۱۳۳۲
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

زلزله بهـاري در آخر هفته!

با اين چند توصيه، هم تعطيلات خوبي را خواهيد گذراند و هم در اين روزهاي بهاري از زندگي در خانه‌اي كه همراه با خانواده تغييرش داده‌ايد، بيشتر لذت خواهيد برد

در طول هفته كه وقت نداريد به سر و وضع خانه برسيد، مي‌ماند تعطيلي آخر هفته كه آن هم به استراحت و انجام كارهاي عقب افتاده مي‌گذرد. حالا چطور مي‌شود در وقت كم سر و ساماني به اوضاع خانه داد، بستگي دارد به سليقه شما. مي‌توانيد چند كار جالب درنظر بگيريد و با اعضاي خانواده آن‌ها را انجام دهيد. هم تفريح است، هم دورهمي و در نهايت براي روزهاي بعد، خانه‌اي داريد كه هم متفاوت از روزهاي گذشته و هم مرتب‌تر است. بسته به وقتي كه داريد مي‌توانيد يك يا چندتا از اين كارها را در يك روز انجام دهيد.


زلزله بهـاري در آخر هفته!

يخچال را مرتب كنيد

يك سفره يا ملحفه تميز كف آشپزخانه پهن كنيد و هر چه در يخچال هست را روي آن بگذاريد. از بچه‌ها مي‌توانيد براي اين كار كمك بگيريد. تركيبات رنگ و وارنگ خوراكي‌هاي يخچال، آن‌ها را سرحال خواهد آورد. يخچال شما پر از موادي شده كه ديگر مصرف نمي‌كنيد و جاي اضافي در يخچال گرفته‌اند. اول از همه ميوه‌هايي كه دارند خراب مي‌شوند را بيرون بياوريد و مصرف كنيد. اگر وقت داريد مي‌توانيد با آن‌ها سالاد ميوه درست كنيد. اگر چند قوطي سس يا رب يا ماده ديگري در يخچال داريد كه مثل هم هستند همه را يكي كنيد و قوطي‌هاي اضافه را دور بيندازيد. خوراكي‌هايي كه از شب قبل مانده مثل مرغ يا برنج را كنار بگذاريد. معمولا مي‌توانيد با سر هم كردن آن‌ها يك وعده غذاي خوشمزه داشته باشيد. مثلا مرغ را مي‌توانيد ريش‌ريش كنيد و با آن كوكو درست كنيد يا با آن ساندويچ‌هاي كوچكي با سس و پنير درست كنيد و براي شام ميل كنيد. باقي‌مانده پلو را همراه با يك خوراك كوچك ميل كنيد. بعد از آن ، قفسه‌هاي يخچال را دستمال بكشيد و تمام چيزهايي كه به دردتان مي‌خورد را دوباره در آن بچينيد. حالا متوجه خواهيد شد حجم مواد يخچال شما تقريبا به نصف رسيده.


زلزله بهـاري در آخر هفته!

سر و ساماني به كمد‌ها بدهيد

تا به حال آب و هوا طوري بود كه هم به لباس‌هاي سرد نياز داشتيد و هم به لباس‌هاي گرم، پس طبيعي است كه كمد لباس‌هاي شما و اعضاي خانواده پر از لباس‌هايي باشد كه تا به حال به دردتان مي‌خورد. اما از حالا به بعد هوا آن‌قدر گرم است كه به هيچ لباس زمستاني نياز نداشته باشيد. براي سرو سامان دادن به وضع كمدها هم درست مثل مرتب كردن يخچال، بايد قبل از هر چيز لباس‌ها را بيرون بياوريد و روي يك ملحفه تميز پهن كنيد. معمولا كمد شما پر از لباس‌هاي كهنه‌اي شده كه ديگر آن‌ها را نمي‌پوشيد. بدون نگراني اين لباس‌ها را جمع كنيد، آن‌هايي كه هنوز قابل استفاده هستند را جدا كنيد، اگر نياز به شست‌وشو دارند، آن‌ها را بشوييد و به نيازمندان بدهيد. اگر خودتان خانواده نيازمندي را مي‌شناسيد مي‌توانيد لباس‌ها را به آن‌ها بدهيد. اگر نمي‌شناسيد هم موسسات خيريه دور و بر منزل شما آماده هستند تا با كمال ميل اين لباس‌ها را از شما تحويل بگيرند.


نکته تکمیلی : خداحافظ لباس‌هاي زمستاني

لباس‌هاي زمستاني كه فكر مي‌كنيد تا سال بعد به آن‌ها نياز نداريد را جدا كنيد و در يك چمدان يا بقچه كوچك پارچه‌اي بپيچيد و در جايي از كمد كه دور از دسترس است قرار دهيد. مي‌توانيد براي اين‌كه لباس‌هاي شما تا سال بعد خوشبو و تازه بمانند چند گل ياس يا شب‌بو كه در اين فصل فراوان است را لابه‌لاي آن‌ها بگذاريد. وقتي زمستان لباس‌ها را باز كنيد بوي اين گل‌ها حس خوبي به شما خواهند داد. لباس‌هاي تابستاني را هم به‌ترتيب اولويت در كمد و كشوها بچينيد. لباس‌هايي كه بيشتر از آن‌ها استفاده مي‌كنيد را نزديك‌تر بگذاريد و سعي كنيد جايي كه براي لباس‌هاي در خانه و بيرون درنظر مي‌گيريد جدا از هم باشند. اگر به اندازه كافي كشو نداريد مي‌توانيد چند سبد در كمد‌ها گذاشته و چيزهايي مثل جوراب يا لباس زير را در آن‌ها بگذاريد.


نکته تکمیلی : يك سركشي كلي به خانه

بقيه جاهاي خانه هم درست مثل يخچال يا كمد پر هستند از وسايلي كه به آن‌ها نياز نداريد مثلا اگر به حمام سركشي كنيد مي‌بينيد در قفسه آن، چيزهايي مثل قوطي شامپوهايي كه تمام شده‌اند، صابون‌هاي مصرف شده و خميردندان‌هاي نصفه جمع شده‌اند، آن‌هايي را كه هنوز قابليت استفاده دارند را دم دست بگذاريد تا در نخستين فرصت استفاده شوند. به تاريخ مصرف اين مواد هم توجه كنيد و درصورت تمام شدن آن‌ها را دور بيندازيد.
اين شكل از مرتب كردن مي‌تواند در مورد اتاق بازي بچه‌ها يا اتاق كار خودتان هم انجام شود. براي مرتب كردن كتابخانه يا ميز كار هم بايد تمام چيزهايي كه روي آن است را بررسي كنيد. كتاب، مجله يا CD‌هاي ديده شده را مي‌توانيد جايي در كتابخانه يا كمد گذاشته و آن‌هايي كه هنوز نديده‌ايد را دم دست‌تان بگذاريد. كمد بچه‌ها را هم مي‌توانيد به همين روش مرتب كنيد. كفش‌ها، لباس‌ها يا اسباب‌بازي‌هايي كه براي كودك شما كوچك شده يا خراب و كهنه است را به موسسات خيريه بدهيد تا خانه مرتب‌تري داشته باشيد.


زلزله بهـاري در آخر هفته!

كارهاي هيجان‌انگيز در خانه

حالا كه كار مرتب كردن تمام شده مي‌توانيد با خيال راحت، وقت‌تان را صرف كارهاي لذت‌بخش‌تري در خانه بكنيد. خانه مرتب به شما نشان مي‌دهد چه چيزي در آن كم است. شما با كمي فكر، به راحتي مي‌توانيد اين كمبودها را بدون صرف هزينه‌هاي زياد برطرف كنيد. براي مثال اگر مي‌بينيد اتاق كودك شما به يك قفسه اضافه نياز دارد مي‌توانيد بدون آن كه نياز باشد به بازار برويد، با همين چيزهايي كه در خانه داريد آن را تهيه كنيد. فقط كافي است چند پايه و ميخ يا پيچ داشته باشيد، جاي پايه‌ها را روي ديوار مشخص كرده و آن را سوراخ كنيد. وسيله‌اي كه ديوار را با آن سوراخ مي‌كنيد بستگي دارد به چيزي كه مي‌خواهيد روي قفسه بگذاريد. اگر مي‌خواهيد چيز سنگيني مثل كتاب روي قفسه بگذاريد حتما بايد ديوار را با دريل سوراخ كرده و پيچ‌ها را با رول پلاك روي ديوار محكم كنيد. اگر قفسه فقط دكوري است، ميخ هم به شما جواب خواهد داد. بعد از اين‌كه پايه‌ها را روي ديوار قرار داديد، مي‌توانيد يك اسكيت بورد يا چند كتاب روي آن‌ها بگذاريد و وسايل دكوري را روي آن‌ها بچينيد. با اين روش بدون اينكه هزينه زيادي صرف كرده باشيد، قفسه‌هاي متفاوتي داريد كه نگاه هر كسي را به‌خودش جلب خواهد كرد.


زلزله بهـاري در آخر هفته!

تزئينات كوچك را فراموش نكنيد

فصل بهار است و اگر بخواهيد مي‌توانيد به‌راحتي زيبايي طبيعت را در اين فصل به خانه بياوريد. يك روز تعطيل قرار بگذاريد به اتفاق همسرتان سري به بازار گل بزنيد. حتي راه رفتن در اين فضاي زيبا به تقويت روحيه شما كمك خواهد كرد. در اين بازار مي‌توانيد با صرف هزينه كم، مقدار زيادي گل طبيعي بخريد و در خانه بگذاريد. اين گل‌ها براي چند روز خانه شما را زيبا خواهند كرد. اگر رفتن به آن‌‌جا براي‌تان سخت است مي‌توانيد از نزديك‌ترين گلفروشي كه در محل‌تان است، گلدان‌هاي شمعداني، آزاليا و گل‌هاي ديگر رنگي بخريد و در خانه بگذاريد. يادتان باشد روش نگهداري از هر كدام از اين گلدان‌ها را از گلفروش بپرسيد. ويژگي اين گلدان‌ها اين است كه اگر درست از آن‌ها نگهداري كنيد، حداقل تا يك ماه در خانه مي‌مانند و گل دارند.
علاوه‌بر اين مي‌توانيد با تزئينات كوچك ديگر، فضاي منزل‌تان را عوض كنيد. مثلا مي‌توانيد يك روز دستگيره‌هاي در كمد را با روبان پاپيون بزنيد، اين پاپيون‌هاي رنگي بيشتر از آنچه فكر مي‌كنيد فضاي خانه را شاد خواهند كرد. مي‌توانيد چند گوي رنگي بخريد و به پرده‌ها آويزان كنيد يا حتي چند كاغذ رنگي به ديوارهاي اتاق كودك‌تان بزنيد. با همين تغييرهاي ساده مي‌توانيد شادي را به خانه بياوريد.


زلزله بهـاري در آخر هفته!

ديوارها را از ياد نبريد

نگاهي به ديوارهاي منزل‌تان بيندازيد و وضعيت تابلوهايي كه روي آن‌ها نصب كرده‌ايد را بررسي كنيد. خيلي از آن‌ها مدت‌هاست سر جاي خودشان مانده‌اند و اين تكرار، تنوع را از منزل شما گرفته. با تغيير تابلوها مي‌توانيد جلوه خانه را كاملا عوض كنيد. اگر نمي‌خواهيد زياد وقت بگذاريد، مي‌توانيد فقط جاي تابلوها را با هم عوض كنيد. تابلو راهرو را به اتاق پذيرايي بياوريد يا تابلوهاي آشپزخانه را با اتاق ناهار خوري عوض كنيد. اين هم براي خودش تنوع به حساب مي‌آيد اما اگر وقت و حوصله انجام كارهاي بزرگ‌تر را داريد مي‌توانيد با صرف كمي سليقه براي ديوارهاي منزل‌تان تابلوهاي متفاوت درست كنيد. بچه‌ها از اين‌كه در اين كار به شما كمك كنند، استقبال خواهند كرد.
يك قاب كهنه برداريد و اگر لازم است آن را رنگ كرده يا با وسايل تزئيني مثل پولك يا روبان تزئين كنيد. درون اين قاب حتما لازم نيست يك عكس يا نقاشي بگذاريد، مي‌توانيد با آن كارهاي متفاوتي انجام دهيد مثلا از كودك‌تان بخواهيد يك نقاشي بكشد. اين نقاشي به همراه بقيه يادگاري‌هايي كه از رشد كودك داريد، مثل اثر پاي او در نوزادي، گواهي تولد، دستبند بيمارستان يا حتي انشايي كه نوشته يا دست‌خط كلاس اول او را كنار هم در قاب بچسبانيد. اين يك يادگاري زيبا از كودك شماست كه با قاب گرفتن آن به همه نشانش خواهيد داد. براي اين كار اصلا خودتان را درگير كليشه‌ها نكنيد. حتي مي‌توانيد اگر كفش‌هاي كودك‌تان را از نوزادي تا همين سن نگه‌داشته‌ايد كنار هم روي تابلو بچسبانيد تا رشد كاملا به چشم بيايد. مطمئن باشيد كودك شما از ديدن اين‌كه چقدر بزرگ شده لذت خواهد برد.


سورپرايز

پيشنهاد ويژه براي سالروز ازدواج

زلزله بهـاري در آخر هفته!

فرض كنيد فردا روز خاصي است؛ سالگرد ازدواج، تاريخ تولد يا حتي روزي است كه در آن قرار است يك خبر خوب به همسرتان بدهيد. اين روز خوب مي‌تواند شروع متفاوتي داشته باشد. تصور كنيد، شما با يك سيني صبحانه رنگي و مفصل در دست وارد اتاق شويد و با اين استقبال، همسرتان را از خواب بيدار كنيد. شك نكنيد، با شروع به اين خوبي، روز فوق‌العاده‌اي براي او خواهيد ساخت. براي اين كار اول يك سيني بزرگ آماده كنيد. اگر توانستيد روزنامه آن روز صبح را بگيريد، آن را كنار سيني بگذاريد. صبحانه‌اي كه در رختخواب سرو مي‌شود نبايد زياد شلوغ باشد. يك فنجان چاي، يك ظرف املت يا نيمرو يا حتي نان و پنير كافي است. حتي اگر همسر شما راحت‌تر است يك ساندويچ كوچك براي چيدن در سيني صبحانه مناسب‌تر به‌نظر مي‌رسد. قرار نيست همسر شما براي خوردن صبحانه در رختخوابش به دردسر بيفتد. پس فكر ليوان‌هاي بلند آبميوه را از سرتان بيرون كنيد. يك شاخه گل در سيني هم كار را تمام مي‌كند.


نظافت

در سه سوت لپ‌تاپ را تميز كنيد

زلزله بهـاري در آخر هفته!

  • دقيقه اول: كامپيوتر را خاموش كنيد و تمام سيم‌ها را از پريز جدا كنيد. در مورد لپ‌تاپ بعد از خاموش كردن، باتري آن را بيرون بياوريد. در يك كاسه كمي الكل بريزيد و يك دستمال پارچه‌اي كنار دست‌تان بگذاريد. دقت كنيد، دستمال به هيچ‌وجه نبايد پرز بدهد. دستمال را به الكل آغشته كنيد و سوراخ‌هاي اسپيكر، خروجي سيم‌ها و كناره‌هاي مانيتور را با آن تميز كنيد. كارتان را با يك دستمال ديگر ادامه دهيد. آن را با كمي آب مرطوب كنيد و بقيه قطعات خارجي كامپيوتر را با آن تميز كنيد. اگر لكه‌اي وجود دارد مي‌توانيد يك قطره صابون مايع را با كمي آب مخلوط كنيد و با آن لكه را از بين ببريد.
زلزله بهـاري در آخر هفته!
  • دقيقه دوم: براي تميز كردن صفحه مانيتور مي‌توانيد از اسپري‌هاي مخصوص اين كار استفاده كنيد. لابه‌لاي دكمه‌هاي كيبورد هميشه آشغال جمع مي‌شود. آن را جدا كنيد و روي سطل زباله وارونه كنيد. چند ضربه كوچك به آن بزنيد تا تمام آشغال‌ها بيرون بيايند. مي‌توانيد از جاروبرقي هم استفاده كنيد. لوله جاروبرقي را روي كيبورد نگه‌داريد تا تمام آشغال‌ها مكيده شوند. اگر از يك برس براي هدايت آشغال‌ها به بيرون استفاده كنيد نتيجه بهتري خواهيد گرفت.
  • دقيقه سوم: با دستمال الكلي روي هر كليد را با دقت تميز كنيد. اين كار كمي طولاني به‌نظر مي‌رسد، اما بيشتر از يك دقيقه طول نخواهد كشيد. حالا شما يك كامپيوتر يا لپ‌تاپ تميز داريد، بدون اين‌كه وقت زيادي تلف كرده باشيد


سفر

چگونه به‌يك‌پيك‌نيك هيجان‌انگيز برويم؟

زلزله بهـاري در آخر هفته!

وقت زيادي نداريد. تا گرم شدن هوا كمي بيشتر باقي نمانده، بهتر است تا مي‌توانيد از اين هواي خوب براي سفر رفتن استفاده كنيد. براي اين‌كه سفر براي‌تان سخت نباشد و بدون صرف وقت زياد بتوانيد براي گردش‌هاي كوتاه تصميم بگيريد، كافي است يك روز وقت بگذاريد و ماشين‌تان را براي پيك‌نيك رفتن آماده كنيد. براي اين كار بايد يك ليست از چيزهايي كه دوست داريد موقع سفر همراه‌تان باشد تهيه كنيد.
چه چيزهايي نياز داريد؟
  • يك زير انداز حصيري كه هميشه در سفر بتوانيد از آن استفاده كنيد.
  • يك توپ، براي بازي، سفر شما را شادتر خواهد كرد.
  • يك بسته سيخ و اگر درست كردن آتش براي‌تان سخت است، منقل، زغال و ژل آتش‌زا براي كباب درست كردن.
  • يك كيسه زباله بزرگ براي جمع كردن آشغال‌هايي كه توليد مي‌كنيد.
  • دستمال مرطوب يا ژل ضدعفوني‌كننده به همراه يك بطري آب غيرخوراكي براي شست‌وشو يا خاموش كردن آتش.


آشپزخانه

چگونه همبرگر استاندارد سرخ كنيم؟

هر كاري هم كه بكنيد، همبرگرهاي خانه مثل همبرگرهاي بيرون نمي‌شوند. با روشي كه در اين مطلب مي‌بينيد مي‌توانيد، همبرگرهايي مثل همبرگرهاي بيرون درست كنيد، البته با اين تفاوت كه دقيقا مي‌دانيد در آن‌ها چه ريخته‌ايد. با اين روش شايد خانواده شما كمتر ميل به رستوران رفتن پيدا كنند. اين همبرگرها را براي اين‌كه در پيك‌نيك كباب و سرو كنيد، عالي هستند.

براي آن كه ۴ همبرگر عالي داشته باشيد بايد از نيم كيلوگرم گوشت گاو چرخ شده استفاده كنيد. اين گوشت بايد حداقل ۱۵ درصد چربي داشته باشد. اگر همبرگر خوشمزه مي‌خواهيد بايد اين مقدار چربي را استفاده كنيد. يادتان باشد، همبرگر خوشمزه حتما بايد كباب شده باشد. اگر منقل نداريد، مي‌توانيد از يك توري استفاده كنيد.

زلزله بهـاري در آخر هفته!

مرحله ۱: گوشت را كمي ورز دهيد. ورز دادن زياد گوشت باعث مي‌شود همبرگر شما خشك و سفت شود. سپس آن را به ۴ توپ هم اندازه تقسيم كنيد.

زلزله بهـاري در آخر هفته!

مرحله ۲: توپ را روي ميز بگذاريد و به آرامي با دست پهن كنيد. ضخامت گوشت بايد به ۲سانتي‌متر برسد. دقت كنيد، ضخامت در همه جاي گوشت مساوي باشد.

زلزله بهـاري در آخر هفته!

مرحله ۳: با استفاده از انگشت، روي هر ۲ طرف گوشت را كمي فشار دهيد تا ضخامتش كم شود. اين كار باعث مي‌شود در اثر پخت، ۲ طرف گوشت برآمده نشود. بعد به هر ۲ طرف آن كمي نمك و فلفل بزنيد.

زلزله بهـاري در آخر هفته!

مرحله ۴: يك دستمال را به روغن آغشته كرده و توري را با آن چرب كنيد. توري را روي شعله مستقيم گاز بگذاريد. روغن را نبايد روي شعله بريزد. چون هم گاز كثيف مي‌شود و هم خطرناك است.

زلزله بهـاري در آخر هفته!

مرحله ۵: اگر همبرگر با پخت متوسط مي‌خواهيد براي هر طرف، ۴ تا ۵ دقيقه پختن كافي است. همبرگر را روي توري فشار ندهيد. وقتي همبرگر روغن انداخت و كمي برشته شد، حاضر است.

زلزله بهـاري در آخر هفته!

مرحله ۶: حالا همبرگر شما آماده است. اگر دوست داريد مي‌توانيد به آن پنير اضافه كنيد و چيزبرگر داشته باشيد. مي‌توانيد از پنير پيتزا، پنير چدار و حتي پنير فتا يا بلو چيز استفاده كنيد. ۲دقيقه مانده به اتمام پخت طرف دوم همبرگر، پنير را روي آن بگذاريد تا كاملا آب شود. همبرگر را مستقيم لاي نان بگذاريد و تا داغ است ميل كنيد.


بچه‌داري

چگونه كودكان را هيجان‌زده كنيم؟

زلزله بهـاري در آخر هفته!

بچه‌ها عاشق نقاشي با رنگ هستند. البته اجازه دادن اين كار به آن‌ها كمي سخت است، چون امكان دارد با رنگ همه جا را كثيف كنند. اين چند روش به شما كمك مي‌كند بدون اين‌كه جايي كثيف شود، كودك شما لذت نقاشي را تجربه كند.
  • يادتان باشد قبل از هر كاري بايد يك سفره زير دست او پهن كنيد. مي‌توانيد از پرده كهنه حمام براي درست كردن اين سفره استفاده كنيد. سفره را هر جايي كه كودك نقاشي مي‌كند، مثل روي ميز يا زمين پهن كنيد.
  • اگر كودك شما هميشه موقع نقاشي با رنگ،لباس‌هايش را كثيف مي‌كند، مي‌توانيد با يك روش ساده براي او يك روپوش زيبا درست كنيد. يكي از دامن‌هاي خودتان يا دامن بلند كودك كه ديگر از آن استفاده نمي‌كنيد را برداريد، با روبان براي او 2 بند درست كرده و درست مثل يك سارافون تن كودك كنيد. شايد لازم باشد كش دامن را هم سفت‌تر كنيد. با اين روش ديگر رنگ روي لباس كودك نخواهد ريخت.
  • براي اين‌كه دردسر شستن ظرف رنگ را نداشته باشيد مي‌توانيد از جاي خالي تخم‌مرغ براي گذاشتن رنگ در آن استفاده كنيد.


تعميرات

اگر دكمه شما مي‌افتد...

زلزله بهـاري در آخر هفته!
  • اگر دكمه‌هاي لباس شما مدام كنده مي‌شوند و براي‌تان دردسر ايجاد مي‌كنند، مي‌توانيد آن‌ها را با نخ دندان بدوزيد. نخ دندان از محكم‌ترين نخ‌ها ست و به راحتي پاره نمي‌شود.
  • اگر لباس شما پرز گرفته و با تكاندن به راحتي تميز نمي‌شود، مي‌توانيد يك چسب كاغذي را دور دست‌تان بپيچيد و با آن روي لباس بكشيد. چسب كاغذي آن‌قدر قوي نيست كه تار و پود لباس را خراب كند، فقط پرزهاي اضافه آن را خواهد گرفت.
  • معمولا ساق چكمه‌هاي ساق بلند زمستاني با نگهداري در كمد مي‌شكنند يا چروك مي‌شوند. براي اين‌كه چكمه‌هاي زمستاني را در تابستان سالم نگه داريد، مي‌توانيد يك بطري نوشابه را در ساق آنها بگذاريد تا صاف و مستقيم بمانند و تا سال بعد خراب نشوند.


بازيافت

با سيم‌ها چه كنيم؟

زلزله بهـاري در آخر هفته!





زلزله بهـاري در آخر هفته!

زلزله بهـاري در آخر هفته!

حتما شما هم بارها با پيچيدن سيم هدفون، شارژر يا چيزهاي ديگر در كيف‌تان به مشكل خورده‌ايد. براي رفع اين مشكل مي‌توانيد كارهاي مختلفي انجام دهيد. حتما در خانه شما كاست‌هاي قديمي پيدا مي‌شود. كاست‌هايي كه با آمدن DC به بازار، هيچ‌وقت ديگر به دردتان نخواهند خورد. جلد يكي از اين كاست‌ها را برداريد، كاغذ آن را جدا كنيد و از آن براي نگه‌داشتن هدفون در كيف‌تان استفاده كنيد. هم شيك و زيباست و هم جلوي گره خوردن سيم را خواهد گرفت. اگر با پيچيدن سيم در خانه مشكل داريد مي‌توانيد از يك لوله خالي دستمال توالت استفاده كنيد. سيم‌ها را از آن رد كنيد تا به هم نپيچند. اگر مي‌خواهيد سيم‌ها منظره زيبايي داشته باشند مي‌توانيد از يك ساق دست براي رد كردن آنها استفاده كنيد. اين ساق باعث مي‌شود يك دسته سيم آويزان پشت ميز شما وجود نداشته باشد.


سليقه

آشپزخانه را امن كنيد

آشپزخانه با غذاخوردن و مستقيما با سلامت شما سروكار دارد. پس بايد كارهايي كه امكان دارد سلامت شما و خانواده‌تان را در آشپزخانه به خطر بيندازد را انجام ندهيد. اين نكات به شما كمك خواهند كرد:

  • يك صابون در آشپزخانه بگذاريد و مرتب دست‌هاي‌تان را با آن بشوييد. وقتي صابون در آشپزخانه نيست، دست‌هاي‌تان را با مايع ظرفشويي مي‌شوييد و اين به پوست دست‌ شما آسيب مي‌رساند.
  • هيچ‌وقت نگذاريد آب در بطري‌هاي پلاستيكي يخ بزند. اين بطري‌ها در سرما دي‌اكسين آزاد مي‌كنند و خوردن يخي كه در اين ظرف‌ها به‌وجود آمده براي سلامت شما مضر است. بهتر است براي توليد يخ از ظرف‌هاي مخصوص اين كار استفاده كنيد.
  • به هيچ عنوان ظرف‌هاي پلاستيكي كه مخصوص ماكروويو نيستند يا ظرف‌هايي كه روي آن سلفون كشيده‌ايد را در ماكروويو نگذاريد. پلاستيك در ماكروويو، غذا را سمي مي‌كند.
  • مراقب ظروف تفلون باشيد. تفلون‌ها در اثر خراش افتادن روي آن‌ها مي‌تواند مواد سمي آزاد كند كه براي سلامت شما مضر است. اين اتفاق براي ظرف‌هاي سراميكي هم مي‌افتد.
زلزله بهـاري در آخر هفته!
  • هرچقدر شستن بيشتر سبزي‌ها بهتر است، شستن زياد گوشت از خواص آن كم مي‌كند. وقتي قطعه‌اي گوشت مي‌خريد بهتر است ابتدا به‌طور كلي آن را بشوييد و بعد خردش كنيد تا مواد مغذي بيشتر در آن بماند. شستن گوشت قطعه‌قطعه شده از خواص آن‌ كم خواهد كرد.
زلزله بهـاري در آخر هفته!
  • تخته‌هاي برش يكي از خطرناك‌ترين و آلوده‌ترين وسيله‌هاي آشپزخانه هستند. چه پلاستيكي باشند، چه چوبي، در اثر برش روي آنها سوراخ‌هايي به‌وجود مي‌آيد كه مخصوصا موادي مثل گوشت در آن‌ها‌گير مي‌كند و فاسد مي‌شود. براي شستن اين تخته‌ها بايد خيلي دقت كنيد. حتما آنها را با آب داغ بشوييد و با برس روي آن را تميز كنيد.
  • قوطي‌هاي كنسرو يكي از خطرناك‌ترين مواد در آشپزخانه شما هستند. قبل از مصرف حتما قوطي را بررسي كنيد تا برآمدگي نداشته باشد و حتما قبل از استفاده آن را بجوشانيد.
زلزله بهـاري در آخر هفته!
  • دستمال‌هاي آشپزخانه يا اسكاچ مي‌تواند محل خوبي براي رشد باكتري‌ها باشد. با استفاده مجدد از اين دستمال‌ها ميكروب‌ها به تمام آشپزخانه شما راه خواهند يافت. براي جلوگيري از اين مشكل مي‌توانيد از دستمال‌هاي يك‌بار مصرف براي پاك كردن مواد فاسد شدني استفاده كنيد. اگر براي‌تان به صرفه نيست، بايد هر چند وقت يك‌بار، دستمال‌هاي آشپزخانه را با آب داغ يا مواد ضدعفوني‌كننده تميز كنيد.

منبع : مجله سیب سبز

زلزله بهـاري در آخر هفته!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • negar

      mareke bod

    • marvi

      thanks,very Exellent

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج