۱۱۹۴۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

زمان سکته در ایران قابل پیش بینی شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه ۱۳۶ هزار نفر به علت سکته قلبی یا مغزی جان خود را از دست می‌دهند گفت: با بررسی عوامل خطر می‌توانیم زمان سکته افراد را پیش بینی کنیم.

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه ۱۳۶ هزار نفر به علت سکته قلبی یا مغزی جان خود را از دست می‌دهند گفت: با بررسی عوامل خطر می‌توانیم زمان سکته افراد را پیش بینی کنیم.

علی اکبر سیاری، در مورد تفاوت‌های شبکه بهداشت حومه شهری با شبکه بهداشت روستایی گفت: بخشی از کارها همانی است که در شبکه روستایی در حال انجام است.

او این فعالیت‌ها را مراقبت‌های پایه عنوان کرد و گفت: مسائل مربوط به بهداشت محیط، واکسیناسیون، مراقبت‌های مادر و کودک از جمله این اقدامات است که در شبکه بهداشت حومه شهر‌ها نیز انجام می‌شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: بخشی از اقدامات نیز متفاوت خواهد بود به طور مثال طرحی در دست تهیه داریم که مخصوص بیماریهای غیرواگیر و ثبت ریسک فاکتورهای مربوط به سلامتی هموطنان می‌شود.

او گفت: در این طرح ریسک فاکتورهایی تحت نظر قرار می‌گیرد که سبب مرگ زودرس می‌شود مانند عوامل سکته مغزی و قلبی.

سیاری به مرگی سالانه ۴۳ هزار نفر به علت سکته مغزی و ۹۳ هزار نفر به علت سکته قلبی در کشور خبر داد و گفت: برای تمام مردم پرونده سلامت تشکیل می‌شود و به هر کدام کارت سلامت تعلق می‌گیرد و ما بر اساس اطلاعات مندرج در این پرونده زمان سکته مغزی یا قلبی فرد را پیش بینی می‌کنیم تا فرد مراقبت‌ها از خود را افزایش دهد.

او گفت: عواملی باعث سکته قلبی و مغزی می‌شود که ما با بررسی آنها می‌توانیم زمان احتمالی سکته مغزی یا قلبی را پیش بینی کنیم.

به گفته معاون بهداشت وزیر بهداشت، در شبکه بهداشت حومه شهرها خدماتی از قبیل مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مانند ایدز و اعتیاد نیز ارائه می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج