۱۳۱۶۸
۷ نظر
۵۰۳۳
۷ نظر
۵۰۳۳
پ

جوان ها کلاسیک ها را کنار می زنند/ نظرسنجی مردمی درباره محبوبترین مجری برنامه های اجتماعی

خانم مجری، مجری پارک ملت را گرفت

نسل جدید مجریان تلویزیون حاشیه امن مجریان قدیمی را به شدت تهدید کرده است. مجریان قدیمی تلویزیون با صدای رسا و توانمندی شان در بازی با کلمات و ادای یک نفس تعارفات و خوشامدگویی های مطنطن کم کم از تخت سلطنت شان در تلویزیون فرو می افتند.

نسل جدید مجریان تلویزیون حاشیه امن مجریان قدیمی را به شدت تهدید کرده است. مجریان قدیمی تلویزیون با صدای رسا و توانمندی شان در بازی با کلمات و ادای یک نفس تعارفات و خوشامدگویی های مطنطن کم کم از تخت سلطنت شان در تلویزیون فرو می افتند. نسلی مثل رضا صفدری مرحوم، حسینیان، احمدزاده، شجاعی مهر و شهیدی فر. حالا تماشاگران امروز تلویزیون به دنبال چهره هایی هستند که بی تکلف تر و راحت تر به اصل سوژه بپردازند و با آنها ارتباط بگیرند.

مجریانی که الزاما طنین صدای مجریان قبلی و مهارت آنان در بازی با کلمات و واژه ها را ندارند. نسلی جوانتر و جسورتر و بی آلایش تر.

داستان به عادل فردوسی پور محدود نمی شود. شبکه اول نظرسنجی مردمی را بر روی سایت خود گذاشته درباره محبوبترین مجری برنامه های اجتماعی. در بین گزینه ها دو نام از مجریان کلاسیک تلویزیون حضور دارد. شهیدی فر و شجاعی مهر. اما حاصل این نظرسنجی، برتری یک مجری جوان و کم نام و نشان به نام نجمه جودکی است که بالاتر از دو مرد خوش صدا و کارآزموده، محبوبترین مجری برنامه های شبکه اول لقب گرفته است.

خانم مجری، مجری پارک ملت را گرفت

جودکی که سابقه ای کمتر از دو سال در اجرای برنامه های تلویزیونی دارد اجرای برنامه یار مهربان در شبکه دو و فرصت ویژه و غیرمنتظره در شبکه اول را در کارنامه خود دارد. این مجری جوان البته هنوز راهی طولانی برای رسیدن به جایگاه مجریان زن محبوب تلویزیونی دارد. چهره هایی مثل ژیلا صادقی مجری فعلی برنامه خانه فیروزه ای از شبکه سه، نیولفر امینی فر مجری تهران ۲۰ در شبکه تهران و آزاده نامداری که این روزها در شبکه جام جم برنامه اجرا می کند. مجریانی که با قدرت جعبه جادو. به چهره های آشنا و محبوب مردم بدل شده اند. به نظر می رسد تلویزیون با درنظرگرفتن شأن کهنه کارهای حوزه اجرا، باید راه را برای جوان ها بیشتر باز کند. دوران جدیدی است.

شهیدی فر دیگر مرد اول نیست!

درحالی که این روزها انتقادها از برنامه پارک ملت و مجری اش به اوج خودش رسیده، نظرسنجی گروه اجتماعی شبکه یک برای محبوب ترین مجری و قرارگرفتن شهیدی فر در رتبه دوم این نظرسنجی ضربه دیگری به این برنامه بود.

برنامه «پارک ملت» و مجری مطرحش محمدرضا شهیدی فر، این روزها در بین مخاطبان تلویزیون و به خصوص شبکه یکی ها اصلا حال و روز خوشی ندارند. شهیدی فر در برناماه «پارک ملت» برخلاف کار قبلی اش دست به ریسک بزرگی زد و خودش را محور اصلی برنامه قرار داد تا به این شکل ضعف اطلاعات عمومی اش در برخی عرصه ها ازجمله ورزش و سینما به وضوح عیان شود. بروز این ضعف ها در رویارویی با میهمانان این عرصه و انتخاب غلط سوژه از طرف او موجب شد تا شهیدی فر در طول اجرای برنامه «پارک ملت» بارها و بارها مورد انتقاد شدید رسانه ها و منتقدان قرار بگیرد، رسانه و منتقدانی که روزی از مدل برنامه های او حمایت می کردند و او را یکی از بهترین مجریان تلویزیون می دانستند.

حالا هم پس از انتقادات صاحب نظران، در یک نظرسنجی اینترنتی که از مردم در خصوص میزان محبوبیت مجریان شبکه یک انجام شده است، شهیدی فر در رتبه دوم و پس از یک مجری جوان به نام نجمه جودکی که برنامه «غیرمنتظره» را اجرا می کند، قرار گرفته است. شاید در حالت عادی و باوجود رقبایی مثل هرمز شجاعی مهر، نجمه جنودکی، میلاد شیران، جلال سمیعی، محمد قاسمی، سیده محبوبه میرسعید، ساسان گلستانه، روژین کائنی و خانم جدیدی هیچ کس گزینه نخست مخاطبان را کسی جز محمدرضا شهیدی فر نمی دانست ولی در نتیجه نظرسنجی پیش بینی ها درست از آب درنیامد و شهیدی فر رتبه دوم این لیست را به خود اختصاص داد.

در این نظرسنجی که از خرداد تا ۱۵ آیان ادامه داشته، ۶۸۲۳ نفر شرکت کرده بودند که از میان آرا، نجمه جودکی ۱۵۰۴ رای به دست آورد و محمدرضا شهیدی فر ۱۳۶۸ رای. این نشان می دهد حتی مردم هم از این مجری و برنامه اش مثل گذشته راضی نیستند. شاید مهم ترین علتی که شهیدی فر جایگاهش در شبکه یک لغزنده شده، همان جریان خود محوری کردن برنامه «پارک ملت» شده است.

شهیدی فر در این برنامه میهمانان بسیار خوبی را آورده است که اگر هرکدام از آنها به همراه یک کارشناس خبره یا یک مصاحبه گر متخصص رو به روی هم می نشستند، می توانستند برنامه «پارک ملت» را بسیار جذاب و فراگیر کنند اما شهیدی فر خود به تنهایی مقابل این میهمانان که بالقوه قابلیت جنجال و حاشیه های دیدنی داشتند، مباحثی کاملا خنثی شکل بگیرد. نمونه هایش را هم می توانید در برنامه هایی که میهمانانش آدم هایی مثل خداداد عزیزی، ابراهیم حاتمی کیا، آندرانیک تیموریان، مسعود ده نمکی و... به راحتی مشاهده کنید. به هر حال این نظرسنجی نشان می دهد مردم هم به نوعی خواستار عوض شدن رویه شهیدی فر و برنامه اش هستند و باید امیدوار بود که شهیدی فر این زنگ خطر را جدی بگیرد و متوجه باشد که اصلا در شأن یک مجری باسابقه و کهنه کار تلویزیون و رادیو نیست.

منبع: روزنامه هفت صبح

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

خانم مجری، مجری پارک ملت را گرفت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      در کل خبر های به روز است من تشکر میکنم از همه همکارانی که در این راستا می کوشند.

    • سیمین

      شهیدی فر مجریه بدی نیست همینقدر که به میهمان فرصت حرف زدن میده کافیه چون هیچکدوم از مجریای تلویزیون اینکارو نمیکنن،اتفاقا همین چند شب پیش مصاحبه شهیدی فر با رضا میرکریمی عالی بود

    • فاران

      همه اینا بستگی به سوژه و نوع برنامه داره
      آیا این مجری میتونه در ایام عزاداریها و مشابه آن که همه در حزن و اندوه هستند بعنوان یک مجری خوب ایفای نقش کنه ؟؟؟
      فکر نمی کنم !!

    • آرمیتا

      بین این همه مجری شهیدی فرد از همشون آدم تره...امیدوارم بعد از پارک ملت باز هم برنامه بسازه،حتی اگه ساعت3نصفه شب هم پخش بشه بازم میشینم و میبینم.بعدشم،بعید میدونم این نظر سنجی درست باشه.

    • ناشناس - *

      سلام واقعامتاسفم نميدونم مردم باچه دلايلي راي ميدن من اصلا نحوه ي گفتار عجولانه ي خانم جودکي رو قبول ندارم در گفتار هم کلمات تکراري زياد دارند سوتي زياد ميدن خصوصا تواون برنامه که نميدونم چي چي ويژه بود وقتي اون اصطلاح ويژه رو که دائما به کار مي بردن که رو اعصاب آدم رژه کلمات ميرفت يادم نرفته. واقعا ازين انتخاب متاسفم حيف آقاي شهيدي فر نازنين!!!!

    • بدون نام

      اقاي شهيدي فرد هميشه اول بوده و خواهد بود

    • بدون نام

      اخه مردم بي معرفت و بد صليقه شدن.اخه اين دختره اجرا بلده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج