۱۲۸۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

با زبان بازی کودکان را بزرگ کنید!

با کودکان به زبان‌های گوناگون می‌توان حرف زد: زبان قصه، شعر، متل و... اما بهترین و گویا‌ترین زبانی که همه کودکان در سنین گوناگون و با بهره‌های هوشی متفاوت می‌توانند آن را درک کنند، زبان بازی است.

با زبان بازی کودکان را بزرگ کنید!
با زبان بازی کودکان را بزرگ کنید!

با کودکان به زبان‌های گوناگون می‌توان حرف زد: زبان قصه، شعر، متل و... اما بهترین و گویا‌ترین زبانی که همه کودکان در سنین گوناگون و با بهره‌های هوشی متفاوت می‌توانند آن را درک کنند، زبان بازی است. بازی، جوهر زندگی و پنجره‌ای به دنیای کودک است. در بازی، کودکان استقلال دارند، نظر می‌دهند و مشکلات خویش را حل می‌کنند. بازی، موثر‌ترین و پرمعنا‌ترین راه یادگیری کودکان است. هنگام بازی، کودک فکر می‌کند، برنامه‌ریزی می‌کند، راه‌های تازه‌ای می‌یابد، تجربه می‌کند، پرورش فکری، عاطفی، جسمی و اجتماعی می‌یابد و... کودک‌تان را به حمام می‌‏برید، تنش را خشک می‌‏کنید و در پایان حوله را روی سرش می‌‏اندازید... چند دقیقه بعد حوله را از روی سرش می‌کشید و... «دالی»... کودک‏تان که خوشش آمده از روی رضایت خنده‏ای می‌‏کند. اصلا مهم نیست چگونه با کودک‌تان دالی موشه بازی می‌‏کنید. به هر حال او از این موضوع خوشش می‌‏آید و شما را تحویل می‌‏گیرد. بازی وسیله‌ای برای بیان احساسات و کشف روابط و ارضای آن است. کودکان معمولا بين ۲ تا ۳ سالگی بازی با دیگران را آغاز می‌کنند، اما اگر استعداد ذاتی و علاقه اجتماعی آنان رشد نیافته باشد، با دیگران سازگار نخواهند شد و علاقه‌ای به حفظ روابط اجتماعی و شرکت در بازی کودکان نخواهند داشت. کودک با بازی و همانندسازی و تقلید از رفتارهای بزرگسالان نه تنها رفتارهای اجتماعی را تمرین می‌کند، بلکه فرصتی برای اصلاح و گسترش شیوه‌های رفتاری به خصوص رفتار اجتماعی مي‌يابد. با كمك بازي کودک شهامت ورود به اجتماع را کسب می‌کند و ياد می‌گیرد که چگونه می‌توان در اجتماع زیست و مسئولیت پذیرفت. همچنین روش‌های مختلف مبارزه با مشکلات و پیدا کردن راه‌حل‌‌ همان مشکلات را می‌آموزد.


دالی موشه، راهی برای برقراری ارتباط

کودک شما خوب می‌‏داند که چند لحظه بعد دوباره شما را خواهد دید. حتی در ۳ ماهگی نوزادتان به خوبی آگاه است که شما صورت‌تان را پشت پرده مخفی کرده‏اید. این بهترین راه‌حلی است که نوزادتان حضور و غیاب و جدایی و بازگشت شما را تجربه و حس مي‌کند. از ۳ ماهگی به بعد کودک شما فنون بازی دالی موشه را یاد می‌‏گیرد، ابتدا این مادر است که صورتش را پنهان می‌‏کند و با نمایان کردن مجدد صورتش، کودک باید بخندد. این کار معنی خاصی ندارد؟ این دقیقا همان کاری است که هنگام گفت‌و‌گو انجام می‌‏دهیم. منتظر می‌‏مانیم تا طرف مقابل صحبتش تمام شود، بعد شروع به صحبت می‌‏کنیم. با کمک بازی دالی موشه، کودک شما با قوانین اصلی برقراری ارتباط آشنا می‌‏شود. به این ترتیب در ۴ ماهگی هنگامی که با او صحبت می‌‏کنید در عین حال که صداهایی را ادا می‌‏کند، گاهی سکوت می‌‏کند و به شما فرصت می‌‏دهد تا پاسخ دهید.


دالی موشه، راهی برای بزرگ شدن

برای یک کودک وابسته به پدر و مادر هیچ چیز لذت بخش‏‌تر از پنهان و دور شدن از والدین نیست. او با اجرای این بازی هر وقت بخواهد از چشم مادر ناپدید می‌‏شود. وقتی پنهان می‌‏شود و شما به دروغ نشان می‌‏دهید که او را نمی‌‏بینید و دارید دنبالش می‌‏گردید، این حس را پیدا می‌‏کند که دوستش دارید و از نبودنش ناراحت هستید. در ابتدا کودکت‌ان خود را پشت دستانش پنهان می‌‏کند چون خودش کسی را نمی‌‏بیند، گمان می‌‏کند دیگران هم او را نمی‌‏بینند این وضعیت در ۵- ۴ سالگی تغییر می‌‏کند و مغز او دست به ساختن سناریوهای پیچیده‏تری می‌‏زند. حالا وقت قایم باشک است!


راهی برای آماده‌سازی کودک برای جدایی‏‌ها

وقتی شما صورت‌تان را پشت یک دستمال پنهان می‌‏کنید و لحظه‏ای بعد مثل خرگوشی که زیر کلاه شعبده بازان ظاهر می‌‏شود، خود را نشان می‌‏دهید، گمان نمی‌‏کنید که کودک‌تان کمی مضطرب می‌‏شود؟ خیر!

از آنجا كه این مفاهیم در حال بازی برای کودک آشکار می‌‏شود پس، او اعتماد به نفس پیدا می‌‏کند و حتی در غیاب لحظه‏ای شما، احساس امنیت می‌‏کند و در زمان جدایی واقعی، وقتی که او باید از مادر خداحافظی کند و به مهد برود حس امنیت همچنان در او باقی خواهد ماند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

با زبان بازی کودکان را بزرگ کنید!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج