۱۳۰۹۰
۵ نظر
۵۰۳۹
۵ نظر
۵۰۳۹
پ

بیشتر چه افرادی تتو می کنند؟

اگر واقعا مشکل اعتماد به نفس دارید "تتو" کنید!

این روزها تتوکردن در همه نقاط جهان به یک مد تبدیل شده و بسیاری از نوجوانان و جوانان بدون توجه به عوارض آن، طرح و نقش های مختلفی را روی صورت و بدنشان تتو می کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید افرادی که سراغ تتو می روند به دو گروه مهم تقسیم می شوند.

این روزها تتوکردن در همه نقاط جهان به یک مد تبدیل شده و بسیاری از نوجوانان و جوانان بدون توجه به عوارض آن، طرح و نقش های مختلفی را روی صورت و بدنشان تتو می کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید افرادی که سراغ تتو می روند به دو گروه مهم تقسیم می شوند؛ گروه اول افرادی هستند که روی بدنشان تصاویر و متون مختلف، یک نماد یا یک حیوان خاص یا حتی اشکال نامفهوم و عجیب و غریب تتو می کنند. این افراد معتقدند تتو، آنها را خاص و منحصربه فرد می کند یا به کمک تتو می توانند علاقه خود به یک گروه یا نماد خاص را به خوبی نشان دهند. در مقابل، افراد دیگری که ۶۰ درصد آنها را خانم ها تشکیل می دهند تنها به صرف داشتن چهره ای زیباتر سراغ تتوهای آرایشی و زیبایی مانند تتوکردن ابرو، خط چشم، خط لب و... می روند.

اگر واقعا مشکل اعتماد به نفس دارید "تتو" کنید!

گروه اول معمولا نوجوانان و جوانانی هستند که یا اعتماد به نفس پایینی دارند وبرای رسیدن به اعتماد به نفس بیشتر دست به رفتارهایی نمایشی می زنند یا می خواهند خودشان را بیشتر نشان دهند و مطرح شوند. گاهی این موضوع تا جایی پیش می رود که این افراد به بیماران روانی تبدیل می شوند و ده ها و حتی صدها تتو روی بدنشان انجام می دهند؛ طوری که رنگ طبیعی پوست شان به سختی دیده می شود. البته افرادی که دچار اختلال شخصیت ضداجتماعی یا سایکوپات هستند نیز برای زیرپا گذاشتن قوانین جامعه تتوهای مشخص و با یک مفهوم خاص را انتخاب می کنند که در همین گروه اول جای می گیرند.

اما در گروه دوم، میل رسیدن به زیبایی بیشتر و تمایل به مدگرایی علت مهم انتخاب تتوهای آرایشی است. این افراد لزوما اعتماد به نفس پایینی ندارند و اگر از عوارض تتو مطلع شوند به طور حتم از انجام آن منصرف خواهند شد. البته نقش خانواده، دوستان و اطرافیان را نمی توان در این بین نادیده گرفت؛ به عنوان نمونه گاهی دوران نوجوانی به دوران سرکشی و انجام تجربه های جدید تبدیل می شود و نوجوان برای خودنمایی و محبوب شدن سراغ تتوکردن می رود و تاثیر گروه همسالان نیز مزید بر علت می شود تا تتوکردن آخرین راه برای مطرح شدن بین گروه های دوستانه باشد. در این شرایط خانواده حتما باید با یک روان درمانگر مشورت کند چراکه در بسیاری از مواقع با بحث و جدل میان نوجوان و والدین اوضاع از چیزی که هست، بدتر می شود و نوجوان از خانواده فاصله می گیرد.

بنابراین افرادی که به دنبال انواع تتو هستند شخصیت های قابل حدس و غیرمبهمی دارند و از روی نوع تتوی آنها تا حد زیادی می توان به تفککرات و عقاید شخصی شان پی برد. در اینجا باید به تاثیرات مثبت اما محدود تتوها اشاره کنم. بسیاری از بیماران به دلایل مختلف دچار نقایصی هستند که تتو علاوه بر رفع مشکل آنها باعث افزایش مطلوب اعتماد به نفسشان هم می شود. سال ها پیش من بیماری داشتم که به سرطان خون مبتلا بود و خوشبختانه مراحل درمان را به خوبی طی کرد اما مشکل این خانم جوان این بود که بعد از طی مراحل شیمی درمانی صاحب موهای کم پشتی شد و هرگز موهای ناحیه ابروی او رشد نکرد و این موضوع به شدت آزارش می داد تا اینکه پس از تتوی ابرو چهره ای طبیعی پیدا کرد و نشانه های افسردگی در او کاملا محو شد. اما متاسفانه بسیاری از افراد به ویژه خانم ها بدون هیچ مشکل عمده ای و تنها به صرف رسیدن به زیبایی بیشستر به سراغ تتوکردن غیرضروری می روند؛ درصورتی که به کمک روش های دیگری نیز می توان به زیبایی رسید؛ به شرطی که فرد از اعتماد به نفس مناسبی برخوردار باشد و در رسیدن به زیبایی افراط نکند. فراموش نکنیم میل به زیبایی در انسان ها طبیعی است اما اگر بیش از حد باشد و فرد را دچار وسواس فکری و عدم رضایت دائمی از خود کند، جلسات مشاوره و مداخلات درمانی راه حل نهایی خواهد بود.

منبع: هفته نامه سلامتی

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

اگر واقعا مشکل اعتماد به نفس دارید "تتو" کنید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وفا

      بعضی تتوهای بدن زیباست تا زمان جوانی. وقتی در زمان پیری پوست بدن شل میشه ، تتو هم خیلی زشتو چندش میشه

    • فاطیما

      ما که مشکل اعتماد بنفس نداریم.اگه کسی میخواد اعتماد بنفسش بره بالا بیاد پیش خودم .

    • FFFFF

      دقيقا افراد عادي كه هيچ مشكلي نداشتند وفقط صرفا براي زيباي بيشتر بوده ابروهاي خود را تتو كردند بعداز مدتي ...ببخشيدا مثل سگ پشيمون شدند...نكنيد اين كارا رو....

    • سلمان

      وفا خانم زمان پیری تقریبا هر طور باشی زشت میشی.فاطیما خانم شما بلدی خالکوبی کنی آدرس میدی .من یکی که هیچ وقت تتوی اسکافیلدو یادم نمیره خیلی باحال بود

    • روح اله

      بنظر من تو کار خدا دخالت نکنیم بهتره.جدا از اشکال شرعی..عوارضم داره.اگه کسی مشکل اعتماد به نفس داره بره یه تنه به مرمر بزنه اعتماد به نفسش زیاد میشه.....یا اعتماد به نفسش زیاد میشه یا مرمر خجالتی میشه.از این دو حالت خارج نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج