است، خلافکاری که به خاطر حمل مشروبات الکلی به زندان افتاد و مجبور بود بابت ۶۵۰ میلیون ریال جریمه‌ای که برایش بریده بودند نیز حبس بکشد. خلافکار بود بابت اینکه بدون داشتن گواهی‌نامه رانندگی اقدام به تردد در جاده‌ها کرد. خلافکار بود چون به ایست مأموران اگر صد درصد هم مطمئن بود مأمور هستند توجهی نکرد و به راه خود ادامه داد. خلافکار بود که با وجود اتمام مرخصی‌اش، خود را به زندان معرفی نکرده بود، اما امروز نباید تا آخر عمر از نعمت راه رفتن محروم می‌شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل اینکه خیلی بهش رودادینا؟

    • محمد

      سلام باید قبول کنیم که طبیعت هم بدون شعور نیست وگاهی فرد خلافکار را به مجازات می رساند . دعا ونفرین در سرنوشت ما تاثیر گذار می باشد .یاعلی مدد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج