جاباما
۱۱۸۹۴۶۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

یک قدم مانده به صعود با لشگری از غایبان

تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی در هفتمین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف عراق می‌رود که شانس بالایی برای صعود دارد.

تسنیم: تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی در هفتمین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف عراق می‌رود که شانس بالایی برای صعود دارد.

یک قدم مانده به صعود با لشگری از غایبان

تیم ملی فوتبال کشورمان به مرحله‌ای رسیده است که می‌تواند سه بازی مانده به پایان دیدارهای مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 صعود خود را به این مسابقات قطعی کند. آنهم تیمی که شاید بسیاری پس از دو صعود پیاپی به جام جهانی و اتفاقاتی که پس از آن رقم خورد، امیدی به صعودش به این دوره از مسابقات نداشتند، اما حالا باید آماده جشن صعودش شویم. جشنی در یکی از روزهای سرد سال.

تیم ملی فوتبال کشورمان که 16 امتیازی و صدرنشین گروه A آسیاست، در شرایطی باید با عراق روبه‌رو شود که تا حدود زیادی صعود خود را قطعی کرده، اما برای نهایی شدن آن روی کاغذ، نیاز به برگزاری این دیدار دارد. شاگردان دراگان اسکوچیچ در صورت پیروزی مقابل عراق و رقم خوردن هر نتیجه‌ای در دیگر دیدارهای گروه صعود خود را قطعی خواهند کرد و این در حالی است که هنوز سه دیدار به پایان مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا، می‌ماند. به این ترتیب شاگردان دراگان اسکوچیچ می‌توانند ضمن رقم زدن سومین صعود پیاپی به جام جهانی، سریع‌ترین صعود تاریخ یک تیم آسیایی به جام جهانی را نیز رقم بزنند، چرا که تاکنون هیچ تیمی زودتر از دو هفته مانده به پایان مسابقات، نتوانسته به جام جهانی صعود کند.

با این حال، حتی در صورت پیروز نشدن امارات و لبنان، تیم ملی بدون برتری مقابل عراق هم جواز صعود به جام جهانی را کسب خواهد کرد که البته این مسئله‌ای نیست که بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان به آن توجهی داشته باشند، چرا که صعودی مقتدرانه و البته بدون اما و اگر در همین هفته، هدفی است که دنبال می‌کنند. آنهم بدون حضور ستاره‌هایی که در دیدارهای قبلی، برای ایران مثمرثمر بودند. تیم ملی فوتبال کشورمان در این بازی احمد نوراللهی و سیدمجید حسینی را به دلیل ابتلا به کرونا در اختیار ندارد و سردار آزمون و احسان حاج‌صفی هم که تست‌شان تا روز گذشته مثبت بود، نتوانستند به این بازی برسند و حضورشان در بازی با امارات نیز مستلزم همراهی‌شان با دیگر بازیکنان در اردو خواهد بود. همچنین مهدی طارمی به دلیل شرایط جوی ترکیه تا 24 ساعت قبل از بازی نتوانست وارد اردو شود که این مسئله می‌تواند ترکیب تیم ملی را دچار تغییرات زیادی کند.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با وجود تمام این مشکلات در نشست خبری پیش از مسابقه اعلام کرد که نگران جایگزین برای بازیکنانی که به این مسابقه نرسیدند نیست و نفرات جایگزین می‌توانند آمادگی خود را نشان بدهند. آنهم در شرایطی که می‌توان گفت تیم ملی برای اولین بار در این مرحله از مسابقات، بدون طارمی یا آزمون به میدان می‌رود و این مسئله محک خوبی نیز برای دیگر مهاجمان تیم ملی خواهد بود تا توانایی خود را به رخ بکشند.

بیشتر بخوانیداسکوچیچ: مدرک موثقی درباره کنعانی‌زادگان به دست‌مان نرسیده است/ اتفاقی غیرمنتظره در ترکیب تیم ملی رخ نمی‌دهد

البته تیم ملی عراق هم وضعیت بهتری نسبت به تیم ایران ندارد و مشکل کرونا و دیر رسیدن برخی بازیکنان به دلیل شرایط جوی، در تیم زلیکو پتروویچ نیز حاکم بوده است. تیمی که تا هفته ششم فقط چهار امتیاز کسب کرده و برای صعود به مرحله پلی‌آف به‌عنوان تیم سوم گروه، نیازمند رسیدن به پیروزی مقابل ایران است تا بتواند در دیدارهای باقیمانده امیدوار بماند. سرمربی صربستانی تیم ملی عراق که در دور رفت دستیار دیک ادووکات بود و حالا در نقشی متفاوت باید تیمش را مقابل ایران آماده کند. پتروویچی که از سال 1998 و جام جهانی فرانسه سابقه رویارویی با ایران را دارد. او در آن مسابقات عضو تیم یوگسلاوی بود و به گفته خودش در جام جهانی بازیکن مقابل مهدی مهدوی‌کیا بوده است. سرمربی صربستانی عراق به‌عنوان بازیکن سابقه رویارویی با دراگان اسکوچیچ را هم در لیگ کرواسی داشته و حالا باید دید این دو مربی این بار به‌عنوان هدایت‌کننده تیم‌های خود به چه نتیجه‌ای می‌رسند.

دوئل دو مربی از بلوک شرق اروپا به‌عنوان سرمربیان ایران و عراق که همیشه رقیبی سنتی برای یکدیگر بوده‌اند، جالب توجه خواهد بود. دراگان اسکوچیچ سعی دارد با رقم زدن سریع‌ترین صعود تاریخ یک تیم آسیایی با ایران نام خود را جاودانه کند و زلیکو پتروویچ نیز می‌خواهد منجی عراق در این مسابقات باشد. آنهم در شرایطی که عراق حتی پایین‌تر از امارات و لبنان است و از شانس کمی برای صعود به‌عنوان تیم سوم برخوردار خواهد بود. با این حال تقابل ایران و عراق با هدف صعود به جام جهانی 2022 قطر، از ساعت 18 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود.

برنامه سایر دیدارهای امروز گروه A به شرح زیر است:

لبنان - کره جنوبی، ساعت 15:30

امارات - سوریه، ساعت 18:30

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج