جاباما
۱۱۸۶۶۷۲
۴۹ نظر
۵۰۶۵
۴۹ نظر
۵۰۶۵
پ

هوای اردبیل بحرانی شد؛ شهر نیم‌ متر زیر برف رفت

معاون امور هماهنگی استاندرای اردبیل با اشاره به تداوم بارش برف و کولاک در بسیاری از مناطق استان اردبیل گفت: با وجود تلاش راهداران راه ۵۰۰ روستا در استان مسدود بوده و یا در تردد دچار مشکل هستند.

ایرنا: هوای اردبیل در پی تشدید و ادامه بارش برف یکشنبه شب به مرحله بحرانی رسیده و گذرگاه‌های درون‌شهری زیر نیم متر و جاده‌های کوهستانی نیز زیر بیش از ۶۰ سانتیمتر برف رفته است.

معابر شهر اردبیل را برف حجیمی به ارتفاع حدود ۵۰ سانتیمتر پوشانده و ارتفاع برف به سبب کولاک شدید در بعضی کوچه‌ها و محله‌های واقع در شهرک‌های مرتفع حاشیه اردبیل به بیش از این میزان رسیده است.

هوای اردبیل بحرانی شد؛ شهر نیم‌ متر زیر برف رفت

بارش شدید برف از عصر امروز با برودت منفی ۶ درجه و وزش باد شمال‌شرقی ۴۵ کیلومتری و کولاک شدید همراه است و انتظار می رود برودت هوا در ساعات پایانی شب و بامداد دوشنبه بیشتر شود.

گستردگی شهر و از طرفی شدت بارش برف به اندازه‌ای است که باوجود تلاش ماموران و پرسنل شهرداری اردبیل تردد در گذرگاه‌ها مختل و وسایل نقلیه زیادی در خیابان‌ها گرفتار شده و یا براثر لغزندگی معابر دچار سانحه شده‌اند.

تمام ارگان‌های خدمات رسان و امدادرسان استان اردبیل ازجمله شهرداری، هلال احمر ، راه و شهرسازی و دیگر ارگان های عضو کارگروه مدیریت بحران این استان به آماده باش کامل در آمده‌اند.

هوای اردبیل بحرانی شد؛ شهر نیم‌ متر زیر برف رفت

راه ۵۰۰ روستای استان اردبیل مسدود است

معاون امور هماهنگی استاندرای اردبیل با اشاره به تداوم بارش برف و کولاک در بسیاری از مناطق استان اردبیل گفت: با وجود تلاش راهداران راه ۵۰۰ روستا در استان مسدود بوده و یا در تردد دچار مشکل هستند.

کمال الدین میر جعفریان افزود: تلاش شده است تا جاده‌های اصلی و فرعی باز نگه داشته شود و هم اکنون تردد در راههای اصلی با استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در جریان است.

وی با اشاره به پیش بینی دمای منفی ۱۸درجه در یکشنبه شب و بامداد دوشنبه بیان کرد: تاکنون گزارشی از افت فشار گاز در استان دریافت نشده است ولی درساعات آتی مصرف گاز بیشتر خواهد شد و انتظار از شرکت ملی گاز این است که وضعیت جوی استان را در نظر داشته و از هر گونه قطعی و کاهش فشار گاز پیشگیری شود.

هوای اردبیل بحرانی شد؛ شهر نیم‌ متر زیر برف رفت

بازگشایی راه ۸۰۰ روستا در استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل نیز با بیان تداوم بارش برف و کولاک در استان گفت: راهداران با توجه به شرایط سخت جوی استان طی دیروز و امروز در چندین مرحله اقدام به بازگشایی جاده‌های روستایی کرده‌اند.

کلیم الله وثوقی اظهار کرد: تاکنون راه ۸۰۰ روستای استان برفروبی شده هر چند که کولاک در برخی مواقع دوباره راه‌های روستایی را مسدود کرده است.

هوای اردبیل بحرانی شد؛ شهر نیم‌ متر زیر برف رفت

وثوقی با بیان اینکه راه ۵۰۰ روستا مسدود بوده و یا داری مشکل تردد هستند، پیش بینی کرد که با توجه به تداوم بارش برف و کولاک بازگشایی راههای روستایی استان تا روز سه‌شنبه ادامه داشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل هم از مردم این استان خواست با توجه به بارش سنگین برف و لغزنده بودن جاده‌ها از تردد غیر ضروری در معابر شهری و جاده‌ای خودداری کنند.

سرهنگ سیدحجت فتاحی افزود: رعایت دقیق قوانین، رعایت سرعت مطمئنه، رعایت اصول و قوانین صحیح رانندگی و توجه به رانندگی تدافعی مورد تاکید پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم استان است.

وی با اشاره به بارش سنگین برف در نقاط مختلف استان و لغزنده بودن سطح معابر درون شهری و برون شهری گفت: با اینکه عوامل زحمتکش شهرداری در داخل شهرها و راهداران تلاشگر در جاده های برون شهری در حال برف روبی و پاکسازی معابر هستند، اما تداوم بارش برف و برودت هوا باعث شده که سطح جاده ها و معابر لغزنده شود.

مدیرکل مدیریت بحران: در آماده باش کامل هستیم

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل نیز اعلام کرد که جلسه ویژه شورای مدیریت بحران استان اردبیل تشکیل شده و تمامی دستگاههای امدادرسان ،فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در آماده باش کامل هستند و تدابیر لازم برای مواقع بحرانی اتخاذ شده است.

مهدی خدمتی بیان کرد: نیازهای اساسی از جمله آذوقه و سوخت برای تامین نیاز ۲۰ روزه تامین شده است و مشکل خاصی از این نظر وجود ندارد.

وی اضافه کرد: و وضعیت هنوز به مرحله بحرانی نرسیده است و تمام نیروهای امدادرسان به صورت جهادی پای کار بوده و در زمینه رفع مشکل پیش آمده از بارش شدید برف در تلاش هستند.

هوای اردبیل بحرانی شد؛ شهر نیم‌ متر زیر برف رفت

مدارس استان اردبیل برای سومین روز تعطیل شد

تداوم بارش برف موجب شد تا آموزش و پرورش برای سومین روز مدارس این استان در بسیاری از شهرستان ها را در روز دوشنبه تعطیل اعلام کند.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد که به دلیل بارش برف و برودت هوا در شهر اردبیل، ارشق، سرعین، مشکین شهر، لاهرود، خلخال، خورش رستم, کوثر، نمین، نیر، هیر، کلیه دوره‌های تحصیلی نوبت صبح و بعد از ظهر، آموزش بصورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد انجام و آزمون‌های حضوری لغو و به روزهای بعد موکول می شود.

همچنین امتحانات نهایی پایه دوازدهم ( داوطلبان آزاد و واحد مانده ها ) بصورت حضوری برگزار خواهد شد.موزش عالی نیز دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در استان نیز اعلام کردند که امتحانات حضوری خود در روز دوشنبه را برگزار نکرده و آن را به روزهای بعد موکول کرده‌اند.

فعالیت ادارات استان اردبیل روز دوشنبه با یک ساعت تاخیر شروع می‌شود

در این حال با تداوم بارش برف سنگین معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل در بخشنامه‌ای به تمام دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اعلام کرد که به دلیل مشکلات ناشی از بارش برف فعالیت خود را در روز دوشنبه با یک ساعت تاخیر شروع کنند.

در بخشی از این بخشنامه آمده است: فردا دوشنبه بدلیل بارش برف ، لغزنده بودن معابر و سردی هوا تمام دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل با یک ساعت تاخیر از ساعت ۸ صبح شروع به کار خواهند کرد.

در این بخشنامه افزوده شده است که این تصمیم شامل فعالیت مراکز درمانی و خدمات‌رسان نیست.

شهرداری اردبیل : ۱۰ دستگاه اتوبوس روز دوشنبه مردم را رایگان جایجا می کنند

بارش برف سنگین در اردبیل روز یکشنبه باعث اختلال در خدمات شهری و تردد خودروها از جمله تاکسی‌ها شده و بسیاری از شهروندان از جمله کارمندان نتوانستند به ادارات مراجعه و یا با تاخیر به محل خدمت خود برسند.

برای رفع این مشکل شهرداری اردبیل اعلام کرد که از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب دوشنبه ۱۰ دستگاه اتوبوس شهرداری شهروندان را به صورت رایگان در سطح شهر جابجا خواهند کرد.

محمود صفری شهردار اردبیل هم گفت: نیروهای خدمات شهری شهرداری با تجهیز ماشین‌آلات برف‌روبی و نمک‌ و شن پاشی از نخستین دقایق آغاز بارش برف از بامداد جمعه گذشته در آماده‌باش کامل بوده و در حال برفروبی معابر شهری هستند.

وی افزود: با توجه به اطلاعات دریافتی قبلی و هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش سنگین برف، به‌منظور پیشگیری از وقوع مشکلات و حوادث احتمالی ناشی از برف برای شهروندان، اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار اردبیل بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی شهر انتظار می‌رود شهروندان تا زمان برف‌روبی کامل از پارک کردن خودروها در حاشیه معابر خودداری نمایند و از تخلیه برف حیاط‌ها و پشت بام‌ها در معابر عمومی پرهیز کنند.

براساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های همدیدی موج‌ سریع دیگری از اواخر چهارشنبه تا شامگاه پنجشنبه پیش رو سبب بارش برف در اردبیل و دیگر نقاط این استان خواهد شد و از اواسط هفته بر میزان برودت افزوده شده و در روزهای پنجشنبه تا شنبه آینده سرمای کم‌سابقه بر شمالغرب و اردبیل حاکم خواهد شد.

روز سه‌شنبه دوباره تندباد جنوبی با سرعت زیادی در منطقه اردبیل وزیدن می‌گیرد که ضمن ایجاد خسارات احتمالی باتوجه به برف سنگین و برودت هوا سبب کولاک شدید و کاهش دید افقی و اختلال در تردد خواهد شد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. طی پاییز امسال خبر چندانی از ریزش قابل ملاحظه برف و برودت هوا در این شهرستان نبود ولی از ابتدای زمستان تاکنون چندین بار برف چشمگیر همراه با سرمای درازمدت منطقه را در برگرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا پارسا

      خوده تبریزم الان برف سنگین و یخ بندانه.. نعمت خداس بازم شکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوش به حالشون

      • بدون نام

        من به عنوان یک هموطن خدا رو شکر میکنم باید اردبیل و تبریز و ارومیه و حتی کل مناطق غربی و داخلی ایران اینجور برف بیاید تا از خشکسالی نجات پیدا کنیم و تابستان خوب و پر برکتی داشته باشیم ان شاالله که تو تهران و کرج هم اینجور برفی بباره

    • بدون نام

      خیلیم خوبه از سیل بهتره اصل اردبیل همینه و اردبیله و برفش

    • یاشار

      خدایا شکرت.

    • بدون نام

      باران و برف رحمت و توجه خدا به ما هست.نگرانی نداره شکر گزار باشیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارتن خاب و اواره بودی هم این حرف میزدی یا فقط از پشت پنجره لذت میبری و در فشانی میکنی؟؟

    • بدون نام

      فردا ،وزیر بیسواد نیرو ،بدروغ ،فریاد وهوار میکشد که بی ابی وخشک سالی است و باید اب وبرق گرانتر شود ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی خوب بابا

      • #خیلی ساده‌ای

        باسواد با یک غوره سردیت نشه با یک مویز گرمیت

    • خسته از تزویر و ریا

      ماشاالله
      تبریزهم تا حدودی همین وضعیته

    • بدون نام

      ای کاش زودتر نماز باران می خواندیم...

      پاسخ ها

      • حسین

        سلام دلاور . رگ به رگ نشه کمرت

      • #خیلی ساده‌ای

        قاه قاه قاه

      • بدون نام

        هر چی خدا بخواد همونه

    • خشکسالی

      خوبه. یخچال و فریزرهاتون از برق بکشید چند روزی استراحت کنن

    • مدافع حق

      چیه ناراحتین باید خدا رو شکر کنید حتما میخواید بگید که چرا اینجوری بارید که دچار مشکل شدید اره نباره میگن چرا نبارید اب ها خشک شد خشک سالی بیداد میکنه بباره میگن که چرا اینجوری شد خدا باید چکار کنه با شما خدایا تو به کردار ما بندگانت نکن انچه صلاح است همونو بکن مهربان خدا

      پاسخ ها

      • عبدالهی

        خدا را شکر .
        اردبیلی ها وهمه جاهای که برف زیاد داشتن به استانهای دیگر .اصفهان .یزد.کرمان.شیراز و.و دعا کنید .
        همین موقع که شکر میکنید به ما هم دعا کنید.

      • بدون نام

        عالی گفتی

      • بدون نام

        احسنت

    • خشکسالی

      حاضرم سمر قند و بخا را را بدم ایتو برفی بیاد شیراز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از خدا مهربان بزرگ میخواهم در شهر ی که ماهم در آن زندگی میکنیم برف ببارد خدا یا هزاران مرتبه شکر شکر امیدوارم بخدا هرجا برف وباران می باردبدون خسارت باشد

      • بدون نام

        اگر خالصا و مخلصا باشیم
        وسط تابستان با دعای باران
        باران میاد

      • بدون نام

        خدا.یا. تو را به خاطر این نعمت پاسگذاریم

      • بدون نام

        به بارون خالیشم راضی هستیم بخدا ولی نیس که نیس

      • علی

        نایس

      • بختیاری

        خوش بحالتون شما زمستان و تابستان خوبی داریند ولی ما جنوبی‌ها ی ماه دیگه باید بخارهانه جمع کنیم به استقبال کولر ها باید بریم

      • رخیمی

        سلام سی کاکو شیرازی خوبی سی نگاه کن عموو خداراشکر کن شيراز هم برفو بياد

      • بدون نام

        جوانمردی به آن باشد که ملک خویشتن بخشی

        نه چون حافظ که میبخشد سمرقند و بخارا را

    • بدون نام

      برف نعمت است بحران نیست .یرف نمی آیدیک جورنگران می شوند واگر برف بیایدجور دیگر نگران میشوند.

    • بدون نام

      خوشا خوشا ‌ به حالتون ..

    • بدون نام

      باتوجه به اینکه کد منطقه پلاک شهر اردبیل 98 بوده و کدکشورایران 0098 است این وجه تشابه سبب شده بیشترین بارش برف در اردبیل باشد.

    • محمدیزدی ..... فردوسی کبیر

      تورو خدا دعا کنید مشهد هم برف بیاد
      آقا امام رضا رو ما داریم ولی با تمام ما مشهدی قهر کرده حسابی چون دلخوره از ما مشهدی ها...
      دعا کنید واسه مشهد

    • بدون نام

      این.شهردار.جهادی.برای.برف.هیچ.کاری.انجام.نداده.شهر.عین.کوه.بود.امروز

    • بدون نام

      خدایا شکرت

    • حقیقت

      حاضرم ۱۰ روز از خونه بیرون نرم
      نون و پیاز بخورم اما برف بیاد

    • سعید

      خدا رو هزاران بار باید شکر گزار باشیم که نعمتش رو به ما حواله کرده

    • بدون نام

      خدا شاهده تو اردیبهشت میگن آب نداریم دوباره

    • ابراهیم

      تو این هوا آش و دوغ با سیر می چسبه بزنی اردبیل

    • باران محبت

      هزاربار شکر ررررررررررشکررررررر

    • بدون نام

      خوش بحالشون، کاش خدا به ما هم از این برفا بده:(

    • بدون نام

      ای خدا نشناسها گجا نمک پاشی شده کجا اماده باش هستین فقط کارگران زحمت کش شهرداری زحمت میکشن

    • بدون نام

      انقدر برف ندیدن میگن نیم متر برف امده بحرانی شده در همین تهران خودمون سال ۵۰ وقبلش یک متر برف می امد

    • بدون نام

      ایشالله که شهر مام یه متر بباره

    • موسوی

      من خودم اردبیلم اصلا شهرداری اهمیت نمیده همش دروغه کوچه و خیابونا پره از برف اصلا تجهیزات درست وحسابی هم ندارن تا برف روبی کنن

    • سحر

      قطعاً برف نعمته
      اما باید به فکر کسایی بود، که کارگر روز مزد هستن و هم اجاره نشین. همین طور برف زیاد خطرات زیاد و همین طور خسارت زیادی داره، خیلی ها بی پول هستند و همین برفی که واسه ما نعمته واسه اونا عذابه.
      سقفه خونشون بخاطر برف و باران چکه می کنه و غذایی هم در سفره ندارن تا شرمنده، زن و بچه نشن.
      امیدوارم خداوند مرحمتشو شامل مستمندان و نیازمندان هم بکنه. تا هیچ عزیزی در این سرما دچار عذاب نشه.

    • بدون نام

      همچین ، میگه انگار ۵متر برف اومده اینها قدیم را ندیده بودن اینقدر برف میامد از مهرماه شروع میشد تا اردیبهشت ادامه داشت الان از اول مهر تا حال تهران برف نیامده که این نیم متر اینقدر به چشمشون نیاد چنان شلوغش میکنند خداوند میفرماید من نزدیک گمانتان هستم ، وقتی مقایسه باقبل میکنیم مردم خیلی فرق کردند طرف منفی اشان بیشتر شده

    • بدون نام

      ب قران میگن تابستون باز اب نیست

    • رصا نوروزی

      اردبیلی هستم خدا رو شکر خوب برفی اومد مثل قدیما فقط به فکر حیواناتم باشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج