۱۳۳۲۶۵
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

جملاتی که رهبران موفق هرروز تکرار می کنند

مدیران دوست دارند بدانند با هر يك از رده‌هاي مختلف سازمان چگونه ارتباط برقرار كنند، و چه مقدار وقت خود را به آنان اختصاص دهند، چگونه به سرعت تصميم‌گيري كنند، چگونه تيم خود را بسازند تا در ميدانهای پرچالش، بهترين نتايج را بگيرند.

درگی: مدیران دوست دارند بدانند با هر يك از رده‌هاي مختلف سازمان چگونه ارتباط برقرار كنند، و چه مقدار وقت خود را به آنان اختصاص دهند، چگونه به سرعت تصميم‌گيري كنند، چگونه تيم خود را بسازند تا در ميدانهای پرچالش، بهترين نتايج را بگيرند، چگونه قدرت اقناع و ترغيب خود را افزايش دهند تا ديگران، تصميمات آنها را به اجرا درآورند، و در نهايت، چگونه با خلاقيت و نوآوري در سازمان، سازماني بالنده پديد آورند (تقاضا می‌کنم برای مطالعه بیشتر در حوزه بینشهای مدیریتی و ابزارهای آن، به کتاب چهل‌گفتار پیرامون مدیریت و رهبری مراجعه کنید).

رهبران بزرگ تجارت، می‌دانند که نحوه برخورد آنها با کارمندان تاثیر زیادی بر ایشان دارد. شما به عنوان یک رهبر کسب و کار، می‌توانید با استفاده از عباراتی که در ادامه می‌خوانید، به طور منظم هر روز این تاثیر را بهتر سازید. رهبران موفق از این رویکرد استفاده می‌کنند زیرا نگرش مثبتی دارند و می‌دانند که چگونه روابطی قوی و پایدار با کارمندان خود ایجاد کنند. مدیران توانمند، با کارمندان خود همراه و همکار هستند و در مقابل احترام، اعتماد و وفاداری آنها را دارند. آنها به طور واقعی با کارکنان خود ارتباط دارند و آنها را در کارها دخالت و مشارکت می‌دهند و این احساس را به کارکنان می‌دهند که باارزش و مورداحترام هستند.

با تکرار این عبارات که هر مدیر موفقی در هر روز با خود می‌گوید ، از یک رهبر خوب به یک رهبر فوق‌العاده تبدیل بشوید:

۱. شما چه فکر میکنید؟

کارکنان شما یک منبع پایان‌ناپذیر از ایده هستند که ممکن است بسیاری از آنها هرگز به ذهن شما نرسیده باشد. هنگامی که از آنها بخواهید که نظرات و ایده‌های خود را بگویند، به آنها می‌گویید که ایده‌های آنها برای شما ارزشمند است.

جملاتی که رهبران موفق هرروز تکرار می کنند

۲. به شما اعتماد دارم.

هر کارمندی می‌خواهد احساس کند که توانسته است اعتماد رئیس خود را جلب کند. هنگامی که کارکنانتان بدانند که به آنها اعتماد دارید ، با کار خوب، وفاداری و اعتماد خود به شما پاسخ خواهند داد.

۳. مطمئنم که توانایی انجام آن را دارید.

هنگامی که کارکنان احساس کنند که شما به تواناییهای آنها اطمینان دارید، اعتماد به نفس آنها بهبود می‌یابد و احتمال اینکه به اهداف خود دست یابند، افزایش می‌یابد.

۴. تقصیر تو نیست.

گاهی اوقات مشکلات رخ می‌دهند و کارکنان نیز هیچ کاری نمی‌توانند برای جلوگیری از آنها انجام دهند. در شناسایی اینگونه شرایط سریع عمل کنید و زمانی که رخ دادند به کارکنان خود اجازه دهید بدانند که آنها را به دلیل اینگونه اشتباهات سرزنش نمی‌کنید.

۵. به شما افتخار می‌کنم.

چه کسی دوست ندارد که والدین یا رئیسش به او، کارش و موفقیتهایش افتخار کند؟ هیچگاه از اینکه به کارکنان خود بگویید که به آنها و کارشان افتخار می‌کنید، طفره نروید.

۶. لطفا.

هیچ کارمندی دوست ندارد که به او دستور داده شود. شما حتی در مقام رئیس هم باید هنگام درخواست از کارمندانتان برای انجام کاری، آن را مودبانه درخواست کنید.

۷. ممنونم.

مطالعه‌ای که روی تعدادی کارکنان انجام شد، نشان داد که از میان ۵۸ درصد از کارمندان به ندرت (اگر نگوییم هرگز) برای کار خوبی که انجام داده‌اند، از آنها تشکر نشده است. رهبری باشید که در ستایش و تشویق و تشکر از دیگران، سخاوتمند است، کارکنان به خاطر این ویژگی از شما قدردانی خواهند کرد.

۸. ایده خوبی بیاید تا آن را انجام دهیم.

اگر شما ایده‌های خوب کارکنان خود را دریافت می‌کنید اما کاری برای عملی شدن آنها انجام نمی‌دهید، آنها نیز دیگر خود را برای ارائه ایده‌های جدید به زحمت نمی‌اندازند. افراد خود را با اجرای ایده‌های خوب آنها، به نوآوریهای بیشتر تشویق کنید.

۹. من همیشه برای شما زمان دارم.

کارکنان شایسته شما مهمترین و باارزشترین دارایی شما هستند، بسیار باارزشتر از امکانات و تجهیزات، موجودی کالا، مالکیت معنوی و تمام پولی که در بانک دارید. لذا در صورت امکان، هر زمان که آنها درخواست ملاقات شما را دارند زمانی هرچند کوتاه را به آنها اختصاص دهید.

۱۰. بدون کمک شما نمی‌توانستم این کار را انجام دهم.

کارکنان می‌خواهند به خاطر کاری که به خوبی انجام داده‌اند شناخته شوند. اجازه دهید تا بدانند که برای تلاشهای آنها ارزش قائل هستید و اینکه نقش مهمی در سازمان ایفا می‌کنند. حتی بهتر از آن اینکه به آنها دقیقا بگویید که برای انجام چه کاری از آنها متشکر هستید.

۱۱. هیچ کس کامل و بی عیب نیست.

به جای سرزنش کارکنان خود زمانی که اشتباهی را مرتکب می‌شوند ( که فقط باعث می‌شود تا از انجام هر کاری فراتر از حداقل موردنیاز و ورای وظایف خود در آینده خودداری کنند)، اجازه دهید بدانند که شما درک می‌کنید که اشتباه پیش می‌آید و درصورتی که از این اشتباهات درس بگیرند شما آنها را حمایت می‌کنید.

۱۲. برای کمک به شما چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

کارکنان شما به دنبال حمایت شما هستند. با پرسیدن اینکه چه کاری برای کمک به آنها می‌توانید انجام دهید، به وضوح نشان می‌دهید که شما کسی هستید که آنها می‌توانند در صورت نیاز روی او حساب کنند.

۱۳. اشتباه کردم.

هیچ کارمندی برای رئیسی که اشتباه خود را حاشا می‌کند و یا می‌خواهد که آن را به گردن بقیه اعضای تیم بیندازد، احترام قائل نیست. احترام کارکنان خود را با پذیرفتن اشتباهات خود و سپس انجام هر کاری که برای جبران آن لازم است، بدست آورید.

۱۴. به کمک شما نیاز دارم.

هنگامی که برای انجام کاری به کمک کارمندان خود نیاز دارید، از اینکه آن را به آنها بگویید اِبایی نداشته باشید. آنها نه تنها بار شما را سبکتر خواهند ساخت بلکه از اینکه شما فکر می‌کنید که برای کمک به شما به اندازه کافی خوب هستند، خوشحال خواهند شد.

۱۵. هر چیزی ممکن است.

رهبران موفق می دانند که باوجود منابع و انگیزه کافی، هیچ محدودیتی برای آنچه که می‌توانند به آن دست یابند وجود ندارد. از آن دسته افرادی باشید که نیمه پر لیوان را می‌بینند و خواهید دید که نگرش مثبت شما بر روی کارکنانتان نیز تاثیر خواهد داشت.

۱۶. معذرت می‌خواهم

زمانی که کاری می‌کنید یا حرفی می‌زنید که باعث ناراحتی یا توهین به یک کارمند می‌شوید، هرگز قدرت تاثیر یک معذرت خواهی قلبی را دست کم نگیرید. "متاسفم" و " معذرت می‌خواهم" بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند بسیاری از زخمها را بهبود بخشند.

۱۷. از شما پشتیبانی می‌کنم.

کارکنان باید بدانند زمانی که به کمک و پشتیبانی نیاز دارند شما پشتیبانشان هستید. در تعهد به کارکنان خود ثابت قدم باشید و هرکاری را که در توانتان است انجام دهید تا به فردی تبدیل شوید که بتوانند روی او حساب کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمونه بارز آن در مدیران ایرانی قابل مشاهده است نیازی به این همه توضیح نبود فقط به رفتار مدیران ایرانی اشاره می کردید کافی بود!!!

    • امینه

      ای خدا جونم من نمیدونم با این که بیکارم یه حسی بهم میگه یه روز مـــــــدیر میشم....مدیرا حس کاذبی که تلفیقی از غـــر ور نابجا وحس خودبینی خود سالاری رو بزارن کنار مدیرای کارامدی میشن ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج