۱۲۱۶۱۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

قربانیان سلفوس: روزی ۲ نفر!

آرام آرام سلول‌های حیاتی بدن را تسخیر می‌کند؛ احساس سوزش شدید در قلب و کلیه‌ها، سوزشی که کم کم بیشتر می‌شود و به سطح پوست می‌رسد و همراه با آن احساس شدید تشنگی و عطش تمام وجود فرد را فرا می‌گیرد، پس از آن بسته به مقاومت بدن از یک ساعت تا نهایت یک روز جریان خون در رگ‌ها از حرکت می‌ایستد.

خبرگزاری ایسنا: آرام آرام سلول‌های حیاتی بدن را تسخیر می‌کند؛ احساس سوزش شدید در قلب و کلیه‌ها، سوزشی که کم کم بیشتر می‌شود و به سطح پوست می‌رسد و همراه با آن احساس شدید تشنگی و عطش تمام وجود فرد را فرا می‌گیرد، پس از آن بسته به مقاومت بدن از یک ساعت تا نهایت یک روز جریان خون در رگ‌ها از حرکت می‌ایستد.

مرگ پایان استعمال فسفید آلومینیوم ، سلفوس یا همان قرص برنج است و بر اساس آمار‌های موجود عمده مصرف کنندگان این آفت‌کش برنج راهی برای بازگشت به زندگی نداشته‌اند؛ افرادی که یا به قصد خودکشی اقدام به تهیه و بلع این قرص سه گرمی کرده‌اند یا بی‌اطلاعی و اشتباه سهوی آنان را به مرگ کشانده است.

قرص برنج که با اسامی فسفید آلومینیوم یا سلفوس نیز شناخته می‌شود در چند سال اخیر قربانیان زیادی گرفته است بطوریکه تنها در سالی که گذشت ۶۶۱ تن از ایرانیان به علت مسمومیت ناشی از مصرف قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند. قربانیانی که ۳۸۲ نفرشان را مردان و ۲۷۹ نفر دیگرشان را زنان شامل می‌شوند و بر اساس آماری که سازمان پزشکی قانونی کشور در اختیار ایسنا قرار داده استان تهران، گیلان و مازندران به ترتیب با ۲۳۰ ، ۱۰۳ و ۷۰ قربانی درصدر استان‌های دارای بیشترین قربانی قرار دارند.

آماری که از افزایش ۱۰.۵ درصدی نسبت به سال ۹۱ حکایت دارد. بطوریکه در آن سال ۵۹۸ نفر شامل ۳۲۰ مرد و ۲۷۸ زن جان خود را به علت مصرف قرص برنج از دست دادند.

همچنین تقسیم عدد کشته شدگان درپی مصرف قرص برنج بر روزهای سال حاکی از این است که در سال ۹۲ به طور متوسط حدود دو نفر به علت مصرف این ماده جان خود را از دست داده‌اند.

افزایش مرگ‌های ناشی از قرص برنج در سال ۹۳

اما آنچه که زنگ خطر افزایش مرگ‌های ناشی از قرص برنج را به صدا در آورده ، افزایش ۱۸.۴ درصدی آن در فروردین و اردیبهشت ماه امسال است. در این دو ماه ۱۲۲ نفر به علت مصرف قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند.

از قرص‌های فسفید آلومینیوم برای کشتن آفت‌های موجود در محصولات زراعی به ویژه برنج استفاده می‌شود و کشور هندوستان از کشورهای دارای آمار بالا در این خصوص است اما موضوع نگران کننده استفاده از این قرص ۳ گرمی برای خودکشی است.

گرچه پزشکی قانونی آمار تمامی مرگ‌های ناشی از این ماده سمی را خودکشی اعلام نمی‌کند اما حدود نیمی از این مرگها در پی اقدام به خودکشی رخ داده است و بدتر اینکه پس از مصرف حدود ۱.۵ گرم از این ماده امکان بازگشت به زندگی کاهش می‌یابد و حتی اقدامات پزشکان نیز در این خصوص نیز غالبا با شکست روبه رو می‌شود.

موضوع دیگر استنشاق گاز برخاسته از این قرص است؛ در این موارد عمدتا افراد به شکل ناخواسته اقدام به بوییدن این قرص‌ها می‌کنند که در این موارد نیز احتمال مسمومیت و حتی مرگ وجود دارد. به نظر می‌رسد باید تدبیری برای نحوه فورش و عرضه این قرص اندیشیده شود چراکه همچنان قرص‌های برنج در برخی عطاری‌ها و فروشگاه‌های محصولات کشاورزی با قیمتی پایین به فروش می‌رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج