۱۱۸۲۸۰۳
۱۰ نظر
۵۰۱۲
۱۰ نظر
۵۰۱۲
پ

در قشم، دولت قبل تا ۱۰سال آینده زمین فروخته!

سرپرست منطقه آزاد قشم گفت: تامین مالی از محل فروش زمین یکی از بدترین روش‌های مدیریتی است، متاسفانه در قشم به اندازه ۱۰ سال آینده زمین فروخته شده که ما را درگیر پرونده‌های قضایی کرده است.

خبرگزاری رکنا: جزیره قشم یکی از مناطق آزاد ایران است. نزدیک‌ترین بندر در ساحل اصلی کشور به جزیره قشم، بندرعباس است که فاصله آن تا محل سربندر جزیره قشم ۲۰ کیلومتر است. مساحت جزیره قشم ۱۴۹۱کیلومترمربع وسعت دارد. جزیره قشم نزدیک به ۳ برابر سنگاپور و بحرین و سان مارینو وسعت دارد و بدین‌ترتیب جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره غیرمستقل جهان است و در نقطهٔ حساس و استراتژیک خلیج فارس و در دهانه تنگه هرمز واقع شده‌است.

افشار فتح اللهی در نشست خبری با اشاره به اینکه جزیره قشم از ۲۰ کشور دنیا بزرگتر است، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون با وجود موقعیت ژئوپولتیک جزیره قشم، این منطقه به لحاظ لجستیک حمل و نقل ذخایر نفت و گاز و گردشگری رشد آنچنانی نداشته است.

وی با بیان اینکه توسعه های گذشته قشم بدون برنامه متوازن بوده و در واقع یک توسعه کاریکاتوری بوده است، افزود: براساس نقشه راهی که تدوین کرده ایم توسعه جزیره قشم در سه برنامه کوتاه مدت (۱۴۰۱) میان مدت (۱۴۰۴) و بلندمدت (۱۴۰۸) انجام می شود.

سرپرست منطقه آزاد قشم در خصوص اجرای طرح بنزینی دولت در این جزیره، گفت: هدف طرح بنزینی دولت رساندن یارانه به اقشار ضعیف است براین اساس در جزایر قشم و کیش این طرح پایلوت اجرا و به هر نفر ۱۵ لیتر بنزین تخصیص می یابد. به عنوان مثال یک خانواده ۴ نفره که خودرو داشته و ۶۰ لیتر دریافت می کند و امروز هم همان ۶۰ لیتر را به آنها اختصاص می دهند، قیمت بنزین تغییر نخواهد کرد.

فتح اللهی ادامه داد: این یک اتفاق میمون بوده و عین عدالت است. پس از آنکه نتایج اجرای این طرح ارزیابی شود دولت درباره اجرای آن در کشور تصمیم گیری خواهد کرد.

وی جمعیت قشم را حدود ۱۶۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: طرح جدید بنزینی به صورت پایلوت ابتدا در کیش عملیاتی می شود و طی دو تا سه هفته بعد در قشم اجرایی خواهد شد.

سرپرست منطقه آزاد قشم همچنین از برنامه ریزی برای تبدیل قشم به هاب بانکرینگ منطقه خبر داد و گفت: درصورت تامین منابع مالی پل خلیج فارس توسط قرارگاه خاتم الانبیاء طی دو تا سه سال خواهد شد.

فتح اللهی بیان کرد: برای اتمام پل خلیج فارس حدود ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه نیاز است که اگر بخشی از آن در قالب بودجه سال آینده تامین شود می توانیم کار را شروع کنیم، مذاکرات اولیه با پیمانکار این پروژه یعنی قرارگاه خاتم الانبیاء صورت گرفته که امیدواریم با کمک های دولتی از طریق اختصاص ردیف بودجه ساخت پل خلیج فارس در زمان مورد نظر به اتمام برسد.

سرپرست منطقه آزاد قشم همچنین با اشاره به اینکه امروز برای توسعه نقشه داریم و می توانیم بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است چه اتفاقی بیفتد، اظهار کرد: در برنامه‌ها اهداف متعددی مشخص شده که کسب جایگاه نخست صادراتی، تبدیل قشم به هاب انرژی خاورمیانه، تبدیل به قطب گردشگری داخلی و خارجی، تبدیل به مرکز انتقال فناوری های نوین تبدیل به جزیره هوشمند از جمله این اهداف است.

فتح‌الهی تکمیل پل خلیج فارس تکمیل زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی، تامین زیرساخت های انرژی، توسعه زیرساخت‌های لجستیکی احداث و توسعه راه‌های ارتباطی، ارتقاء سطح خدمات حمل‌ونقل، ساخت اسکله و سازه‌های دریایی توسعه و ساخت ترمینال های صادراتی توسعه، احداث بنادر بزرگ چند منظوره، ساخت آب شیرین کن و توسعه فناوری اطلاعات و هوشمند سازی را از جمله برنامه های میان مدت و بلندمدت منطقه آزاد قشم عنوان کرد.

وی بر ضرورت فعال شدن دیپلماسی اقتصادی برای تبدیل جزیره قشم به هاب انرژی منطقه تاکید کرد و گفت: نرخ بیکاری در قشم حدود ۱۰ درصد است که البته این رقم مبنای دقیقی ندارد.

وی همچنین با انتقاد از مدیریت گذشته منطقه آزاد قشم،‌اظهار کرد:‌ تامین مالی از محل فروش زمین یکی از بدترین روش‌های مدیریتی است،‌متاسفانه در قشم به اندازه ۱۰ سال آینده زمین فروخته شده که ما را درگیر پرونده‌های قضایی کرده است.

وی با تاکید بر این‌که برای تامین منابع مالی زمین‌فروشی نخواهیم داشت، گفت:‌برای تامین منابع مالی از ابزارهای نوین استفاده خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      لطفا ناکارآمدی خودتون رو گردن دولت قبل نیبندازید!!!

      پاسخ ها

      • ماک مکسی

        سفره تان پهن بود با دولت پیش باهم خوردید چون تو زیر دست بودی کمتر خوردی داغت هم ازاینه که دولت قبل را لو بدی

      • بدون نام

        بعد از هشت سال بدبختی و نابودی زبون باز کردید،تا چند ماه؟

    • بدون نام

      یقینا با این طرح بنزینی قشم از گذشته هم بدتر خواهد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هنوز هیچی نشده

      • بدون نام

        هر کاری کردین با هم

    • بدون نام

      باید گفت حیف از این مملکت ک به دست شما اجنبی ها افتاده

    • م ح ص

      دولت روحانی تا سی سال آینده تمام کشور را فروخته

    • شهاب سنگ

      این همه زمین های قشم به اقوام وفامیل های خودتان دادید دگه بس نیست

    • خدا

      قشم براحتی میتونست از عمان مدرن تر وشیک تر باشه ،اگر مدیریت قوی وتفکر به روز وجود داشت !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج