جاباما
۱۲۹۳۴۲
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

یک نماینده: سقوط هواپیما پیش‌بینی می‌شد

عضو کمیسیون عمران مجلس بابیان اینکه سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ به دلیل استاندارد نبودن پیش بینی می شد، گفت: تعدادی از هواپیماهای ۱۴۰ به برخی از ارگانهای دولتی با واسطه فروخته شده است.

خانه ملت: مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگویی، با عرض تسلیت به خانواده های جان باختگان سرنشینان هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ که صبح امروز دچار سانحه شد، گفت: این هواپیما یک هواپیمای اوکراینی است که ایران مشترکا با اوکراین ساخته است و بعداز بازدیدی که در مجلس هشتم از کارخانه تولید این هواپیماها و انجام پروازهای آزمایشی که منجر به سقوط ۲ فروند از این هواپیماها صورت گرفت، مشخص شد هواپیمای ۱۴۰ استاندارد های لازم را ندارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در ابتدا قرار بود به جای این هواپیمای اوکراینی هواپیمای مکزیکی ساخته شود، تصریح کرد: به علت شرایط تحریمی ایران به سراغ ساخت این نوع هواپیمای اوکراینی رفت در حالی که این اقدام درست نبود.

وی با اشاره به اینکه مجموعا ۷ فروند هواپیمای ۱۴۰ تولید مشترک ایران و اوکراین در کشور ساخته شده است، ادامه داد: یک فروند از این هواپیما در زمان پرواز در محل باند آزمایشی در اصفهان سقوط کرد و خلبان و خدمه پرواز جان خود را از دست دادند.

لاهوتی با یاداوری اینکه یک فروند دیگر از هواپیماهای آنتونوف ۱۴۰ نیز در زمان پرواز آزمایشی در فرودگاه بروجرد سقوط کرد، افزود: شرکت سازنده بعد از اینکه دید به علت سقوط ۲ فروند از هواپیماها در زمان پرواز آزمایشی، ایرلاینها این هواپیماها را نمی خرند به ناچار با واسطه یک فروند را به نیروی انتظامی و یک فروند دیگر را به نیروی دریایی برای انجام گشت فروخت.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه یک فروند از ۷ هواپیمای ۱۴۰ ساخته شده در ایران نیز برای کاربری به عنوان آمبولانس مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: ۲ فروند هواپیمای باقیمانده با راه اندازی شرکت سپاهان که متعلق به وزارت دفاع است، برای حمل و نقل هوایی و انجام پرواز به کار گرفته شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با یادآوری اینکه هفته گذشته با یک فروند از هواپیماهای شرکت سپاهان به گیلان سفر کرده است، تصریح کرد: قبل از پرواز با خلبان گفتگویی داشته که صحبت های مطرح شده گواهی بر نداشتن استانداردهای لازم در این نوع هواپیماها بوده است و خلبان نسبت به انجام پرواز با هواپیمای ۱۴۰ ابراز نگرانی کرده است.

وی ادامه داد: با این وضعیت ما منتظر وقوع چنین حادثه ای بودیم و برای سازمان هواپیمایی متاسفیم که از هواپیماهای بدون استاندارد برای جابجایی مردم استفاده می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در این رابطه تذکری کتبی به مسئولان سازمان هواپیمایی اعلام کرده است، تصریح کرد: باید جلوی پرواز با هواپیماهای ۱۴۰ گرفته شود و وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی و حتی کمیسیون عمران مجلس باید در این رابطه پاسخگو باشند.

لاهوتی گفت: در ۴ سال گذشته ۲ بازدید از کارخانه تولید هواپیمای ۱۴۰ داشتیم و سوالی که وجود دارد این است که چرا وقتی در پروزاهای آزمایشی هواپیمایی دچار حادثه می شود و سقوط می کند دوباره به کار گرفته می شود که سازمان هواپیمایی باید به این سوال پاسخ شفاف دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر مجلس از ابزار نظارتی خود استفاده نکند صنعت هواپیمایی کشور که دچار بحران شده است بهبود و پیشرفتی پیدا نخواهد کرد.

گفتنی است؛ صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافری سپاهان از نوع آنتونف۱۴۰ که از مهرآباد به سمت طبس در حال پرواز بود در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      ايران خاويار دارد، قالي دارد، زعفران دارد، پسته دارد، نفت و گاز و صنايع وابسته به انها را دارد، چه اصراري به ساخت ماشين و هواپيما و ساير وسايلي هست كه امتحانمونو در ساخت و مونتاژشون پس داديم !!! چرا بازار خاويار و فرش و زعفرون و ..... در دنيا به دست نگيريم و در عوض بهترين ماشين و هواپيما و ..... وارد نكنيم ؟؟؟؟؟؟؟؟ فرش ماشيني وارد مي كنيم و پرايد ميسازيم !!!! به اين ميگن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • طنز

        هزارتا لایک++++
        حالا نمیشد تو ساخت هواپیما و ماشین خود کفا نشیم؟!!!! والا.

    • نيلوفر

      اين نماينده محترم كه الان براي مردم دلسوزي مي كنند و انتظار همچين حادثه اي رو داشتند چرا قبلا اين مسايل رو عنوان نكردند غير از اينه كه با برملا شدن همچين مسايلي، شايد حتي يك درصد اين اتفاق نمي افتاد ؟؟؟

    • موسی

      ظاهرا چیزی کم ارزش تر از جون ادما تو دنیا وجود نداره

    • ناشناس

      جالبه . شماها که می دانستید چرا امتحان کردید؟

    • رضا

      فقط ميتونم اظهار تاسف كنم براى خودمون با اين صنعت شيكمون.....واقعأ كه....البته كه اينها آثار تحريم هاست..

      پاسخ ها

      • طنز

        مجبورن مگه؟!!
        نسازن.وقتی تحریمیم نسازن،با قاطر سفر میکنیم.

    • تارا

      خیلییییییی جالبه که همه انتظار این حادثه رو داشتن و هیچ اقدامی نکردن! مسئولین اگه یه لحظه به این فک کنن که ممکنه یکی از عزیزان خودشون تو این پرواز بودن، یه کم وجدانشون بیدار میشه. متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج