۱۲۰۴۱
۵۱۱۵
۵۱۱۵
پ

از استالین تا قذافی

اجساد بزرگترین دیکتاتورهای جهان/ عکس

معمر قذافی در حال حاضر آخرین دیکتاتور جهان است که توسط انقلابیون لیبی که وی آنها را"موش" می نامید، کشته شد.

معمر قذافی در حال حاضر آخرین دیکتاتور جهان است که توسط انقلابیون لیبی که وی آنها را"موش" می نامید، کشته شد.

به گزارش برترین ها، قبل از قذافی دیکتاتور سابق عراق به نام صدام حسین بود که در ۳۱ سپتامبر ۲۰۰۶ پس از محاکمه در دادگاه بین المللی اعدام شد.

قبل از صدام حسین نیز نیکولای چائوشسکورئیس جمهور سابق رومانی بود که در سال ۱۹۸۹ به همراه همسرش به جرم ارتکاب کشتار دسته جمعی در رومانی اعدام شد. چائوشسکو یک سیاستمدار کمونیست رومانی بود.

بنیتو موسولینی موسس حزب فاشیسم در ایتالیا در پایان جنگ جهانی دوم در حالی که به اتفاق معشوقه‌اش در حال فرار از ایتالیا بودند در مزرعه‌ای توسط پارتیزان‌های ایتالیایی دستگیر شده و در همان جا به همراه سایر همراهانشان که از مقامات حکومت فاشیستی بودند، پس از محاکمه صحرایی به اعدام محکوم شدند.

در ۲۸ آوریل ۱۹۴۵ هنگام تیرباران شخصی با چاقو به او ضربه زد و موسولینی نیمه جان از شکنجه به زمین افتاد و مردم به او حمله کردند و با لگد بر روی جنازه او رفتند که جمجمه او متلاشی شد. جسد موسولینی و معشوقه‌اش در میلان برای نمایش عموم با قلابهای مخصوص آویزان کردن گوشت در قصابیها، به صورت وارونه، از سقف یک ایستگاه پمپ بنزین آویخته شده و به وسیله مردم شهر سنگباران شد.

ولادمیر لنین تئوریسین و انقلابی کمونیست روسی، رهبر انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و بنیانگذار اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی دیگر دیکتاتور جهان به شمار می آید که در ۲۴ ژانویه ۱۹۲۴ در پی سکته های مکرر مرد.

ژنرال فرانچسكو فرانكو، ديكتاتور پيشين اسپانيا در چهارم دسامبر ۱۸۹۲م در اسپانيا به دنيا آمد. فرانكو در تمام طول دوران حكومت خود، در محافل جهان به عنوان ديكتاتور شهرت داشت، تا اين‏كه در بيستم نوامبر ۱۹۷۵م پس از نزديك به سي و هفت سال حكومت بر اسپانيا، در ۸۳ سالگي درگذشت. علي رغم تلاش فرانكو براي موروثي كردن سلطنت، پس از مرگ او، حكومت به خاندان سلطنتي قبلي بازگشت.

ژوزف استالین، رهبر و سیاست‌مدار کمونیست شوروی بود که از اواسط دهه ۲۰ تا مرگش در ۱۹۵۳ رهبر عملی حزب کمونیست اتحاد شوروی بود. درباره مرگش خبرهای مختلفی اعلام شد، برخی می گویند وی را مسموم کردند و برخی دیگر معتقدند که وی در اثر سکته قلبی جان خود را از دست داد.

ادولف هیتلر دیکتاتور آلمانی نیز که گفته می شود به همراه معشوقه خود ایفا براون پس از شکستش در جنگ جهانی دوم خودکشی کرد هر چند برخی ها معتقدند که وی خودکشی نکرد، بلکه به همراه براون فرار کرد.

اجساد بزرگترین دیکتاتورهای جهان/ عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج