جاباما
۱۱۸۷۹۳۸
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

این عارضه از ایدز و مالاریا خطرناک‌تر است!

بر اساس نتیجه این پژوهش که روز پنجشنبه در مجله علمی "لنسِت" منتشر شده عفونت ناشی از ابَر میکروب‌ها یا سوپرباگ در سال ۲۰۱۹ میلادی باعث مرگ ۱.۲ میلیون نفر شده است.

دویچه وله: یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که سالانه بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل عفونت‌های مرتبط با میکروب‌های مقاوم به آنتی بیوتیک‌ها جان خود را از دست می‌دهند. پژوهشگران این تهدید را یکی از "بزرگترین چالش‌های پیش روی بشریت" می‌دانند.

بر اساس نتیجه این پژوهش که روز پنجشنبه در مجله علمی "لنسِت" منتشر شده عفونت ناشی از ابَر میکروب‌ها یا سوپرباگ در سال ۲۰۱۹ میلادی باعث مرگ ۱.۲ میلیون نفر شده است.

این عارضه از ایدز و مالاریا خطرناک‌تر است!

ابر میکروب ها، قارچ‌ها یا باکتری‌های مقاوم به درمان بوده و تمامی افراد در معرض ابتلا به عفونت ابر میکروب‌ها قرار دارند.

"کریس موری" یکی از نویسندگان این مقاله از دانشگاه واشنگتن می‌گوید:"داده‌های تازه مقیاس واقعی مقاومت ضد میکروبی را در سراسر جهان نشان می‌دهند و پیام آشکاری هستند که ما باید هم اکنون با این تهدید مقابله کنیم".

این مطالعه نشان داده که مقاومت ضد میکروبی (AMR) بیش از اچ آی وی و ایدز یا مالاریا باعث مرگ افراد می‌شود.
پژوهشگران با استفاده از داده‌های به دست آمده از ۲۰۴ کشور دریافتند که عفونت‌های باکتریایی مقاوم به دارو به طور مستقیم باعث مرگ ۱.۲۷ میلیون نفر در سراسر جهان شده و با ۴.۹۵ میلیون مرگ مرتبط هستند.

موری می‌گوید برآورد‌های پیشین ۱۰ میلیون مرگ سالانه بر اثر مقاومت ضد میکروبی را تا سال ۲۰۵۰ میلادی پیش بینی کرده بودند و به طور قطع می‌دانیم که در حال حاضر به این رقم بیش از آن چه پیش‌تر فکر می‌کردیم نزدیک شده ایم. تاثیر مقاومت ضد میکروبی در کشور‌های جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا در شدیدترین حالت است به گونه‌ای که از هر پنج مرگ یک مرگ مربوط به کودکان زیر پنج سال است.

استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها در سالیان اخیر سبب شده تا میکروارگانیسم‌ها به ابرمیکروب تبدیل شوند بدان معنی که در برابر عفونت‌های جدی موثر نیستند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که هیچ یک از ۴۳ آنتی بیوتیک در حال توسعه یا دارو‌های اخیرا تایید شده برای مبارزه با مقاومت ضد میکروبی کافی نیستند. از میان هفت باکتری کشنده مقاوم به دارو، واکسن تنها برای دو مورد موجود است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج