۱۲۹۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

این مرد را شناسایی کنید +عکس

دو مرد تبهکار که به روش بدل اندازی، ساعت تقلبی را به مبلغ ده میلیون تومان می فروختند تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

خبرگزاری مهر: اسفند ماه سال 92 فردی با مراجعه به کلانتری 107 فلسطین به مأموران اعلام کرد که پس از خروج از شعبه بانک و به شیوه "بدل اندازی" مورد سرقت مبلغ 10 میلیون تومان قرار گرفته است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "بدل اندازی" و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

این مرد را شناسایی کنید +عکس

مالباخته پس از حضور در پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : مبلغ ۱۰ میلیون تومان را از بانک دریافت و به سمت شرکت محل کار خود در حرکت بودم که یک آقا با لهجه ای خاص جلوی مرا گرفت و عنوان داشت قصد فروش یک عدد ساعت مچی اصل Rolex را دارد . بنده عنوان کردم : "قصد خرید ساعت ندارم" که در همین حین فرد دیگری از پشت سر به ما دو نفر نزدیک شد و پرسید : "آیا این ساعت فروشی است" که فروشنده به وی پاسخ داد: "ساعت را به شما نمی فروشم چون شما دلال هستید". در حالیکه قصد ترک محل و دور شدن از آن دو نفر را داشتم ، فرد مدعی خرید ساعت به سمت آمد و مرا به گوشه ای در پیاده رو کشاند و درخواست کرد: "این ساعت را برای من بخر و در عوض آن مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به شما سود خواهم داد ". به این ترفند و برای گرفتن سود ۵۰۰ هزار تومانی ، به سمت فروشنده ساعت رفته و عنوان کردم که ساعت را می خرم و خریدار نیز پس از تحویل دادن یک ساعت مچی ، مبلغ ۱۰ میلیون تومان را از من گرفت و بلافاصله از محل دور شد . در حالیکه قصد تحویل دادن ساعت به شخص متقاضی خرید آن و دریافت اصل پول خود و مبلغ ۵۰۰ هزار سود حاصل از خرید آن را داشتم ، متوجه شدم که این شخص در حال فرار است و آن زمان بود که فهمیدم آن دو نفر با یکدیگر همدست هستند و یک ساعت تقلبی را به من انداخته اند .

با آغاز رسیدگی به پرونده و بررسی پرونده های مشابه ، کارآگاهان موفق به تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که دقیقا به همین شیوه و شگرد و همگی پس از خروج از شعبات بانکی مناطق مختلف مورد سرقت و بدل اندازی قرار گرفته و سارقان اقدام به سرقت مبالغ چند میلیون تومانی از آنها کرده بودند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده از اظهارات شکات ، کارآگاهان به شعبات مختلف بانکی مراجعه و در بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته شعبات موفق به شناسایی تصویر فردی شدند که به گفته مالباختگان ، با تغییر لهجه سعی داشته تا خود را از اتباع کشور اروپایی معرفی و بدین شیوه و شگرد زمینه اولیه برای بدل اندازی را فراهم کند .

سرهنگ کارآگاه صفدر جان پرور رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ و به منظور شناسایی و دستگیری متهمین پرونده دستور انتشار تصویر به دست آمده یکی از متهمان پرونده که به شیوه "زاغ زنی" اقدام به شناسایی مالباختگان در شعبات مختلف بانکی داشته ، از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین خاطر از تمام شهروندان که موفق به شناسایی متهم شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت، مخفیگاه، محلهای تردد و... این شخص را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۵۶۱۰ در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند. همچنین از شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و موفق به شناسایی تصویر متهم شدند نیز دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خرمشهر - میدان نیلوفر مراجعه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      اخه ادم ساده مگه پول علف خرسه خواستی نیم ساعته پول دار شی خب کمی استفاده از مغز ضرری برا بدن نداره

      پاسخ ها

      • شیلا

        دقیقا . . . بعضیا فکر می کنن مغز رو همینجوری دست نخورده باید تحویل بدن جایزه بگیرن . حتیبه عقلش نرسید پول رو از اون آقا بگیره اول، بعد بره ساعت رو بخره . آخه 500 هزار تومان ارزش همچین ریسکی رو داره ؟ من که اینو می گم یه بار خانواده م دچار همچین اتفاقی شدند اما یک میلیون و پونصد دادن به هوای 200 میلیون نه اینکه 10 میلیون بدن به هوای 500 هزار تومن . (هر چند که خب ما هم عقلمون رو به کار ننداخته بودیم اونموقع )

    • بدون نام

      طمع کار دستت داده برادر به داشتت قاتع باش

    • بدون نام

      با 10 میلیون برو 10 تا ساعت رولکس بخر دیوانه

    • ی نفر

      همیشه دروغگو طمع کار و گول میزنه...

    • مهدی

      بنده سی ساله ساکن همدان هستم. در تاریخ 11 اردیبهشت منزل اینجانب بهمراه منزل صاحبخانه به سرقت رفت. بعد از سه ماه پیگیری مستمر و طبق استعلام اثرانگشت مشخص شده که یکی از سارقان به نام میلاد دارائی فرزند کریم اهل خرم آباد است. خواهش می کنم کمک کنید این شخص پیدا بشه. چون علاوه بر خانه ما 20 خانه دیگر در منطقه ما ظرف یک ماه به سرقت رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اینجا آگاهیه و نه ما پلیس ؟!؟

      • شیلا

        آقای مهدی امیدوارم هرچه سریعتر ازتون رفع خسارت بشه

      • هتـی

        کاربر محترم تو چه میدونی این بدبخت داره چی میکشه؟ مال باختست میفهمی؟ داره به هر دری میزنه..مگه اینجا آگاهی که از ما خواستن این مرد رو شناسایی کنیم؟نه ولی آدم که هستیم...اقا مهدی امیدوارم زودتر پیدا بشه

      • بدون نام

        سرقت 20 تا خونه تو یک ماه؟؟؟؟؟
        معلومه که پلیس همدان درحال تلاش شبانه روزی هستن.............
        البته فقط همدان اینجوری نیس . چند سال پیش تو محله خودمون تو تهران 3تا مرد خفن رو دیدم یکیشون داشت مقدار زیادی پول میشمرد . بابام گفت دزدای این محله همینا هستن ولی جای تعجب داره که پلیس هیچ کاری بهشون نداره........

    • دانیال

      میگم منم یه ساعت رولکس دارم نمیخره؟100 تومنم بیشتر نمیدمش.خخخخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • خریدار

        کمتر حساب کن مشتری شیم...

    • بدون نام

      عكس از اين بدتر داشتي

    • بدون نام

      خودکرده را تدبیر نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج