آشنا: مشکل حجاب با کارت زرد حل نمی‌شود
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_3
ادیب_3
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
ادیب_4
لاله زار مال_2
ادیب_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۱۱۸۳۶۷
۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
۵۸۶۹
آشنا گفت: یکی از عوامل بسیار مؤثر در این زمینه، تغییر گروه مرجع جوانان و تحولات تلخ در جریان اعتماد بین‌نسلی است. برخی از شرکت‌کنندگان شواهدی ارائه کردند که نشان می‌دهد سال 1388 یک نقطه عطف در تغییر الگوی جامعه‌پذیری سیاسی و دینی جوانان بوده است و این مشکل با احاله مأموریت به وزارت کشور یا نشان دادن کارت زرد به وزیر کشور حل نمی‌شود.
خبرگزاری ایسنا: سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت:‌ تحقیقات، مشاهدات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک دهه گذشته وضعیت حجاب در کشور، شامل نگرش ذهنی به حجاب و واقعیت عینی آن، تا 20 درصد تغییر کرده است.

حسام‌الدین آشنا اظهار کرد: مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری روز یکشنبه با دعوت از حدود 30 نفر از افراد حقیقی و حقوقی مسئول و فعال در حوزه عفاف و حجاب از جمله مسئولان فعلی و سابق وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی، شورای اجتماعی زنان و خانواده، فعالان عرصه مد و لباس، مسئولان کارگروه مد و لباس و تعدادی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و استادان مطالعات زنان و مطالعات فرهنگی و برخی روحانیون فعال و مردمی یک نشست بسته و کارشناسی پنج ساعته در ارتباط با مسأله عفاف و حجاب، سابقه آن و آسیب‌شناسی کیفیت قانونگذاری و اجرای مصوبات شورای انقلاب فرهنگی در این زمینه برگزار کرد.

وی ادامه داد: ‌نتیجه این جلسه به زودی جهت استحضار رئیس‌جمهور و مسئولان قوه مقننه و قضائیه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی در مورد نتایج اجمالی این جلسه گفت: مشکل در این زمینه عمیق‌تر از آن است که با یک قانون یا یک تقسیم کار اداری و بصورت دستوری از بالا به پایین حل شود.

وی افزود:‌ تحقیقات پیمایشی شورای فرهنگ عمومی و ایسپا اعم از نظرسنجی‌های ملی و استانی و همچنین مشاهدات میدانی و بررسی‌های کیفی توسط استادان دانشگاه علامه طباطبایی و الزهرا نشان می‌دهد که در طی یک دهه گذشته وضعیت حجاب در کشور، شامل نگرش ذهنی به حجاب و واقعیت عینی آن، تا 20 درصد تغییر کرده است.

حسام‌الدین آشنا در مورد علل این تغییر در نگرش و رفتار فرهنگی اظهار کرد: این تغییرات ناشی از عوامل متعددی از جمله تغییر توازن جمعیت شهری و روستایی، موزاییکی شدن فرهنگ، تغییر الگوی تحصیل و اشتغال بانوان، مصرف نمایشی، تغییر نگرش‌های سیاسی و اجتماعی جنسی در جوانان و در مورد جوانان، تحولات عمیق و جنسیتی، مسأله بلوغ زودرس جسمی و ذهنی، تغییر جدی سبک زندگی و گذران اوقات فراغت و در نهایت میزان، کیفیت و تنوع مصرف فرهنگی بویژه مصرف رسانه‌ای است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از عوامل بسیار مؤثر در این زمینه، تغییر گروه مرجع جوانان و تحولات تلخ در جریان اعتماد بین‌نسلی است. برخی از شرکت‌کنندگان شواهدی ارائه کردند که نشان می‌دهد سال 1388 یک نقطه عطف در تغییر الگوی جامعه‌پذیری سیاسی و دینی جوانان بوده است و این مشکل با احاله مأموریت به وزارت کشور یا نشان دادن کارت زرد به وزیر کشور حل نمی‌شود.

نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر صداوسیما همچنین گفت: بنا به نظر برخی شرکت‌کنندگان در این نشست بسته، عملکرد صداوسیمای جمهوری اسلامی در ساختن انگاره‌های مناسب در مورد یک زن متدین و اجتماعی بسیار قابل مناقشه است و متأسفانه صداوسیما با وجود نقش انحصاری و بی‌بدیل خود، مسئولیت چندانی در قبال الگوسازی از زن ایرانی متدین، موفق و اجتماعی نپذیرفته است.

آشنا با بیان اینکه "تغییرات فرهنگی محصول تحولات عمیقی هستند که به مرور زمان حاصل می‌شوند و نتیجه 10 ماه و یک سال عملکرد دولت‌ها نیستند"، افزود: با این حال برخی می‌کوشند از این تحولات به اهداف سیاسی برسند و این بدترین شکل مواجه شدن با مسأله‌ای اجتماعی است. هرگونه بزرگنمایی مسأله هم مانع دیدن واقعیت‌ها می‌شود. بهتر است برای بررسی چنین مسائلی، منطق علمی و تخصصی رشته‌هایی که می‌توانند چنین پدیده‌هایی را مطالعه کنند بپذیریم و از مواجهه سیاسی با مسأله اجتناب شود.

وی ادامه داد: نشست تخصصی مرکز بررسی‌های استراتژیک نیز برای در پیش گرفتن چنین رویکردی تشکیل شده است و البته اولین نشست از مجموعه بررسی‌های مرکز در این حوزه بود. البته جای تأمل داشت که چرا برخی که بیش از هر چیز درخصوص حجاب دغدغه ابراز می‌کنند، از شرکت در نشست خودداری کردند.
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
شرکت هوش و دانش سپهر_1
سفیر بار ساقدوش_3
شرکت هوش و دانش سپهر_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
شرکت هوش و دانش سپهر_4
سفیر بار ساقدوش_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
گروه تولیدی نیلوفر_2
سفیر بار ساقدوش_2
شرکت هوش و دانش سپهر_2
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
دندانپزشکی تاج _ فوترموبایل2
دکتر صالحی_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
اورانوس_فوترموبایل2
روشا فارمسی_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی ثمین_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
دندانپزشکی تاج _ فوتر2
فنی آتل_فوتر
اورانوس_فوتر2
تنورستان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
پارسیان طب - فوتر
کلینیک النا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
موسسه خیریه زهرا_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی ادیب_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
شفا_فوتر