۱۲۸۱۳۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

مشكلات بعد از ازدواج را بشناسيد و براي مبارزه با آنها آماده شويد

اگر قصد ازدواج داريد، بخوانيد

ازدواج فقط شما را به عشق زندگي‌تان نمي‌رساند و بايد باور كنيد همراهي شريكي كه امروز در كنار شما سند ازدواج را امضا مي‌كند، به معناي محو شدن همه مشكلات نيست.

اگر قصد ازدواج داريد، بخوانيد
مجله سیب سبز: ازدواج فقط شما را به عشق زندگي‌تان نمي‌رساند و بايد باور كنيد همراهي شريكي كه امروز در كنار شما سند ازدواج را امضا مي‌كند، به معناي محو شدن همه مشكلات نيست. نمي‌خواهيم نااميدتان كنيم اما همين اتفاق شيرين با خود مشكلاتي جدي هم به همراه مي‌آورد كه اگر آمادگي مقابله با آنها را نداشته باشيد، شيريني بله گفتن هر روز در كام‌تان كمتر مي‌شود. اگر مي‌خواهيد مشكلات ناگزير زندگي مشترك، به ارتباط زن و شوهري شما آسيب نزند اين مطلب را بخوانيد.

مشكل اول ؛ انتظارات غيرواقعي

شايد بتوانيم ادعا كنيم كه انتظارات بيهوده و غيرواقعي، دليل اصلي شكست زن و شوهرها باشد. اگر شما ندانيد با مشكلات مالي، تربيت فرزندان و هر رخداد تازه‌اي كه در اين شرايط اتفاق مي‌افتد چه بايد بكنيد، يعني از همان روز امضاي سند ازدواج، زمينه جدا شدن‌تان را هم فراهم كرده‌ايد. چاره‌اي نداريد؛ بايد در مورد اينكه دنياي زندگي زناشويي واقعا چه دنيايي است با خودتان صادق باشيد.

اگر فكر مي‌كنيد با ازدواج هيچ چيز ديگري جز هديه‌هاي شاعرانه، گل رز و قرار شام عاشقانه به زندگي‌تان وارد نمي‌شود،‌اتفاق خوبي در انتظارتان نيست. پيش از آنكه بله را بگوييد، بايد باور كنيد كه روزهاي سخت هم در كنار روزهاي خوب جريان خواهند داشت و برخلاف زندگي قبلي‌تان، اين بار خود شما مسئول كنترل شرايط و آسان كردن دشواري‌ها هستيد.

اگر قصد ازدواج داريد، بخوانيد

مشكل دوم؛ بچه‌هاي چموش

اگر والدين قواعد را درست رعايت كنند و همانطور كه خودشان به قانون‌ها احترام مي‌گذارند آنها را هم به فرزندشان آموزش دهند، بچه‌ها با سردرگمي درگير نمي‌شوند. اما اگر تاييد مادر با تنبيه پدر همراه شود و قانوني كه در خانه وضع مي‌شود خلاف چيزي باشد كه خود والدين در رفتارهاي‌شان آن را به نمايش مي‌گذارند؛ بچه‌ها به مسيري كه پدر و مادرشان انتظارش را ندارند وارد مي‌شوند. تصور نكنيد اين قانون‌هاي يكپارچه تنها در زندگي زوج‌هاي خوشبخت رعايت‌شدني هستند. والدين مي‌توانند با هم اختلاف داشته باشند و حتي از هم جدا شوند اما براي آموزش خوب و بد، بچه‌هاي‌شان را درگير تناقض نكنند.

مشكل سوم؛ مشكلات شغلي

مي‌خواهيد چهارچشمي از فرزندتان مراقب كنيد و با استعفا دادن از كار و خانه‌نشين شدن، يك مادر نمونه باشيد؟ اگر در ميانه اين راه خسته شويد شما را سرزنش نمي‌كنيم. مادرهاي خانه‌دار ۳۶۵ روز سال مشغول كار هستند و بدون مرخصي گرفتن يا دريافت خدماتي كه از همسر و اطرافيان‌شان انتظار دارند، بي‌وقفه مسئوليت مادري‌شان را انجام مي‌دهند. در مقابل بسياري زنان شاغل از اينكه از فرزندشان دورند ناراضي‌اند و احساس مي‌كنند مادر بي‌مسئوليتي هستند.

اما شما چه در گروه مادران شاغل باشيد و چه كارمند، تنها چيزي كه مهم است اين است كه از شيوه مادري‌كردن‌تان راضي باشيد و اين مسئوليت شما را افسرده نكند. تنها توصيه‌اي كه به خانم‌ها مي‌توانيم بكنيم، اين است كه پيش از مراقبت كردن از فرزندتان از مادرش مراقبت كنيد؛ در غير اين صورت باري كه بر دوش شماست خواسته يا ناخواسته بر زندگي مشترك‌تان سنگيني مي‌كند و انرژي ساختن يك زندگي موفق را از شما مي‌گيرد.

مشكل چهارم؛ چالش‌هاي مالي

تا سر خانه و زندگي‌تان نرويد، نمي‌دانيد كه سامان دادن به مشكلات مالي يعني چه. اگر تجربه زندگي مستقل را نداشته‌ايد، قطعا معناي دقيق سر و كله زدن با صاحبخانه را نمي‌دانيد و در مورد اينكه پرورش يك فرزند براي‌تان چقدر خرج برمي‌دارد هم اطلاعي نداريد. اگر شما بدون آمادگي براي مواجهه با اين مشكلات به خانه مشترك‌تان پابگذاريد، دور از ذهن نيست كه گاهي كم بياوريد و از خود بپرسيد:«اين همان زندگي‌اي است كه مي‌خواستم؟!» اما باور كنيد اگر كمي از رياضي و حساب و كتاب سر در بياوريد و بتوانيد نيازها و انتظارات‌تان را با جيب‌تان هماهنگ كنيد، مشكلات مالي در آخرين رديف مشكلات زندگي‌تان طبقه‌بندي خواهد شد.

مشكل پنجم؛دخالت خانواده‌ها

فرقي نمي‌كند در كجاي دنيا زندگي كنيد. اغلب خانواده‌ها در گوشه‌گوشه جهان باور نمي‌كنند كه فرزند ازدواج كرده‌شان،‌ خودش از حساب و كتاب زندگي‌اش به خوبي سر در مي‌آورد و بدون نظارت لحظه به لحظه مي‌تواند از پس مشكلات و حتي شكست‌ها بربيايد. اگر شما تصور مي‌كنيد اجراي بي‌چون و چراي حكم خانواده‌ها يعني وفاداري به آنها؛ در اشتباهيد! بعد از ازدواج شما باید در درجه اول به همسرتان، فرزندتان و خانواده‌اي كه مي‌سازيد وفادار باشيد و حق نداريد نيازهاي خانواده خودتان را به‌خاطر ديگران قرباني كنيد. اما مراقب باشيد!

مرز ميان بي‌اعتنايي و دل شكستن و داشتن استقلال، باريك است و اغلب زوج‌ها به‌خاطر نشناختن همين مرز كارشان به جدايي مي‌كشد. پس نگذاريد كسي براي‌تان تصميم بگيرد و زندگي‌تان را اداره كند و در مقابل به خانواده‌تان هم ثابت كنيد كه دوست‌شان داريد و اگر نظر آنها را به صلاح زندگي‌تان تشخيص دهيد، مي‌توانيد پذيراي توصيه‌هاي‌شان باشيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا همینطوره

    • جواد

      سلام
      خودم خیلی از این مشکلات رو داشتم خدایی زندگی مشترک شده بود جهنم
      ولی الان بهتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج