۱۲۹۱۹۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

یک فرمانده سپاه: کرانه باختری به پا می‌خیزد

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان ‌اینکه "مقاومت فلسطین در جنگ اطلاعاتی به بلوغ رسیده است و توانسته شکست اطلاعاتی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند"، گفت: رژیم صهیونیستی در برآورد قدرت مقاومت شکست خورده است.

ایسنا: جانشین فرمانده کل سپاه با بیان ‌اینکه "مقاومت فلسطین در جنگ اطلاعاتی به بلوغ رسیده است و توانسته شکست اطلاعاتی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند"، گفت: رژیم صهیونیستی در برآورد قدرت مقاومت شکست خورده است.

سردار حسین سلامی شب گذشته در برنامه تلویزیونی نگاه یک، با اشاره به اینکه "بسیاری از تحولات سیاسی و امنیت منطقه بر منطق رژیم صهیونیستی منطبق می‌شود"، افزود: از نظر آمریکا و غرب هنگامی این رژیم قدرتمند است که همسایگان آن ضعیف باشند؛ پس تمام سیاست‌های آمریکا حول این ایده شکل می‌گیرد که چگونه دولت‌های اسلامی ناتوان شوند.

وی ادامه داد: تحولات سوریه، عراق لبنان همگی در راستای اجرای این سیاست است. از سویی سیاست‌های کشورهایی مثل مصر، عربستان و اردن نیز تابع سیاست‌های آمریکاست. آنها حتی با ایران‌هراسی به دنبال این هستند که جنبش‌های جهان اسلام را علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران بسیج کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه "در این شرایط رژیم صهیونیستی احساس کرد که سیاست‌های کشورهای عربی با این رژیم هماهنگ‌تر است تا محور مقاومت"، خاطرنشان کرد: این رژیم با حمله به غزه تلاش کرد شکست‌های قبلی خود را جبران کند.

سلامی با بیان اینکه "تاریخ جنگ‌های رژیم صهیونیستی دو فصل دارد"، افزود: تا سال 1982 همه جنگ‌ها با پیروزی این رژیم خاتمه می‌یافت اما از آن سال به بعد با آغاز فعالیت حزب‌الله لبنان و بعدها حماس و جهاد تصور شکست‌ناپذیری این رژیم تغییر یافت و فرو پاشید و شکست‌های متعددی در جنگ با حزب‌الله و حماس و جهاد اسلامی به این رژیم تحمیل شد. بنابراین آنها به دنبال ایجاد تصویر جدیدی از قدرت خود هستند.

به گفته وی، امروز مقاومت فلسطین به توانایی بومی قدرت رسیده است و تمام اسرائیل زیر برد موشک‌های مقاومت اسلامی قرار دارد و مقاومت فلسطین اکنون تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدیدی را با استفاده از انواع موشک‌ها، راکت‌ها، ضد زره‌ها و پهپادها به کار می‌گیرد.

سلامی با اشاره به خسارات و تلفات رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر، اظهار کرد: این رژیم نه در سطح استراتژیک و نه در سطح عملیاتی نتوانسته به اهداف خود برسد. این رژیم در ارزیابی خود از امکانات حماس با شکست اطلاعاتی مواجه شده است و مقاومت توانسته حد زیادی از قدرت را به دست آورد. رژیم صهیونیستی قادر نیست انبارهای راکت و موشک‌ها را کشف یا قسمت اعظمی از تونل‌ها را پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به مقاومت، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای احیای نهضت مقاومت فلسطین از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند اما منطق و سیاست ما این است که قدرت در جهان اسلام بُعد درون‌زا پیدا کند که این اتفاق در فلسطین و غزه افتاده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هر حمایتی را که لازم باشد به صورت آشکار از فلسطین را انجام می‌دهد و در این مسیر شیعه و سنی هیچ فرقی با هم ندارند.

سلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: اعتبار و عزت فلسطینی‌ها مدیون مقاومت آنهاست که این مقاومت بر اساس موازین اسلامی بوده است. اگر قدرت مقاومت نبود، تعداد شهدای فلسطین بسیار بیشتر از دو هزار نفر می‌بود. تکیه‌گاه امروز مقاومت نیز مردم فلسطین هستند.

وی با اشاره به اینکه "جنگ غزه صحنه ارزش‌های آمریکایی و نشان‌دهنده فروپاشی نظام آمریکاست"، گفت: رژیم صهیونیستی بخش لاینفکی از منافع حیاتی آمریکاست و اتصال سیاسی، اعتقادی و فرهنگی آمریکا و رژیم صهیونیستی موجب شده تا این رژیم بخش مهمی از استراتژی آمریکا باشد. از سویی لابی‌های صهیونیستی نیز نقش مؤثری در حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی دارد. کشورهای عربی نیز به دنبال از بین بردن محور مقاومت هستند تا مشروعیت خود آنها زیر سوال نرود.

سردار سلامی با اشاره به طرح صلح مصر در جنگ اخیر نیز خاطرنشان کرد: در طرح صلح مصر منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی برجسته شده است، پس محور مقاومت در برابر آن مخالفت کرد. راه نجات فلسطین، لبنان و محو اسرائیل، مقاومت است.

وی در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی در نبرد نزدیک شکست خورده و داستان تفوق زمینی ارتش این رژیم تمام شده است. چه تونل‌ها باشد و چه نباشد، ارتش رژیم صهیونیستی قادر به حرکت روی زمین نیست اما آنها از طریق توپخانه و حمله هوایی قادر به عملیات هستند که راکت‌های مقاومت تا حد زیادی توانسته در میدان مواجهه سیاسی و روانی موازنه را برقرار کند. سلاح‌های تدافعی نمی‌توانند بر سلاح‌های تهاجمی غلبه پیدا کنند. گنبد آهنین نمی‌تواند کارآیی مفیدی داشته باشد و حداکثر 20 درصد کارآیی داشته است.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به وجود اختلافات سیاسی در داخل رژیم صهیونیستی به دلیل شکست در جنگ اخیر غزه، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در فضای باخت استراتژیک قرار دارد و پیروزی از آنِ مقاومت است. من معتقدم که در آینده کرانه باختری هم به پا می‌خیزد و برای آزادی فلسطین دفاع می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج