۱۱۸۴۶۳۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ماجرای دپوی هزاران تن جو سبز شده در چابهار

صحت و سقم انتشار کلیپ تحت عنوان «دپوی چند هزار تن جو سبز شده در بندر چابهار» در فضای مجازی که اخیراً در حال دست به دست شدن است را مورد بررسی قرار گرفته است.

خبرگزاری تسنیم: اخیراً کلیپی تحت عنوان «دپوی چند هزار تن جو سبز شده در بندر چابهار» در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که توسط یکی از رانندگان خودروهای سنگینی که برای بارگیری به بندر شهید بهشتی مراجعه کرده ضبط شده و طی این کلیپ اینطور عنوان می‌شود که "در حالی که دامداران کشور نیاز جدی به نهاده‌های دامی دارند، در پی بی‌تدبیری محموله چند هزار تنی جو‌های وارداتی در فضای آزاد بندر رها شده و در پی بارندگی سبز شده و در حال خراب شدن است".

ماجرای دپوی هزاران تن جو سبز شده در چابهار

بررسی میدانی خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد در پی صدور هشدارهای جوی سازمان هواشناسی در هفته‌های اخیر مبنی بر فعالیت سامانه‌های جوی و بارندگی شدید در جنوب سیستان و بلوچستان، محموله جو وارداتی بندر شهید بهشتی چابهار که به دلیل ضعف زیرساختی برای انبار کردن در محوطه باز بندر تخلیه شده، به وسیله پوشش‌های پلاستیکی پوشانده شده و آب سر خورده روی پلاستیک‌ها تنها بخشی از گوشه‌های این محموله را خراب کرده که در انعکاس موضوع بزرگنمایی شده است.

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار با اشاره به موضوع خراب شدن بخشی از محموله جو وارداتی از طریق بندر چابهار، اظهار داشت: ضعف زیرساخت‌های لازم جهت انبار کردن محموله‌های وارداتی موجب شده بندر چابهار در مواردی با چالش مواجه شود؛ البته خرابی بخشی از محموله جو وارداتی به علت بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب بوده است.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته نیز در مواردی شاهد خرابی نهاده‌های وارداتی به واسطه کمبود زیرساخت‌ها بوده‌ایم، تاکید کرد: میزان واردات نهاده‌های دامی از طریق بندر چابهار بیشتر از ظرفیت‌های زیرساختی آن است.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های موجود در بندر شهید بهشتی، اظهار داشت: دولت در سال‌های اخیر تامین بخشی از نیاز کشور به نهاده‌های دامی را به بندر شهید بهشتی چابهار سوق داده و پی آن شاهد پهلوگیری کشتی‌های متعددی در این بندر هستیم و زیرساخت‌های خوبی تاکنون در این بندر ایجاد شده که البته کافی نیست و ضرورت دارد تکمیل شود.

پاسخ اداره‌کل پشتیبانی امور دام: جو سبز شده به ۵۰۰ کیلوگرم هم نمی‌رسد

اداره‌کل پشتیبانی امور دام استان سیستان و بلوچستان نیز در مورد کلیپ «چند هزار تن جو سبز شده» با انتشار پیامی توضیحاتی ارائه داد. این پیام اظهار داشته: با توجه به نیاز کشور به واردات نهادهای دامی و استفاده از ظرفیت‌های بندر شهید بهشتی چابهار با پیگیری استاندار وقت و دستور ریاست جمهور، از سال 98 واردات از بندر فوق در دستور کار شرکت پشتیبانی امور دام کشور قرار گرفت و این روند ادامه داشته تا اینکه در سال جاری برخلاف تمامی مشکلات زیرساختی از قبیل انبار، حمل و نقل و ... این حجم به بیش از دو برابر سال قبل افزایش یافت.

این در حالی هست که به دلیل تحریم‌های ظالمانه امکان تامین و انتقال ارز به موقع صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل گمرک با اخذ تعهد فقط اجازه خروج 90 درصد از کالاهای وارداتی شرکت را می‌دهد و حجم جو موجود در بندر که کمتر از دو ماه است، همان 10 درصد باقی مانده که به دلیل پر بودن انبارها و عدم تخصیص کد رهگیری در محوطه بندر و تحت کلید گمرک باقی مانده که در زمان بارندگی جهت محافظت روی آنها چادرکشی شده، اما به دلیل سر خوردن آب باران از کنارهای چادر قدری آب نفوذ و باعث جوانه زدن جو در برخی نقاط شده که هم اکنون جو سبز شده جمع‌آوری و جداسازی شده که وزن آن به 500 کیلوگرم هم نمی‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج