۱۱۸۹۹۱۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مروان حسین: ایران بهترین تیم آسیاست

ایران و کره‌جنوبی که صعودشان قطعی شده، و سایر تیم‌های گروه باید برای کسب عنوان سومی و رسیدن به مرحله پلی‌آف بجنگند. به هرحال شانس هنوز وجود دارد، اما تیم ملی فوتبال عراق درحال پوست‌اندازی دوباره است.

فرهیختگان: ستاره‌های زیادی از فوتبال عراق در لیگ برتر ایران بازی کرده‌اند. مروان حسین، مهاجم سابق تیم فوتبال سپاهان یکی از همین نفرات است که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی عراق را هم در کارنامه دارد. او هم مثل خیلی از اهالی فوتبال عراق می‌گوید تیم ملی این کشور دوران افت را سپری می‌کند و درباره تیم ملی فوتبال ایران هم معتقد است به‌قدری از بازیکنان درجه یک و مطرح استفاده می‌کند که به‌واقع بهترین تیم آسیا محسوب شده و حتی می‌تواند بدون مربی هم موفق عمل کند.

درخصوص دیدار پنجشنبه‌شب ایران مقابل عراق و شکست دوباره عراقی‌ها مقابل تیم ملی کشورمان که شانس‌شان برای رفتن به پلی‌آف صعود به جام‌جهانی را تا حدی کاهش داد، دقایقی با مهاجم سابق سپاهان هم‌صحبت شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مروان حسین را در ادامه می‌خوانید.

با شکست تیم ملی عراق مقابل ایران آیا هنوز هم شانسی برای عراقی‌ها برای رسیدن به جام‌جهانی باقی مانده است؟

ایران و کره‌جنوبی که صعودشان قطعی شده، و سایر تیم‌های گروه باید برای کسب عنوان سومی و رسیدن به مرحله پلی‌آف بجنگند. به هرحال شانس هنوز وجود دارد اما تیم ملی فوتبال عراق درحال پوست‌اندازی دوباره است.

معتقدید تیم عراق مشکل تجربه دارد؟

ما خیلی بازیکن جوان در تیم داریم و شاید اگر تعداد بازیکنان باتجربه‌مان بیشتر بود یا استفاده بیشتری از آنها می‌شد، مطمئنا می‌توانستیم از تجربه آنها استفاده کرده و برای صعود به جام‌جهانی موفق‌تر باشیم.

نظرتان درمورد تیم ملی فوتبال ایران و آینده این تیم چیست؟

به نظر من بهترین تیم ملی در آسیا ایران است؛ تیمی که در هر پستی بهترین بازیکنان را دارد، آن هم نه یکی؛ بلکه دو سه بازیکن. مقابل تیم ملی ایران بازی کرده‌ام و بازیکنان این تیم را می‌شناسم و از خیلی وقت پیش تا الان از نفرات این تیم شناخت دارم، اما معتقدم این‌همه مهره برای یک تیم آسیایی خودش کافی است و به‌قدری این بازیکنان باکیفیت و خوب هستند که شاید حتی چنین تیمی نیاز به مربی هم نداشته باشد. آنها می‌‌توانند جلوی هر تیم بزرگی قرار بگیرند و موفق باشند.

عراق یکی از قدرت‌های سنتی قاره آسیا محسوب می‌شود. چطور این تیم امروز به این حال و روز افتاده است؟

در هر صورت حق هواداران واقعی عراق خیلی بیشتر از اینهاست. آنها به فوتبال خیلی علاقه دارند و به نظرم خیلی بدشانسی آوردیم و بازیکنان باکیفیتی را در این مسیر و از نسل قبلی سوزاندیم. می‌توانستیم بهتر از آنها استفاده کنیم. امیدوارم بین نسل جدید بازیکنانی باشند که شایستگی بیشتری برای حضور در تیم ملی عراق داشته باشند و بتوانند مردم را خوشحال کنند. تیم ملی فوتبال برای مردم عراق خیلی مهم است و آنها هم مثل مردم ایران با تیم ملی فوتبال کشور خود زندگی می‌کنند و با شکست‌های این تیم ناراحت می‌شوند و با برد‌های آن جشن می‌گیرند.

چقدر به آینده این تیم امیدوارید؟

در این مدت اخیر فوتبال روی ناکام خود را به مردم عراق نشان داده اما امیدوارم این وضعیت تمام شود و بتوانیم با کسب نتایج لازم حداقل به مرحله پلی‌آف صعود کنیم. به‌خاطر اختلاف امتیاز با امارات کار سخت شده است؛ بااین‌حال کار تمام نشده و امیدوارم باز هم روزهای خوب فوتبال عراق فرا برسد.

کمی هم درباره سپاهان صحبت کنید. هنوز شرایط و نتایج این تیم را دنبال می‌کنید؟

بله. نتایج و وضعیت سپاهان را پیگیری می‌کنم. من یک سال برای سپاهان بازی کردم و چیزی جز خاطرات خوب از این شهر و کشور ایران به یاد ندارم و امیدوارم سپاهان هم دوباره به روزهای خوب و مقتدر گذشته بازگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج