۱۳۰۶۳۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

روایتی از نشست کاهش قیمت خودرو

نادر قاضی پور، عضو شورای رقابت در رابطه با نشست روز چهارشنبه این شورا توضیح داد و گفت: کاهش قیمت خودرو را پیگیری می کنیم.

خبرآنلاین: حتی حالا هم که شورای رقابت درنشست چهارشنبه هفته گذشته خود وضعیت تازه ای برای خودرو رقم نزد باز هم بازار خودرو در شرایط رکودی خود به سر می برد.

بر اساس روایت فعالان بازار خودرو یک روز پس از اینکه شورای رقابت تصمیمی در رابطه با قیمت خودرو منتشر نکرد و در روز پنج شنبه هفته ای که سپری شد بازار خودرو کم تحرک تر از گذشته به فعالیت خود ادامه داد. این کم تحرکی به اندازه ای است که بسیاری از فعالان بازار اعتقاد دارند از یک قرارداد ساده فروش خودرو تا اندازه زیادی خوشحال می شوند چرا که مردم از بازار خودرو روی برگرداندند و تمایلی به خرید خودرو ندارند.

اتفاقی که تقریبا در هیچ فصل تابستانی تا این اندازه وجود نداشته است چرا که هرساله با فرا رسیدن تابستان بسیاری از شهروندان اقدام به خرید خودرو می کردند. موضوعی که تابستان سال جاری با آن تا حد زیادی بیگانه است.

در همین رابطه نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس که در شورای رقابت نیز عضویت دارد هفته گذشته اعلام کرده بود که برخی اعضای شورای رقابت به دنبال کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو هستند. موضوعی که با پایان نشست چهارشنبه شورای رقابت به نوعی منتفی شد تا باز هم این سوال برای شهروندان شکل گیرد که فرجام بازار خودرو چه خواهد شد.

موضوعی که قاضی پور در گفت و گویی در رابطه با آن اینگونه توضیح می دهد: « حق با مردم است. به هر حال چندی است ما مدام می گوییم قیمت ها باید کاهش پیدا کند. این موضوع خواسته مردم است. این خواسته قابل احترام است چرا که تقریبا همگی می دانیم قیمت خودروهایی داخلی این سطحی نیست که در بازار به فروش می رسد.»

او گفته های خود را اینگونه ادامه داد: « نباید وضعیتی ایجاد کنیم که شهروندان از بازار خودرو روی برگردانند. این اتفاق خوبی برای صنعت خودروی ما نیست. نکته این است که چرا این عدم تمایل به خرید خودرو در بخش های دیگر با وجود تورم وجود ندارد. به هر حال مردم می دانند که قیمت تمام شده خودرو برای فروش این چیزی نیست که در بازار قیمت گذاری شده است. »

عضو شورای رقابت در ادامه گفته های خود توضیح داد که اعضای دولتی عضو شورای رقابت تمایل چندانی به کاهش قیمت خودرو ندارند: « به هر حال دولت نیز اعضایی در شورای رقابت دارد. ولی ما تلاش مان را همچنان می کنیم تا قیمت خودرو بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند. این یک خواسته عمومی است و قطعا آن را رها نمی کنیم. خریداران خوردو تاوان برخی از کارهای اقتصادی کارخانه های خودرو سازی را نباید بدهند و به همین دلیل ما اعتقاد داریم آنها می توانند بین ۱۵ تا ۳۰ درصد قیمت خودروی تولیدی را کاهش دهند. »

قاضی پور افوزد: « پیگیر کاهش قیمت خودرو هستیم. حق با مردم است که برای خرید به بازار خودرو مراجعه نکنند. هر چند نشست روز چهارشنبه شورای رقابت خروجی قابل توجهی برای قیمت خودرو نداشت اما بی تردید ما تا انتها موضوع را پیگیری می کنیم و باید یک نتیجه معقول و درست از آن به وجود آید. »
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج