جاباما
۱۲۸۰۱۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کواچ: پیشنهاد زیادی از تیم‌های مختلف دارم

سرمربی صرب تیم ملی والیبال ایران گفت: والیبال در حالی تبدیل به ورزش اول ایران شد که تیم ملی فوتبال این کشور در رویداد بزرگی به نام جام جهانی شرکت داشت.

تسنیم: اسلوبودان کواچ همیشه دوست دارد بگوید موفقیت «یک شبه» به دست نمی‌آید. بازیکن مشهور سال‌های پیش والیبال جهان که حالا تبدیل به یک مربی قابل احترام در دنیا شده، چند ماه پیش وقتی مسئولیت تیم ملی ایران را پذیرفت، اعلام کرد بدون کار سخت، ‌موفقیتی در کار نخواهد بود. با این حال کمتر کسی تصورش را می‌کرد که قهرمان آسیا بتواند با بلند پروازی به مقام چهارم لیگ جهانی برسد و به این ترتیب بود که کواچ «یک شبه» به یک قهرمان در ایران تبدیل شد.

بوبان در این باره می‌گوید: «من همچنان فقط به تلاش زیاد اعتقاد دارم اما خوب می‌دانم که بدون بازیکنان بزرگ، نتیجه‌ای در کار نخواهد بود. من وقتی کارم را با تیم ایران شروع کردم، همه چیز آن طور که باید پیش نمی‌رفت اما ما زحمت کشیدیم و باید بهتر از این بشویم.» مصاحبه سرمربی صرب تیم ملی ایران با شبکه تلویزیونی BN کشور بوسنی و هرزگوین را در ادامه بخوانید:

* با همه مشکلاتی که وجود داشت یک نتیجه تاریخی در لیگ جهانی گرفتید.

به همین خاطر است که من راضی هستم. ما در اولین تجربه حضورمان در بین ۶ تیم برتر لیگ جهانی در یک گروه وحشتناک با برزیل و روسیه قرار گرفتیم. در این شرایط به نیمه نهایی رسیدیم و توانستیم به مقام چهارم دست پیدا کنیم.

* چندین بار برزیل را شکست دادید.

ما در مرحله گروهی با تیم‌های لهستان، ایتالیا و برزیل در تهران و در زمین آنها بازی کردیم. در این مرحله برزیل را شکست دادیم. در مرحله نهایی و در جمع ۶ تیم برتر، شهرام محمودی را در اختیار نداشتیم و مجبور شدیم تغییراتی در نوع بازی خود بدهیم. همین تغییرات باعث شد به روسیه ببازیم ولی تیم قهرمان جهان یعنی برزیل را شکست دادیم. در نهایت باید بگویم که برزیلی‌ها خیلی دوست داشتند که روسیه حذف شود و همین اتفاق هم توسط ما افتاد.

* شما در ایران خیلی محبوب هستید.

والیبال در حالی تبدیل به ورزش اول ایران شد که تیم ملی فوتبال این کشور در رویداد بزرگی به نام جام جهانی شرکت داشت. ما در ۳ هفته پایانی مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی، میزبان بودیم و نتایج خوبی گرفتیم. مشهور بدون کار ساده‌ای نیست چون در فروشگاه، رستوران و مکان‌های عمومی، دیگر آرامش ندارید. من قبل از این همیشه برایم جالب بود که خودم را به جای یک فوتبالیست یا بسکتبالیست تصور کنم. اما حالا در قالب یک والیبالیست شهرت را تجربه می‌کنم.

* آیا فشاری روی شما وجود دارد؟

در حد طبیعی. من جانشین خولیو ولاسکویی شده‌ام که ایران را به مقام قهرمانی آسیا رساند. جانشینی یکی از بهترین مربیان جهان قطعا کار ساده‌ای نیست. حالا همه چیز نسبت به زمان ولاسکو عوض شده و فشار روی تیم به خاطر کسب نتایج بهتر زیاد شده است. همه انتظار دارند که در هر مسابقه‌ای اول شویم. شرایط سختی داریم و به همین خاطر است که گفتم باید مرحله به مرحله پیش برویم و یک شبه اتفاقی نمی‌افتد.

* بعد از لیگ جهانی و گذشت چند ماه از حضور شما در ایران، شرایط‌تان در تیم ملی تعدیل نشده است؟

تا حدودی. موفقیت‌های ایران مرا یاد تیم ملی یوگسلاوی در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا می‌اندازد که به مدال برنز رسیدیم. حالا زمانی است که ایران هم باید تجربه نتایج خوب را در سطح جهان کسب کند. لیگ جهانی البته از نظر اهمیت به مسابقات قهرمانی جهان نمی‌رسد ولی ما در تلاش هستیم تا نتایج لیگ جهانی را در مسابقات قهرمانی جهان در لهستان نیز تکرار کنیم.

* بنابرین آزمون جدیدی در مسابقات قهرمانی جهان در لهستان خواهید داشت.

ایران تیم خوبی است که چندین بازیکن در حد جهانی دارد. باشگاه‌های زیادی هستند که بازیکنان و مرا می‌خواهند اما آنها دلیلی برای رفتن ندارند چون در ایران پول بهتری می‌گیرند. گروه ما در مسابقات قهرمانی جهان بسیار سخت است. ما در صورتی که بتوانیم از گروه خودمان صعود کنیم باید در مرحله دوم به مصاف صربستان برویم.

* شما در تیم پروجای ایتالیا شرایط خوبی داشتید با این حال پیشنهاد پروجا و تیم ماچه‌راتا را رد کردید و به ایران آمدید.

من تصمیم‌هایی کاملا حرفه‌ای گرفتم و خیلی حرفه‌ای پیشنهادهایی که را داشتم بررسی کردم. یکی از شروط فدراسیون والیبال ایران برای قبول سرمربیگری تیم ملی این کشور این بود که من با هیچ باشگاهی قرارداد نداشته باشم. همه موارد به خوبی برنامه‌ریزی شده بود. زمانی که من پروجا را ترک کردم، الکساندر آتاناسیویچ (بهترین بازیکن پروجا و تیم ملی صربستان) با یک تیم ژاپنی به توافق رسیده بود. ماچه‌راتا نیز ۳ روز بعد از اینکه با فدراسیون ایران قرارداد بستم به سراغ من آمد.

* خودتان را شاگرد چه کسی می‌دانید؟

گوران وویویچ و نمانیا پتریچ در ایتالیا به من کمک زیادی کردند. من همیشه روی بازیکنانم حساب ویژه‌ای بازی می‌کنم. من معتقدم برای پیشرفت باید از بهترین‌ها یاد بگیرم. من از مربیانی مثل تومیچ، نمچ و زوران گاییچ مطالب زیادی آموختم. من حدود ۲۰ سال پیش به ایتالیا آمدم و نکات زیادی را در مدارس والیبال این کشور آموختم. مدارس والیبال ایتالیا، بهترین آموزشگاه‌های جهان هستند.

* تعداد زیادی از بازیکنان فعلی تیم ملی ایران از شاگردان یوویتسا سوتکوویچ، سرمربی پیشین تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران بوده‌اند.

به ولاسکو هم گفته شده بود که بازیکنانش در رده جوانان،‌ شاگردان سوتکوویچ بوده‌اند. البته قبل از ولاسکو نیز زوران گاییچ روی نیمکت ایران می‌نشست. در اردوی صربستان که سوتکویچ و گاییچ به محل اردوی ما آمدند از دیدن بازیکنان سابق خود خیلی هیجان زده شدند.

* به نظر شما تیم ملی کشورتان، صربستان در مسابقات قهرمانی جهان چه نتایجی خواهد گرفت؟

صربستان بازیکنان با کیفیت زیادی دارد که انتخاب ۱۴ بازیکن از بین آنها کار سختی است. من شاید با ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی صربستان اختلاف نظر داشته باشم اما معتقدم آنها حرف‌های زیادی برای گفتن در لهستان خواهند داشت. حرف بیشتری نمی‌زنم چون نمی‌خواهم فشار بیشتری روی آنها باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج