۱۳۰۴۰۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نظر یک مرجع تقلید درباره «تفکیک جنسیتی»

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: همانطور که در سطوح نماز جماعت زنان و مردان جدا هستند، در بسیاری از مجامع و ادارات نیز باید طرح تکریم بانوان انجام شود و قطعا با اجرای این طرح، مشکلی پیش نخواهد آمد.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله ‌ناصر مکارم شیرازی در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار کرد: دو عامل ضددینی سبب می‌شود مسلمانان گرفتار ضعف و ناراحتی شوند و در مواضع اسلام شبهه‌افکنی شود، آرزوهای دراز و زندگی زرق و برق و پرهزینه که مردم را به خود مشغول کرده است.

وی تصریح کرد: امید است اساتید بسیجی این دو اصل را که سبب پیشرفت است در نظر قرار دهند، این نکته را که در شرایط فعلی عده‌ای در مقابل برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی اسلام قرار گرفته‌اند که این افراد به سه گروه تقسیم می‌شوند افرادی که اسلام را قبول دارند اما اهل تسامح و تساهل هستند آن‌ها که معتقدند طرح تکریم بانوان نباشد و تسامح را به مسائل دینی مرتبط می‌کنند و در بانکداری قاطی مسائل مشکوک می‌شوند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: عده‌ای نسبت به مسائل بی‌تفاوت هستند و تنها می‌گویند که باید احکام اسلامی پیش رود و گروهی دیگر مسائل اسلامی را مانع فعالیت‌های خود می‌دانند، به عنوان مثال در مسئله اعتکاف جوانان معتقدند اسلام از اعتکاف استفاده ابزاری کرده است، اینان وقتی عاشورای حسینی را پرشور می‌گیرند ناراحت می‌شوند، هر چه مسائل اسلامی پررنگ‌تر باشد ناراحت می‌شوند و به دنبال این هستند تا مردم به مسائل اسلامی پشت کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: این گروه‌ها با فرهنگ و عقاید اسلامی سعی می‌کنند جامعه را تضعیف کنند بنابراین باید در برابر این افراد بسیج شویم.

وی با بیان اینکه باید حضورمان را در حاشیه شهر پررنگ کنیم ابراز کرد: باید حوزه‌های علمیه را در حاشیه شهر گسترش دهیم و به ساخت مساجد و حسینیه‌ها اقدام کنیم.

مرجع عالیقدر جهان تشیع اظهار کرد: اگر در حاشیه شهر حضور نداشته باشیم سنگرها یکی پس از دیگری ازما گرفته می‌شود و در مقابل غرب‌زدگان نیز عده‌ای به دنبال طرح تکریم بانوان هستند و این اختلافی است که امروز به وجود آمده است، همانطور که در سطوح نماز جماعت زنان و مردان جدا هستند، در بسیاری از مجامع و ادارات نیز باید طرح تکریم بانوان انجام شود و قطعا با اجرای این طرح، مشکلی پیش نخواهد آمد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: باید محکم در مقابل حربه‌های دشمنان بایستیم، حوزه علمیه قم باید حضورش در همه جا آشکار باشد به طوری که بتواند در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کند برای زدودن شبهات و تقویت مبانی اخلاق در مقابل کسانی که می‌خواهند نظام را کمرنگ کنند و باید نشان دهیم که شکست این افراد آسان است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر جوانان را بی‌تفاوت از مسائل دینی تربیت کنیم جوانان نسبت به مسائل مذهبی و اسلام عکس‌العملی نشان نخواهند داد، در این زمان جوانان در مقابل جبهه فرهنگی و حق علیه باطل نمی‌توانند دفاع کنند بنابراین باید جوانان را نسبت به مسائل دینی آشنا کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج