اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۲۳۸۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

یک کارگر، در اعماق چاه جان باخت

نجات جان سه شهروند از میان دود و آتش، واژگونی خودرو سواری در بزرگراه شهید کریمی و نبرد دو کارگر با مرگ در اعماق چاه از مهمترین اخبار آتش نشانی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

خبرگزاری مهر: امروز نیز پایتخت از خطر آتش سوزی در امان نماند و باز هم بی احتیاطی شهروندان منجر به آتش سوزی در کارگاه لمینیت سازی در خیابان فدائیان اسلام شد که البته خسارت جانی نداشت و با کمک ماموران آتش نشانی سه شهروند از میان دود و آتش نجات یافتند.

با اعلام گزارش این آتش سوزی، آتش نشانان ایستگاه ۹۰، ۱۴ و ۸۳، سه دستگاه خودرو تانکر آب ۳۰هزار لیتری، لودر ایستگاه ۲۱، خاور کف، خودرو نردبان و خاور دستگاه تنفسی را به خیابان فدائیان اسلام، خیابان صابون پز خانه، خیابان شهید احمدرضا زهره وند اعزام کرد.

به گفته سید هادی میرافضلی مدیر منطقه هفت عملیات در محل حادثه یک کارگاه لمینت سازی به مساحت ۲۱۰۰ متر مربع کاملا شعله ور شده و آتش به سرعت در حال سرایت به انبارهای مختلفی مانند لوازم خانگی و کاغذ، در مجاورت این کارگاه بود. پس از بررسی های اولیه معلوم شد در این حادثه سه نفر از کارگران در میان شعله های آتش گرفتار شدند.

میرافضلی خاطر نشان کرد: آتش نشانان پس از رسیدن به محل حادثه بی درنگ به دو گروه عملیاتی تقسیم شدند و همزمان با عملیات مهار آتش اقدام به عملیات جستجو و نجات محبوسین در آتش سوزی کردند و توانستند یک مرد ۴۴ ساله را که از ناحیه دو دست دچار سوختگی شده بود به همراه دو خانم ۲۴ و ۲۵ ساله را از میان شعله های آتش خارج کنند و در اختیار امدادگران اورژانس قرار دهند.

مدیر منطقه هفت عملیات خاطرنشان کرد: در محل حادثه، شعله های آتش و دود سمی زیادی ناشی از سوختن ابر، اسفنج، پارچه و چرم، فضا را فرا گرفته و شرایط ویژه و حساسی را برای عملیات آتش نشانان رقم زده بود.خوشبختانه آتش نشانان با تلاش نفسگیر خود و بکارگیری دستگاههای تنفسی، با کشیدن چندین رشته لوله آبدهی، آتش را از سه جهت محاصره و توانستند قبل از گسترش و سرایت به کارگاه و انبارهای مملو از لوازم خانگی و کاغذ در مجاورت این کارگاه، را پس از ۶ ساعت عملیات مهار کنند.

بر اثر این آتش سوزی به کارگاه لمینت خسارت مالی فراوانی رسید ولی از میلیاردها تومان خسارات مالی به انبارهای مجاور جلوگیری شد.

واژگونی خودرو سواری در بزرگراه شهید کریمی

رعایت نکردن اصول صحیح رانندگی، واژگونی خودروی سواری را در بزرگراه شهید کریمی در پی داشت.

مرتضی گلپایگانی فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره توضیح داد: یك دستگاه خودرو سواری پراید كه به دلیلی نامعلوم از مسیر اصلی خود منحرف شده بود پس از برخورد به دیواره دوربرگردان به صورت واژگون بر روی سقف در وسط خیابان متوقف شده و راننده آن درون اتاقک خودرو محبوس شده و قادر به خارج شدن از آن نبود.

وی افزود: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و خودروی سواری با همكاری شهروندان، راننده ۳۰ ساله را از خودرو خارج كردند كه خوشبختانه آسیب جدی به وی نرسیده بود.

فرمانده آتش نشانان خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از بازگرداندن خودرو به حالت اولیه و اطمینان از عدم وجود نشت بنزین، شستشو و پاكسازی محل حادثه از روغن و شیشه خرده به عملیات خود پایان دادند.

دودزدگی مالک ۳۵ ساله براثر آتش سوزی خانه

روشن ماندن اجاق گاز در مجاورت کابینت چوبی آشپزخانه منزل مسکونی را در خیابان دولت آباد به آتش کشید.

با تماس شهروند میانسال با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز آتش سوزی در آشپزخانه مسکونی و تلاش بی نتیجه برای خاموش کردن آتش سوزی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۱۱:۱۶ چهارشنبه آتش نشانان ایستگاه ۱۴ و ۷۹ را به محل حادثه در خیابان دولت آباد، بعد از بلوار قدس، مجتمع شهرزاد اعزام كرد.

مرتضی گلپایگانی فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: یك دستگاه آپارتمان ۶۰ متری در طبقه پنجم مجتمع ۹ طبقه ای، از قسمت آشپزخانه آتش گرفته و مالک ۳۵ ساله آن دچار مصدومیت و دودزدگی شده بود.

وی در ادامه افزود: آتش نشانان بلافاصله با استفاده از دستگاههای تنفسی و خاموش كننده های دستی خود را به محل حادثه رسانده و آتش را قبل از سرایت به دیگر نقاط خانه كاملا خاموش و لكه گیری كردند و پس از تخلیه دود از مجتمع و اطمینان از عدم وجود خطر به عملیات خود پایان دادند.

فرمانده آتش نشانان؛ علت این حادثه را بی احتیاطی صاحبخانه، روشن ماندن اجاق گاز و آتش گرفتن كابینت چوبی بالای اجاق گاز اعلام كرد.

فوت کارگر افغانی در اعماق چاه

گرفتار شدن دو کارگر درون چاهی در روستای بنجربان، یک قربانی ویک نجات یافته در بر داشت.

آتش نشانان پس از تماس شهروندان روستای بنجربان، بلافاصله به سمت انتهای بزرگراه شهید بابایی، خجیر روستای بنجربان حرکت کردند تا بتوانند کارگران گرفتار در چاه را نجات دهند.

علی شکرانه فرمانده آتش نشانان اعزامی، گفت: با رسیدن به محل حادثه یک حلقه چاه به عمق ۷ متر دیده می شد که دو کارگر درون آن گرفتار شده بودند.آتش نشانان بلا فاصله با فرستادن یک سیلندر هوا به داخل چاه و نصب فن دمنده اقدام به تهویه هوای داخل چاه کردند وهمزمان گروهی دیگر از آتش نشانان با قرار دادن سه پایه چاه و بکارگیری دستگاه تنفسی و رعایت اصول ایمنی برای نجات دو کارگر به درون چاه حفر شده رفتند.

شکرانه خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از یک تلاش بی وقفه موفق شدند دو گرفتار را به سطح زمین منتقل کنند که متاسفانه مرگ یکی از آنها به نام مولا -گ ۱۸ ساله، تبعه افغانستان توسط عوامل اورژانس ونفردوم به نام حسین-ت ۵۰ ساله که دچار مسمومیت شده بود تائید و به مرکز درمانی منتقل شد.

علت این حادثه مسمومیت در اثر گاز بنزین موتور برق داخل چاه گزارش شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج