۱۱۸۶۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جایزه ویژه هیات داوران ابوظبی به «جدایی نادر از سیمین» رسید

اصغر فرهادی، مرغ با خورش آلو و جایزه

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی جایزه ویژه هیات داوران بخش فیلم های سینمایی این دوره از جشنواره فیلم ابوظبی را به خود اختصاص داد.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی جایزه ویژه هیات داوران بخش فیلم های سینمایی این دوره از جشنواره فیلم ابوظبی را به خود اختصاص داد.


همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره فیلم ابوظبی در شب گذشته، فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی از جمهوری اسلامی ایران جایزه ویژه هیات داوران بخش «فیلم های سینمایی» این دوره از جشنواره ابوظبی که ارزشی برابر ۵۰ هزار دلار دارد را به خود اختصاص داد.

فیلم سینمایی «جدایی ناد از سیمین» که به تازگی در ۴ بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردان پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز «اسکرین آسیا پاسیفیک» نامزد دریافت جایزه شده است، به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران نیز در بخش فیلم های غیر انگلیسی زبان مراسم آکادمی اسکار به رقابت با سایر آثار می پردازد.

«جدایی نادر از سیمین» پیش از این جایزه خرس طلایی بهترین فیلم شصت و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین را نیز دریافت کرده است. این فیلم سینمایی علاوه بر دریافت جایزه خرس طلایی، ۲ جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد این جشنواره آلمانی را نیز به خود اختصاص داده است.

اصغر فرهادی، مرغ با خورش آلو و جایزه

همچنین «جدایی نادر از سیمین» که بازیگرانی مانند لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی، مریلا زارعی در این فیلم درام ایفای نقش کرده اند، پیش از این نیز توانست ۴ سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری (محمود سماک باشی)، بهترین فیلمبرداری (محمود کلاری)، بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی) و بهترین کارگردانی (اصغر فرهادی) بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر را از آن خود کند.

جایزه ۶۰ هزار دلاری بهترین فیلم پنجاه و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سیدنی (Sydney International Film Festival)، جایزه بهترین فیلم جشنواره سنت پیترزبورگ (St. Petersburg Film Festival)، جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه جشنواره دوربان، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره ملبورن، جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی ایروان، جایزه بهترین فیلم بخش جنبی «تی وی ای اتره میرادا» (TVE Otra Mirada Award) پنجاه و نهمین دوره جشنواره فیلم سن سباستین و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره بین المللی فیلم ونکوور، دیگر جوایزی هستند که «جدایی نادر از سیمین» پیش از این دریافت کرده است.

همچنین اصغر فرهادی نیز برای ساخت فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» در این دوره از جشنواره فیلم ابوظبی جایزه بهترین فیلمساز سال خاور میانه را دریافت کرد.

فیلم سینمایی «مرغ با خورش آلو» (Chicken with Plums) به کارگردانی مرجان ساتراپی نیز جایزه مروارید سیاه بهترین فیلم بخش «فیلم های سینمایی» این دوره از جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی را از آن کرد.

اصغر فرهادی، مرغ با خورش آلو و جایزه

اسماعیل فرخی نیز برای ساخت فیلم سینمایی «مردان آزاد» (Free Men) جایزه بهترین کارگردان عرب بخش «فیلم های سینمایی» را دریافت کرد.

همچنین جایزه بهترین تهیه کننده بخش «فیلم های سینمایی» این دوره از جشنواره فیلم ابوظبی نیز به زیاد حمزه و رضا بهی اهدا شد. حمزه و بهی تهیه کنندگی فیلم سینمایی «همیشه براندو» (Always Brando) را برعهده دارند.

وودی هارلسون و جایاشری باساواراج نیز به ترتیب برای بازی در فیلم های سینمایی «باور» (Rampart) از ایالات متحده آمریکا و «خوش اقبال» (Lucky) از آفریقای جنوبی جوایز بهترین بازیگر مرد و زن بخش «فیلم های سینمایی» این دوره از جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی را به خود اختصاص دادند.

همچنین جایزه بهترین فیلم بخش «افق های نو» جشنواره فیلم ابوظبی نیز به فیلم سینمایی «داستان ها زمانی که به خاطر آورده می شوند وجود دارند» (Stories Only Exist When Remembered) به کارگردانی جولی مورات از برزیل، آرژانتین و فرانسه اهدا شد.

هیات داوران بخش «افق های نو» این جشنواره بین المللی نیز جایزه ویژه خود را به فیلم سینمایی «خیرات برای یک اسب کور» (Alms for a Blind Horse) به کارگردانی گورویندر سینگ از هندوستان اعطا کردند.
اصغر فرهادی، مرغ با خورش آلو و جایزه
عامر سالاما نیز برای ساخت فیلم سینمایی «اسماء» جایزه بهترین کارگردان عرب بخش «افق های نو» این جشنواره را از آن خود کرد و سونی کادو نیز برای فیلم سینمایی «این جای تنگ» (This Narrow Place) جایزه بهترین تهیه کننده این بخش را دریافت کرد.

همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد و زن بخش «افق های نو» این دوره از جشنواره فیلم ابوظبی نیز به ماجد الکدوانی و ممونا محمد اهدا شد. الکدوانی و محمد به ترتیب در فیلم های سینمایی «اسماء» از مصر و «اشک های سند» (Tears of Sand) از اسپانیا ایفای نقش کرده اند.

«جایی میان ستاره ها» (Position Among the Stars) ساخته تاتیانا هوزو از مکزیک نیز جایزه بهترین مستند سینمایی این دوره از جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی را دریافت کرد.

همچنین فیلم سینمایی «آخرین کوهستان» (The Last Mountain) به کارگردانی بیل هانی از ایالات متحده آمریکا نیز جایزه بهترین فیلم بخش «دنیای ما» را به خود اختصاص داد.

این دوره از جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی از روز 13 اکتبر (21 مهر) پاییز سال جاری و در شهر ابوظبی ایالات متحده عربی آغاز شده بود.

اصغر فرهادی، مرغ با خورش آلو و جایزه
منبع: سینمای ایران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

اصغر فرهادی، مرغ با خورش آلو و جایزه







پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج