۱۲۱۱۵۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

جدید ترین تحولات عراق

کشته شدن ۱۴ تروریست داعش در تکریت و ایجاد سردرگمی در میان عناصر این گروهک تروریستی پس از انتشار خبر زخمی شدنˈابو بکر البغدادیˈ از جدیدترین تحولات عراق به شمار می رود.

خبرگزاری ایرنا: یک مقام امنیتی در استان صلاح الدین عراق روز شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی موفق شدند ۱۴ تروریست داعش را که قصد داشتند به پالایشگاه بیجی در شمال تکریت حمله کنند، به هلاکت برسانند.

این مقام نظامی افزود: عناصر داعش شب گذشته نیز سعی داشتند به نیروهای امنیتی مستقر در محیط اطراف پالایشگاه حمله ببرند و وارد آن شوند که نیروهای امنیتی تلاش آنها را خنثی کرد.

از سوی دیگر یک مقام عراقی در استان نینوا نیز گفت: اخبار منتشر شده درباره زخمی شدن ˈابو بکر البغدادیˈ سرکرده گروهک تروریستی داعش، در شهر ˈالقائمˈ در استان الانبار عراق، عناصر این گروهک تروریستی را به شدت دست پاچه و سردرگم کرده است.

این مقام عراقی گفت: عناصر داعش پس از انتشار این خبر به شدت نگران شده اند و برخی از مراکز و نهادی های این شهر از جمله دادگاه ها را تعطیل کردند.

بر اساس این گزارش از زمان اشغال موصل توسط عناصر ترویستی داعش، تاکنون به این میزان نشانه های ترس و سردرگمی در عناصر این گروهک دیده نشده بود.

یک مقام امنیتی دیگر همچنین گفت: نیروهای امنیتی موفق شدند تلاش شماری از عناصر داعش برای حمله به ساختمان دانشگاه تکریت در این استان را ناکام بگذارند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی در حال حاضر بر تمامی راه های منتهی به دانشگاه تسلط کامل دارند.

یک مقام امنیتی دیگر نیز گزارش داد که ارتش عراق موفق شد ۴۰ بسته انفجاری کار گذاشته در مسیر تکریت- سامرا در جنوب استان را خنثی کند.

یک منبع نظامی دیگر در استان بابل اعلام کرد که ارتش عراق طی عملیاتی توانست ˈمحمد جندیل الجنابیˈ فرمانده نظامی گروهک تروریستی داعش را در منطقه ˈجرف الصخرˈ در شمال غربی حله از پای در آورد و به هلاکت برساند.

از سوی دیگر این مقام نظامی افزود: عناصر داعش شب گذشته نیز سعی داشتند به نیروهای امنیتی مستقر در محیط افراط پالایشگاه با هدف ورود به آن حمله کنند، که نیروهای امنیتی تلاش آنها را خنثی کرد.

سومریه نیوز نیز گزارش داد که سرتیپ ˈعلی غیدانˈ فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق به دستور نوری المالکی فرماندهی کل نیروهای کل قوا بازنشسته شد.

مقتدا صدر رهبر جریان صدر نیز با اشاره به اعزام گردان ها صلح به سامرا گفت: ما مطمئن هستیم گردان های صلح می توانند از سلامت و امنیت اهالی سامرا دفاع کنند.

صدر افزود: ما می دانیم که مردم سامرا نیز اقدامی علیه گردان های صلح انجام نخواهند داد زیرا به خوبی می دانند این نیروها برای دفاع از اهالی شهر وارد سامرا شده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج