۱۳۰۳۷
۵۰۵۵
۵۰۵۵
پ

تو نمي‌تواني، من را به اينجا رسانده!

رازهاي موفقيت ديويد بكام

وقتي ۱۳‌سال بيشتر نداشتم آرزوي بزرگي را در خودم پرورانده بودم. روياي فوتباليست شدن روياي روز و شب كودكانه‌ام بود اما نقطه شروع تلاش‌هايم براي رسيدن به اين روياي بزرگ برخلاف داستان آدم‌هاي موفق روي زمين، با تشويق و انگيزه شروع نشد.

رازهاي موفقيت ديويد بكام
رازهاي موفقيت ديويد بكام

وقتي ۱۳‌سال بيشتر نداشتم آرزوي بزرگي را در خودم پرورانده بودم. روياي فوتباليست شدن روياي روز و شب كودكانه‌ام بود اما نقطه شروع تلاش‌هايم براي رسيدن به اين روياي بزرگ برخلاف داستان آدم‌هاي موفق روي زمين، با تشويق و انگيزه شروع نشد. يكي از روزها، وقتي داشتم در مورد روياي فوتباليست شدن البته از نوع حرفه‌اي‌اش، با مربي ورزشم صحبت مي‌كردم، او جمله‌اي را بر زبان آورد كه از همان جا مسير زندگي مرا تغيير داد. فكر مي‌كنيد مربي ورزش من در واكنش روياي من چه چيزي برايم داشت؟ او خيلي راحت پوزخند احمقانه‌اي زد و گفت:«تو هرگز فوتباليست نمي‌شوي چون خيلي كوچكي و به اندازه كافي قوي نيستي!»


حق با شماست

از آن صدا عصباني شويد و مانند بكام به مربي لجوج و منفي‌باف‌تان بفهمانيد كه مي‌توانيد دست به هر كاري كه دوست داريد بزنيد. افكار منفي را جزئي جدا از خود فرض كنيد و اجازه گسترش آن را در ذهن‌تان ندهيد. مانند بكام بازي كنيد و مانند او با مربي‌هاي ذهن‌تان رفتار كنيد.

مربي‌ها همه جا هستند و نمي‌توانيد حرف‌هاي‌شان را نشنيده بگيريد اما مي‌توانيد مانند ديويد بكام جهت درستي به اين جملات منفي بدهيد و باورشان نكنيد. هنري فورد جمله معروفي دارد كه مي‌گويد:«چه بگويي مي‌تواني و چه بگويي نمي‌تواني، در هر صورت حق با شماست.»


يك تمرين ساده و كوچك

از آنجا كه صداهاي بازدارنده‌اي مانند مربي بكام در هر جايي وجود دارند و ممكن است يك ضد‌انگيزه براي‌تان به حساب بيايد، ما براي شما يك تمرين ساده را شرح مي‌دهيم كه با انجام آن مي‌توانيد دست به عمل بزنيد. وقتي جملات منفي مربوط به آدم‌هاي اطراف‌تان باشد شايد راحت‌تر بتوان آن‌ها را ناديده گرفت مثلا با يك تاييد ساده (البته در ظاهر )مانع ادامه بحث شد اما وقتي مربي، صداي آزاردهنده‌اي در ذهن شما باشد تكليف‌تان چيست؟ در اين شرايط وقتي صدايي شما را از ادامه كاري منع كرد به ياد مربي ديويد بكام و پيش‌بيني نادرستش در مورد آينده حرفه‌اي ديويد بكام بيفتيد.


مربي اصلا شوخي نداشت

جمله‌اي كه مربي ورزش ديويد بكام در آن زمان به او گفت اصلا حالت كنايه يا جوك نداشت بلكه كاملا صريح و آشكار او را از روياي كودكانه‌اش دور مي‌ساخت. بكام مي‌گويد:«در زندگي شخصي من هيچ‌چيزي به اندازه اين‌كه به من بگويند تو نمي‌تواني، نمي‌تواند براي من انگيزه و انرژي ايجاد كند چون تازه در آن زمان است كه موتور قدرتمند من به راه مي‌افتد.» هرچند ناراحتي و سرخوردگي موقتي، زندگي را در آن زمان براي اين فوتباليست مشهور سخت كرده بود اما زمان ثابت كرد نيروي انسان براي به دست آوردن هرچيزي حتي اگر موانع زيادي برايش وجود داشته باشد، بي‌نهايت است.


در هر صورت تو راست مي‌گويي

وقتي داستان بكام را مي‌خوانيد شايد در گوشه‌هايي از آن احساس همذات پنداري شديدي بكنيد امثال اينگونه مربي‌ها در زندگي هر كسي وجود دارند. معلم، همكار، دوست، همسر يا حتي خودتان! چند بار اتفاق افتاده كه خودتان مانع رسيدن به روياهاي‌تان شده‌ايد؟ مربي بكام را به خاطر بياوريد. تا به حال چند نفر جرات اين را پيدا كرده‌اند كه با وجود هيجان‌ها و انگيزه‌هاي بالا براي رسيدن به هدف‌تان، در همان شروع كار شما را از ادامه راه باز داشته‌اند و با زباني ساده‌تر صداي‌تان را در نطفه خفه كرده‌اند؟

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

رازهاي موفقيت ديويد بكام


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج