۱۳۳۳۲۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ساختمان سازی با آجرهای چاپ ۳ بعدی

این همکاری به معرفی آجرهای سرامیکی که قادرند همانند قطعات لِگو به یکدیگر متصل شوند، منجر شده است. از این آجرها می توان برای خلق ساختارهایی پیچیده تنها با استفاده از یک ماده سود برد. این در شرایطی است که ضایعات ساخت و ساز نیز به طور کامل حذف می شود.

عصرایران: این همکاری به معرفی آجرهای سرامیکی که قادرند همانند قطعات لِگو به یکدیگر متصل شوند، منجر شده است. از این آجرها می توان برای خلق ساختارهایی پیچیده تنها با استفاده از یک ماده سود برد. این در شرایطی است که ضایعات ساخت و ساز نیز به طور کامل حذف می شود.

در چند وقت اخیر، فناوری "چاپ سه بعدی" رشد سریعی را تجربه کرده و حتی چاپ مصالح ساختمانی نیز صورت گرفته است. در همین راستا، همکاری سابین دیزاین لب با کورنل و جنی سابین استودیو به معرفی آجرهای سرامیکی که قادرند همانند قطعات لِگو به یکدیگر متصل شوند، منجر شده است. از این آجرها می توان برای خلق ساختارهایی پیچیده تنها با استفاده از یک ماده سود برد. این در شرایطی است که ضایعات ساخت و ساز نیز به طور کامل حذف می شود.

ساختمان سازی با آجرهای چاپ 3 بعدی

"پلی‌بریک" (PolyBrick) اجازه چینش دیواری بدون ملات را داده که موجب به حداکثر رسیدن استحکام ساختاری شده و امکان ساخت سازه های پیچیده منحنی را فراهم می کند. آجرهای پلی‌بریک دارای اتصال های دم چلچله ای هستند و الگوریتم هایی که قطعات را به یکدیگر متصل می کنند اجازه می دهند سیستم های جمعی از نیروی گرانش برای قفل شدن آجرها در مکان خود و استحکام سازه استفاده کنند. بنابر ادعای تیم پژوهشی، این تکنیک می تواند ساخت و ساز یک ساختمان کامل بدون تولید ضایعات و نخاله را تضمین کند.

ساختمان سازی با آجرهای چاپ 3 بعدی

با توجه به ساختار متخلخل، آجرهای سرامیکی مصالح ساختمانی مقرون به صرفه ای هستند زیرا بسیار سبک‌تر از آجرهای رایج بوده و مواد خام کمتری نسبت به آنها مصرف می کنند که در ساخت و سازهایی با مقیاس بزرگ سودمند است. پیشرفت های صنعتی و تکنولوژیکی نشان داده اند که تولید سرامیک می تواند به صورت دستی، مکانیکی و اکنون دیجیتالی صورت بگیرد.

ساختمان سازی با آجرهای چاپ 3 بعدی

ساختمان سازی با آجرهای چاپ 3 بعدی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج