۱۱۷۹۹۰۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

هشدار خزعلی درباره اخراج دانش‌آموزان متاهل

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: اگر دختری در دوران تحصیل به بلوغ و رشد فکری رسیده باشد و شرایط ازدواج را داشته باشد لزومی ندارد که مانع ازدواج او شوند. مدیر و مسئولین مدرسه حق دخالت در زندگی شخصی دانش آموزان را ندارند و باید با این رفتار برخورد شود.

خبرگزاری فارس: کبری خزعلی، معاون رئیس جمهور با تاکید بر نیاز به یک دستگاه اجرایی قوی و فعال و کارآمد مانند یک وزارتخانه در حوزه خانواده می‌گوید: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی ما در سالهای گذشته در شورای زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهادی را مطرح کردیم که یک وزارتخانه مجزا در حوزه زنان و خانواده ایجاد شود.

وزارتخانه ای که کار اجرایی و حمایتی در حوزه زن و خانواده داشته باشد و حتی ترسیم معاونت هایش هم صورت گرفته که از قبل از تولد فرزند و دوران جنینی تا کودک و نوجوان و جوان و سالمند و حتی مشکلات خانواده بعد از رحلت سرپرست برنامه ریزی شده است. این وزارتخانه جای هیچ وزارتخانه ای را نمی‌گیرد و فقط مسائلی که به سلامت و حمایت از خانواده مربوط می‌شود از سوی آن حمایت می‌شود.

رئیس شورای زنان و خانواده در خصوص زمان اجرایی شدن این طرح می‌گوید: این طرح‌ها و پیشنهادات به هیئت رئیسه مجلس ارائه شده است و امیدواریم تا سال آینده در دست اجرا قرار بگیرد. اگر مجموعه های پراکنده که در حال حاضر در موضوع خانواده مشغول هستند ادغام شوند و نهادهای فعال حمایتی در حوزه زنان و خانواده در غالب یک وزارتخانه منسجم شوند انشالله بسیاری از مشکلات زنان و خانواده حل خواهد شد.

خزعلی درپاسخ به این سوال که چرا دختران متاهل از مدرسه اخراج می‌شوند و حق تحصیل در مدارس دولتی از آنها گرفته می‌شود می‌گوید: قانونی وجود ندارد که دختران متاهل نمی‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند و حتما باید به مدارس بزرگسال بروند متاسفانه این یک رویه غلط در جامعه است که باید اصلاح شود.

نوجوان و جوانان ما آزاد هستند و حق انتخاب برای آینده زندگی خودشان را با مشاوره خانواده و مربیان دارند. اگر دختری در دوران تحصیل به بلوغ و رشد فکری رسیده باشد و شرایط ازدواج را داشته باشد لزومی ندارد که مانع ازدواج او شوند. مدیر و مسئولین مدرسه حق دخالت در زندگی شخصی دانش آموزان را ندارند و باید با این رفتار برخورد شود چرا که می‌تواند زمینه ساز فساد یا تحدید آزادی افراد و خانواده‌ها در جامعه باشد./ فارس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج