جاباما
۱۳۰۰۶۱
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

فروش جغد شاخدار کنار خیابان! +عکس

مگر می‌شود فراموش کرد که ارتباط دامپزشکان و یگان حفاظت محیط زیست می‌تواند تا اندازه‌ای، دست سودجویان را کوتاه کرده و با معرفی امثال این فروشنده به مراجع قانونی، دست‌کم دشواری‌های خرید و فروش حیوانات کمتر شود؟

تابناک: حیوانی که در برخی فرهنگ‌‌ها، نشانه ذکاوت به شمار می‌رو‌د، اسیر دست انسانی شده که ظاهرا از او باهوش‌تر است و می‌تواند اسیرش کند؛ هم می‌تواند اسیرش کند و هم‌ شیوه‌ای نوین برای سودآوری از آن ابداع کند!

شاید این جمله که زیر پوست شهر از شیر مرغ تا جان آدمیزاد می‌توان یافت، به دلیل تجربیاتی که بیشترمان به دست آورده‌ایم، جمله‌ای باور‌پذیر باشد که نیازی به شرح و بسط ندارد؛ اما وقتی بشنویم از هنگامی که تکاپویی بزرگ در زمینه مراقبت از محیط‌ زیست ‌کشور شکل گرفته، برخی دست‌درازی به آن را وارد افق‌های جدید کرده‌اند، جای شگفتی بسیار دارد!

بنا بر این گزارش، به تازگی برخی ساکنان غرب تهران در مسیر عبور و مرور روزانه خود با فروش جغد شاخدار کنار خیابان روبه‌رو شده و‌ گاه درباره چند و چون ماجرا با فروشنده صحبت کرده‌اند تا شاید شکشان درباره اینکه جلو دوربین مخفی هستند یا خیر، مرتفع شود، ولی سرانجام دریافته‌اند که با حقیقتی بسیار تلخ روبه‌رو شده‌اند که ظاهرا شیوه جدید سودجویان از حیات وحش است!

جغد شاخدار چهارماهه‌ای که تقریبا هنوز جوجه‌ است و احتمالا به اسارت در‌‌آوردنش کار چندان دشواری نباشد، در این گرمای سوزان، اسیر فروشنده‌ای است که قیمت پایه برای فروش آن را دو و نیم میلیون تومان انتخاب کرده و شاید جایی هم برای چانه زدن در نرخش کنار گذاشته باشد؛ فروشنده‌ای که بی‌ترس از مأموران و نگرانی از بازداشت، آسوده با همه وارد گفت‌وگو می‌شود و توضیح می‌دهد، خوراک حیوان چیست و برای نگهداری‌اش چه نکاتی را باید رعایت کرد.

فروش جغد شاخدار کنار خیابان! +عکس

اینقدر این کسب و کار به سادگی در حال رقم خوردن است که تعجب می‌کنیم نکند خرید و فروش گونه‌ای چون جغد آزاد شده و قرار است از این به بعد کنار فال‌های گردو‌ کنار خیابان، شاهد دست‌فروشی امثال جغد و عقاب هم باشیم که مزیتشان در فروش، جوجه بودنشان ذکر می‌شود؛ انگار چون جوجه‌اند، می‌توان دست‌آموزشان کرد!

جالب‌تر اینجاست که فروشنده ادعا دارد حیوان بیچاره در یکی از دامپزشکی‌های نام‌آشنای شهر، پرونده پزشکی دارد تا از یک سو خیال خریداران آسوده شود که انگل و بیماری ندارد و پولشان هدر نمی‌رود (!) و از سوی دیگر، موجی از افکار مخرب به ذهنمان راه یابد.

مگر می‌شود دامپزشک باشی و به اهمیت گونه‌های مختلف آگاهی داشته باشی و بعد برای هزینه یک معاینه و احتمالا تجویز واکسن، مکمل و دارو و یا حتی دادن آگاهی درباره چگونگی نگهداری حیوانات‌‌ رها در طبیعت، به روی خودت نیاوری که حلقه‌ای در چرخه خرید و فروش غیر قانونی حیات وحش شده‌ای؟

مگر می‌شود، فراموش کرد که ارتباط دامپزشکان و یگان حفاظت محیط زیست می‌تواند تا حدودی دست سودجویان را کوتاه کرده و با معرفی امثال این فروشنده به مراجع قانونی، دست‌کم دشواری‌های خرید و فروش حیوانات کمتر شود؟ بماند که در‌شگفتیم چرا تاکنون به این موضوع‌ توجه نشده است!

ابعاد ماجرا هنگامی دردناک‌تر می‌شود که می‌بینیم فروشنده جغد بیچاره، شماره تماسش را در اختیار علاقه‌مندان به خرید امثال این جغد می‌گذارد تا اگر توانستند پول خرید حیوان را فراهم کنند، با او تماس بگیرند و برای انجام معامله با او قرار و مدار بگذارند!

در پایان لازم به یادآوری است، اطلاعات تماس این فروشنده و آدرس پاتوق هر روزه او نزد تابناک موجود است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سینا

      واقعا آدم متاسف میشه در این مواقع شهروندان محترم باید خودشون احساس مسئولیت بکنند و موضوع رو به یگان حفاظت از محیط زیست یا حداقل نیروی انتظامی گزارش کنند محیط زیست برای همه است ونه برای عده ای که فقط به خاطر سودی ناچیز اون رو ازیین میبرند تنها محیط زیست بلکه آثار باستانی وفرهنگی هم باید همینطور باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج