۱۲۲۶۸۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پیروزی سخت بسکتبال ایران مقابل ژاپن

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود در مسابقات کاپ آسیا مقابل ژاپن به برتری رسید.

بیست چهارده: پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا امروز (جمعه) در شهر ووهان چین آغاز شد و تیم ملی کشوزرمان به عنوان قهرمان دوره قبل مسابقات در نخستین بازی‌اش از ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه به مصاف ژاپن رفت.

تیم ملی کشورمان که در غیاب سه بازیکن اصلی خود و با تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه راهی مسابقات شده است، با ترکیب سامان ویسی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی وارد میدان شد. در کوارتر اول پرس تمام زمین ژاپنی‌ها بازی کشورمان را تحت تاثیر قرار داده بود و از سوی دیگر توپ های ملی پوشان ایران یکی پس از دیگری وارد سبد نمی‌شد و همین موضوع استرس بازیکنان را مقابل امتیاز گیری بازیکنان ژاپن بالا برده بود.

حساب کار حتی ۹ بر ۲ به سود چشم بادامی‌ها هم رسید، اما رفته رفته اختلاف امتیاز کمتر شد. بچیروویچ، سرمربی تیم ملی سعی می‌کرد با تعویض‌های پیاپی بازیکنان، کنترل بازی را در اختیار بگیرد، اما کوارتر اول در نهایت با حساب ۱۷ بر ۱۵ به سود ژاپن خاتمه پیدا کرد.

در کوراتر دوم نیز برتری‌ ژاپنی‌ها ادامه داشت و تعویض‌های پیاپی بچیروویچ، همچنان ادامه داشت. سبد ژاپنی‌ها تا حدود زیادی با بازیکنان کشورمان آشتی کرده بود و توپ ها راحت تر به امتیاز تبدیل می‌شد.

بازی در پنج دقیقه دوم این کوارتر متعادل پیش‌ رفت و آرمان زنگنه نیز وارد میدان شد تا همه بازیکنان کشورمان به میدان بروند.

ژاپنی ها در این کوارتر هم با حساب ۱۶ بر ۱۵ به برتری رسیدند و در مجموع نیمه نخست را ۳۳ بر ۳۰ به رختکن رفتند.

با آغاز کوارتر سوم ملی پوشان کشورمان تمرکز خوبی داشتند و پس از گذشت یک دقیقه توانستند با حرکت خوب حدادی از حریف پیش بیفتند و حساب کار را ۳۴ بر ۳۳ کنند. ژاپنی‌ها در نیمه دوم حرف چندانی برای گفتن نداشتند و در حالی که ۴ دقیقه گذشته بود تنها یک امتیاز را کسب کرده بودند.

بازی با سرعت بالایی پیگیری می‌شد و تیم کشورمان موفق شد ضمن جبران امتیازات عقب افتاده کوارتر سوم را ۱۵ بر ۷ به برتری برسد. ژاپنی ها برخلاف کوارتر اول که هرچه توپ پرتاب کردند وارد سبد شد، در این کوارتر چندان موفق نبودند.

کوارتر چهارم هم بازی بسیار نزدیک دنبال می‌شد، اما همچنان برتری با کشورمان همراه بود. ژاپنی‌ها پا به پای تیم ملی کشورمان پیش می‌رفتند. حساب کار ۵۳ بر ۵۰ بود که پرتاب زیبای ۳ امتیازی بهنام یخچالی، جوانترین بازیکن میدان، اختلاف را بیشتر کرد.

بازی در لحظات پایانی حساس تر شده بود و دو تیم با تلاش بیشتری برای برد بازی می‌کردند. برتری امتیازی در یک دقیقه پایانی عدد ۶ را به سود ایران نشان می‌داد. سجاد مشایخی که دیرتر به جمع ملی پوشان کشورمان اضافه شده بود در این بازی بسیار خوب کار کرد و در لحظات پایانی نیز دو امتیاز خوب را کسب کرد تا در نهایت ایران ۶۶ بر ۵۶ برنده بازی شود.

تیم ملی بسکتبال کشورمان با این نتیجه گام نخست را با برتری پشت سر گذاشت و فردا (شنبه) در دومین دیدار خود باید به مصاف چین، میزبان مسابقات می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج