جاباما
۱۲۱۹۸۲
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

چی بخوریم که تخت بخوابیم؟!

خیلی مهم است که به بدن و ذهنتان استراحت دهید. این کار را می‌توانید با مقدار کافی خواب انجام دهید. اما زمانی که خواب خوبی نداشته باشید، قطعا سرحال و با انرژی هم نخواهید بود.

تناسب اندام: خیلی مهم است که به بدن و ذهنتان استراحت دهید. این کار را می‌توانید با مقدار کافی خواب انجام دهید. اما زمانی که خواب خوبی نداشته باشید، قطعا سرحال و با انرژی هم نخواهید بود.

زمان‌هایی هست که به هر دلیلی نمی‌توانید به خوابی عمیق فرو بروید. در این مطلب با ۹ غذایی آشنا خواهید شد که به شما کمک می‌کنند تا خوابی عمیق پیدا کنید.

چی بخوریم که تخت بخوابیم؟!

۱. ماست

بدن ما نیازمندی‌اش به کلسیم را از محصولات لبنی تامین می‌کند. ماست هم که از شیر ساخته می‌شود، به بدن ما کلسیم می‌رساند. اگر شما کمبود کلسیم داشته باشید، ممکن است در عمیق خوابیدن با مشکل مواجه شوید. بنابراین اگر به اندازه‌ی کافی کلسیم مصرف نمایید، به بهبود کیفیت خوابتان کمک خواهد شد.

۲. موز

موز سرشار از پتاسیم و منبع غنی ویتامین B۶ است. بنابراین با خوردن موز به تولید هورمونی بنام ملاتونین کمک خواهید کرد. هورمونی که بر کیفیت خواب شما تاثیر مثبت دارد.

۳. نخود

نخود هم منبعی عالی برای ویتامین B۶ است که به تولید ملاتونین کمک می‌کند. پس خوردن نخود هم در کسب یک خواب راحت و عمیق تاثیر گزار است.
با ما تبلیغ کنید

۴. ماهی

ماهی‌هایی همچون تون، سالمون و هالیبوت، منابع خوبی از ویتامین B6 هستند. این ویتامین نیز به تولید ملاتونین و نهایتا به بهبود خوابتان کمک خواهد کرد.

۵. شیر گرم، قبل از خواب

شیر، سرشار از کلسیم و مواد معدنی مهم دیگری است که تاثیری آرامش بخش دارند. شیر گرم بهمراه زردچوبه، شکر، و کمی هم میوه‌ی خشک، به سیستم بدن شما آرامش داده و کمک می‌کند تا خواب خوبی داشته باشید.

۶. برنج

غذاهایی که سرشار از کربوهیدرات هستند هم به بهتر خوابیدن کمک می‌کنند. مصرف برنج باعث خواهد شد تا بدنتان مقدار زیادی انسولین ترشح کرده و نتیجتا خوابالو شود.

۷. آب گیلاس ترش

به افراد زیادی که از بی خوابی معمولی تا انواع مزمن آن رنج می‌برند، توصیه می‌شود که آب گیلاس ترش بخورند. این آبمیوه مقدار زیادی ملاتونین تولید کرده و باعث خواب شبانه‌ی آرامی خواهد شد.

۸. محصولات گندم

گندم کامل، انواع نان سفید و حتی ماءالشعیرها سرشار از منیزیم هستند. منیزیم درون بدن کمک می‌کند تا بهتر بخوابید و خوابی بی‌وقفه داشته باشید.

۹. انواع کلم

سبزیجاتی که برگشان سبز است، مانند کلم، مشابه شیر و محصولات لبنی دیگر، غنی از کلسیم هستند. مصرف این سبزیجات سطح کلسیم بدنتان را افزایش داده و کمک می‌کند تا سیکل خواب سالمی داشته باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوغ رو یادت رفت...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوغ با ماست درست میشه

    • مهین محمدی از مشهد

      من اصلا خواب ندارم از بی خوابی کلافه شدم چکار کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج