جاباما
۱۱۸۶۹۴۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جزئیات دیدار مقتدی‌صدر و سردار قاآنی

یک منبع سیاسی آگاه جزئیات دیدار سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقتدی الصدر رهبر جریان صدر در نجف اشرف را ارائه کرد. این منبع به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت که «قاآنی در اواخر شامگاه گذشته، پس از زیارت در نجف اشرف و کربلای معلی، در منزل رهبر جریان صدر در منطقه الحنانه، به صورت غیر علنی با مقتدی الصدر دیدار کرد».

خبرگزاری فارس: یک منبع سیاسی آگاه جزئیات دیدار سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقتدی الصدر رهبر جریان صدر در نجف اشرف را ارائه کرد.

این منبع به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت که «قاآنی در اواخر شامگاه گذشته، پس از زیارت در نجف اشرف و کربلای معلی، در منزل رهبر جریان صدر در منطقه الحنانه، به صورت غیر علنی با مقتدی الصدر دیدار کرد».

جزئیات دیدار مقتدی‌صدر و سردار قاآنی

وی تأکید کرد، سردار قاآنی و الصدر، یکسان‌سازی مواضع فراکسیونهای سیاسی شیعه را بررسی کردند تا فراکسیون الصدر، با کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) در داخل پارلمان، یک فراکسیون را تشکیل دهند.

این منبع با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این فراکسیون، تشکیل دولت عراق است، خاطر نشان کرد، الصدر در این دیدار اصرار داشته است که نوری المالکی رهبر ائتلاف دولة القانون در دولت جدید حضور نداشته باشد.

به گفته این منبع، الصدر گفته است که در صورت عدم مشارکت نوری المالکی، جریان الصدر و چارچوب هماهنگی، یک فراکسیون را تشکیل خواهد داد.

اعضای کمیته هماهنگی در یازدهم آذر ماه گذشته با رهبر جریان صدر دیدار کرد. طرفین پس از این دیدار تأکید کردند که هدف از این دیدار این بود که «درباره مسائل حل‌وفصل‌نشده و آخرین تحولات مقطع کنونی در راستای تقویت پیوند اتحاد و برادی میان فرزندان این میهن و همچنین منافع ملت عراق -که اولویت تمامی طرف‌ها باشد- بحث و تبادل نظر شود».

در این دیدار همچنین مسائل زیر بررسی شد:

۱. برداشتن گام‌های عملی لازم برای مبارزه با فساد و بازخواست فاسدان و همچنین توقف تضییع عامدانه اموال عمومی.

۲. تأکید بر خروج نیروهای بیگانه مطابق با جدول زمانی اعلام‌شده و ایجاد سازوکاری تضمین‌کننده برای انحصار سلاح در دستان حکومت.

۳. محافظت از الحشدالشعبی و حمایت و سازماندهی آن به‌نحوی که این گام موجب تقویت نقش این سازمان و حفظ امنیت عراق شود.

۴. جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط [با رژیم صهیونیستی] و تمام آنچه مربوط به این اقدام می‌شود.

۵. اقدام مشترک برای حفظ مبانی ملت عراق در تقابل با انحراف‌های اخلاقی و اجتماعی مطابق چارچوب‌های قانونی.

۶. اقدام در جهت بهبود سطح اقتصادی مناطق محروم و جدا کردن رقابت‌های سیاسی از تمامی طرح‌های خدماتی و رفع محرومیت از این مناطقق.

جریان صدر عراق طی انتخابات اخیر، موفق شد با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

درست است که جریان صدر بیشترین کرسی‌های پارلمانی را در این انتخابات کسب کرده اما برای تشکیل دولت این کرسی‌ها کافی نیست و می‌بایست با سایر گروه‌های سیاسی پیروز در انتخابات، ائتلاف تشکیل دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج