۱۲۵۴۳
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

قتل فجیع یک خانواده توسط مرد شیشه ای

يك‌بار قصاص، ۱۰سال حبس، ۱۰سال تبعيد و پرداخت ديه دو زن، مجازاتي است كه براي يك مرد به اتهام قتل همسر و دو دخترش در نظر گرفته شده است.

يك‌بار قصاص، ۱۰سال حبس، ۱۰سال تبعيد و پرداخت ديه دو زن، مجازاتي است كه براي يك مرد به اتهام قتل همسر و دو دخترش در نظر گرفته شده است.

اين مرد كه «حميد» نام دارد به دليل اعتياد به ماده مخدر شيشه دچار سوءظن شده و به همين دليل علاوه بر قتل‌عام اعضاي خانواده‌اش، جوان ۳۲ساله‌اي را نيز با ضربات قمه مجروح كرده و تا يك قدمي مرگ پيش برده بود.

كشف اجساد

ماموران پليس مشهد روز ۱۳ آبان سال ۸۸ باخبر شدند مرد جواني در يك نزاع به شدت زخمي شده است. اين جوان در يك بنگاه معاملات املاك كار مي‌كرده و در مغازه توسط يكي از مشتريان هدف ضربات قمه قرار گرفته و به بيمارستان انتقال يافت.

از سويي، ضارب او به نام «حميد» نيز در حالي كه به شدت مجروح شده بود و خونريزي شديدي داشت در بيمارستان تحت درمان قرار گرفت و يك روز پس از اين اتفاق وقتي حميد به هوش آمد با حمله به شاگرد بنگاه‌دار اقرار كرد و گفت، پس از درگيري قصد داشت خودكشي كند به همين دليل هم رگ دستش را بريد اما او را به بيمارستان رساندند و نجات يافت. حميد در ادامه از جنايتي هولناك پرده برداشت و گفت همسر و دو دخترش را به قتل رسانده است.

ماموران بعد از اينكه نشاني خانه اين مرد را گرفتند به آنجا رفتند و پس از ورود به منزل با صحنه‌اي هولناك روبه‌رو شدند. جسد جميله - مادر خانواده- در حالي كه غرق در خون بود در همان نگاه اول توجه ماموران را برانگيخت آنها همچنين با جست‌وجو در خانه، اجساد دو دختر ۱۰ و ۱۲ ساله حميد را نيز يافتند آثار اصابت ضربات متعدد چاقو روي پيكر هر سه قرباني مشهود بود و شواهد نشان مي‌داد آنها براي گريز از مرگ در برابر حميد مقاومت كرده بودند.

اعتراف به قتل

بعد از انتقال اجساد به پزشكي قانوني و با بهبودي نسبي حميد، بازجويي از اين مرد آغاز شد تا مشخص شود، وي به چه دليل دست به اين كشتار زده است. حميد در بازجويي‌ها گفت: «من و جميله ۱۳ سال قبل در قم با هم ازدواج كرديم و در اين مدت هميشه با هم اختلاف داشتيم. ما سه سال قبل به مشهد مهاجرت كرديم و من با كارگري مخارج زندگي‌مان را تامين مي‌كردم، اما اختلافات ما ادامه داشت و چند بار زنم را كتك زدم و كار به كلانتري كشيد و مجبور شدم تعهد بدهم.»

حميد ادامه داد: «من به ماده مخدر شيشه معتاد شده بودم و به همين دليل هميشه به زنم سوء‌ظن داشتم و فكر مي‌كردم او به من خيانت مي‌كند به همين دليل چند وقت قبل تصميم گرفتم آنها را بكشم. براي اين كار شير گاز را بازگذاشتم و جميله و دو دخترم را در خانه زنداني كردم و خودم از آنجا خارج شدم اما جميله كه از نقشه‌ام باخبر شده بود با پليس ۱۱۰ تماس گرفت و ماموران آنها را نجات دادند، بعد از آن چون معلوم شده بود اين حادثه عمدي است من را بازداشت كردند ولي با دادن تعهد آزاد شدم.»

متهم به قتل در ادامه اعترافاتش گفت: «روز حادثه شاگرد بنگاه‌دار را ديدم كه به در خانه‌مان آمده بود ما تازه به آن خانه نقل ‌مكان كرده بوديم و با ديدن اين صحنه تصور كردم جميله و اين مرد با هم رابطه دارند براي همين دوباره تصميم گرفتم همه را بكشم و خودم را از اين وضعيت نجات بدهم. اول جميله و دو دخترم را به قتل رساندم و بعد به بنگاه رفتم تا آن مرد را هم بكشم كه او زنده ماند و نقشه‌ام براي خودكشي هم عملي نشد.»

در ادامه تحقيقات معلوم شد چكي كه حميد به عنوان ضمانت نزد بنگاه سپرده بود اشكال داشت و روز حادثه شاگرد مغازه به قصد اصلاح چك به خانه حميد رفته، اما گرفتار سوء‌ظن مرد شيشه‌اي شده بود. متهم بعد از اين اعترافات، صحنه جنايت را بازسازي كرد و سپس پرونده‌اش در اختيار قضات شعبه ۵ دادگاه كيفري استان خراسان‌رضوي قرار گرفت. در جلسه دادگاه كه چند روز قبل برگزار شد، اولياي‌دم جميله خواستار قصاص دامادشان شدند، سپس متهم به دفاع از خودش پرداخت او با انكار اتهام قتل گفت:

«من از اين ماجرا چيزي نمي‌دانم و تحت فشار ماموران به كشتن اعضاي خانواده‌ام اعتراف كردم.»هيات قضات با وجود انكارهاي متهم بعد از شور او را گناهكار شناختند و به جرم قتل همسرش او را به قصاص محكوم كردند، وي همچنين به دليل كشتن دو دخترش به پرداخت ديه دو زن و همچنين تحمل ۱۰سال حبس و ۱۰سال تبعيد محكوم شد.

منبع: شرق

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

قتل فجیع یک خانواده توسط  مرد شیشه ای



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج